صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

لایروبی و آب اندازی مجدد دریاچه های مصنوعی بوستان زندگی و پارک شهر

شهردار منطقه ۱۲ از لایروبی و آب اندازی مجدد دریاچه ۱۱ هزار هکتاری بوستان زندگی و ۵ هزار هکتاری پارک شهر به همت معاونت خدمات شهری ومحیط زیست خبر داد.

به گزارش جهانی پرس - محمد جواد امیری- وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه گفت : به منظور افزایش ایمنی دریاچه های مصنوعی، جلوگیری از آب ماندگی و آلودگی های زیست محیطی ، حفظ زیست ماهی های مولد دریاچه و جلوگیری از رسوب گذاری و زیبا سازی بصری برای جذب گردشگر، عملیات لایروبی و پاکسازی کف دریاچه مصنوعی بوستان زندگی و پارک شهر اجرایی شد .

شهردار منطقه۱۲ اظهار داشت: هر ساله با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و حضور گردشگران و اهمیت رسیدگی ویژه به دریاچه  برای آماده شدن  میهمانان نوروزی نیرو‌های خدوم فضای سبز اقدام به تخلیه آب دریاچه ، لایروبی، نظافت و رنگ آمیزی نرده‌های اطراف دریاچه و در نهایت آبگیری مجدد دریاچه می‌کنند.

وحید رضا انارکی محمدی  افزود: با توجه به وسعت دریاچه های مصنوعی ۱.۱ هکتاری و ۵۰۰۰ متر مربعی بوستان زندگی و پارک شهر و حجم زیاد آب موجود در آن جهت تخلیه آب از تانکر‌های آبیاری فعال در بخش فضای سبز استفاده شده و تانکر‌های آبیاری بعد از آبگیری از دریاچه و به جهت مدیریت در مصرف بهینه آب اقدام به تخلیه آب در مخازن موجود در سطح منطقه به منظور ذخیره سازی آب و استفاده جهت آبیاری چمن در بوستان‌ها و نیز اقدام به تخلیه آب در فضای سبز موجود در بوستان ها ،میادین ومعابر منطقه  نمودند.

وی افزود : در همین راستا نیروهای فضای سبز لجن و رسوب آب نماهای میدان امام خمینی (ره)، بوستان زندگی وپارک شهر  را لایروبی کرده تا پس از رنگ آمیزی، آبگیری شده و مجددا به زیبایی قبلی خود بازگشته و فضای شهری زیبایی را برای شهروندان به وجود آورد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۴۴۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۹     ساعت: ۱۳ : ۴۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024