صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در نشست خبری شهردار منطقه ۸ مطرح شد

از بهره‌برداری از خیالستان زندگی در تابستان تا افتتاح تقاطع غیرهمسطح باقری

شهردار منطقه به تشریح اقدامات انجام شده در منطقه متبوعش طی سی ماه اخیر توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش جهانی پرس از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه در نشست خبری که شامگاه دوشنبه - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲- در ساختمان معاونت اجتماعی این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: منطقه ۸ با جمعیتی نزدیک ۵۰۰ هزار نفر، حدود ۱۳۲۲ هکتار وسعت و ۱۳ محله دارد. سرانه فضای سبز منطقه قبل از شروع این دوره از مدیریت شهری ۴ متر مربع بوده که در این دوره به ۴.۳ متر مربع ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: در این دوره توانستیم تعداد بوستان‌های منطقه را از ۹۲ به ۹۷ بوستان برسانیم که از جمله آن می‌توان به تبدیل حمام‌قدیمی مرمر به بوستانی به همین نام اشاره کرد که این کار بعد از ۱۵ سال انجام شد. احداث بوستان‌های شهید ضابط، شهید خرمی شاد، بوستان مادر و کودک شقایق، بهسازی بوستان نوروزی فر از جمله اقدامات مهر ۱۴۰۰ تا کنون است که با تملک حمام سبلان در این محله، سال آینده در زمینی با مساحت بالای ۱۱۰۰ متر مربع بوستان شهید دارابی احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دوره حدود یک هکتار به مساحت فضای سبز منطقه اضافه شده است، افزود: به منظور آبرسانی به فضای سبز منطقه، مخزن دفنی ۱۵۰۰ متر مکعبی بوستان امدادگران آماده و بهره.برداری شد. آب این مخزن از طریق قنات مهدی‌آباد تامین می‌شود که ۳۴ هکتار از فضای سبز منطقه آبیاری می‌کند.

تنهایی ادامه داد: منطقه ۸ در ابتدای این دوره از مدیریت شهری ۷ میدان میوه و تره بار داشت که موفق شدیم ۲ میدان میوه و تره بار دیگر را به منطقه اضافه کنیم، ضمن اینکه میدان تره‌بار دیگری را در میدان شاهد برای سال آینده افتتاح خواهیم کرد و همچنین در حال حاضر میدان میوه و تره بار دیگری در کنار بوستان بهارستان در حال احداث است تا تعداد میادین میوه و تره‌بار به ۱۱ میدان خواهد رسید.

شهردار منطقه ۸ بیان کرد: المان‌های باغ موزه مینیاتور از سال ۹۳ که این پروژه آماده شده بود تاکنون بازسازی نشده بود، بر همین اساس در حال مرمت و بازسازی این المان‌ها هستیم. البته مرمت و بازسازی داخلی و فضای محیطی آن سال گذشته انجام شد.

وی اضافه کرد: پارکینگ شهید مدنی در مهر ۱۴۰۰ با ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته و توانستیم این پروژه ترافیکی را با عرصه یک‌هزار متر و اعیان دو هزار متر و ظرفیت ۶۰ جای پارک تکمیل و افتتاح کنیم. همچنین تفاهم نامه ای با شرکت شهروند امضا کردیم که سقف پارکینگ شهید مدنی را به ایجاد فروشگاه شهروند اختصاص دهیم.

 

افزایش ۶۶۰۰ متر فضای ورزشی در پروژه خیالستان زندگی

وی در خصوص پروژه خیالستان زندگی توضیح داد: این پروژه با همکاری سازمان سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران بر روی عرشه بزرگراه امام علی (ع) در حد فاصل فتاحی تا حیدری در حد ستون باقی مانده بود. این پروژه چندین سال معطل مانده بود، عرشه آن ۱۳۲ متر طول و عرض آن ۵۰ متر است که از این فضای پوشانده شده به عنوان فضای ورزشی استفاده خواهد شد و بر این اساس طرحی را آماده کردیم تا در ۶ ماه اول سال آینده از این فضا به عنوان فضای ورزشی استفاده کنیم. افزایش ۶۶۰۰ متر فضای ورزشی در پروژه خیالستان زندگی با توجه به کمبود زمین در منطقه ۸ می تواند اتفاق ویژه ای در بحث ارتقای سرانه ورزشی منطقه رقم بزند.

تنهایی در توضیح سایر پروژه‌های منطقه ۸ گفت: اقدامات مربوط به احداث دور برگردان غیر همسطح شهید باقری با همکاری سازمان مهندسی و عمران شهر تهران انجام شده و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد. همچنین ایستگاه خط بی آرتی فدک را که به واسطه اجرای پروژه خیالستان از دست داده بودیم، مجددا احداث کردیم.


برپایی گذر غذا و گردشگری در فضای بی‌دفاع شهری منطقه

شهردار منطقه ۸ با اشاره به وجود فضاهای بی‌دفاع شهری به عنوان یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری، اظهار کرد: گذر غذا و گردشگری را با ۳۰ غرفه در کنار بوستان سحرگاه در یک نقطه بی دفاع شهری ایجاد کردیم، چرا که شرق تهران از ظرفیت گذر غذا بی‌بهره بود. ساعت فعالیت گذر غذا در روزهای عادی از ۴ عصر تا ۱۲ شب و در ماه رمضان از افطار تا سحر است. همچنین زیر پل خاقانی که پاتوق معتادان و زباله گردها بود و یک نقطه در گلشن‌دوست را با تغییرات و بازسازی از حالت نقطه بی‌دفاع شهری خارج کردیم.
تنهایی با بیان این مطلب که پروژه مشارکتی امیر چندین سال بود که به نتیجه نرسیده بود، گفت: پس از ۱۵ سال با شریک تجاری پروژه امیر به توافق رسیدیم که در حال حاضر کارهای نقشه آن انجام شده و اگر تخریب و نوسازی انجام شود، سال آینده ۵۰۰ جای پارک در انتهای خیابان شهید مدنی به منطقه افزوده خواهد شد.
شهردار منطقه ۸ عنوان کرد: فاز اول تبدیل خانه شهیدان صابری به موزه سه شهید با نام براداران صابری به اتمام رسیده و مابقی اقدامات در این باره در حال انجام است.
تنهایی تصریح کرد: سال گذشته ۲۹ هزار تن و امسال ۳۶ هزار تن آسفالت ریزی در سطح معابر و شریان های منطقه داشتیم. همچنین ۳ هزار و ۸۵۳ خدمت در طرح تحول بیست‌گانه تعریف کردیم که بر اساس این طرح در ۴ میدان از ۱۰۱ میدان منطقه کار ویژه انجام می شود، به طوری که یک میدان مختص نور و المان های نوری، یک میدان مختص موضوع بازیافت، یک میدان متناسب با مباحث انرژی خورشیدی و یک میدان نیز مختص موضوع کودک خواهد بود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۲۶۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۲     ساعت: ۱۱ : ۴۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024