صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پیام نوروزی وحید رضا انارکی محمدی ، شهردار منطقه ۱۲

تحقق مشارکت شهروندان گام بلند رو به جلو

نوروز جشن بزرگ ایرانیان است که نشان از قدمت و تاریخ کهن ایران زمین دارد. از آنجایی که منطقه ۱۲ با در برگیری ۱۰۰ درصدی حصار طهماسبی و ۷۳ درصدی حصار ناصری؛ کانون شکل گیری تهران قدیم است؛ با گذر از محله ها و بناهای تاریخی این منطقه، آداب و سنن قدیم ایران مانند نوروز باستانی در روح و جان هر عابر و گردشگری رخنه می کند.

به گزارش جهانی پرس، منطقه ۱۲ در کنار ظرفیت های خوب تاریخی، مذهبی، گردشگری و تجاری ای که دارد، نقاط ضعفی نیز دارد که تمام تلاش مدیریت شهری در این منطقه تبدیل تهدیدهایی مانند آسیب های اجتماعی، وجود ساختمان های نا ایمن، تخریب بناهای تاریخی و واجد ارزش و معتادان متجاهر  به فرصت هایی است که بتوان کیفیت زندگی را در این منطقه بالا برد.

در سالی که گذشت با تمان توان و مشارکت شهروندان در تلاش برای کاهش این ضعف ها و پر رنگ کردن ظرفیت ها بوده ایم. طرح هایی مانند پروژه های توسعه محله ای، ساخت پیاده راه امید، ساخت ورزشگاه امامزاده یحیی، ساخت کبوتر خانه، بهسازی پیاده راه های سبز میدان، خیابان جمهوری و چندین پروژه دیگر  که اجرایی شد.

 همچنین با حمایت دستگاه قضایی و همکاری سازمان های اوقاف و میراث فرهنگی، در راستای ایمن سازی قطب تجاری ایران گام های موثری برداشته ایم.

منطقه ۱۲به عنوان قلب تهران، آمیزه ای از قطب های گردشگری و تجاری تهران و حتی ایران به شمار می رود که باید در سال جدید با مدیریت واحد و دوری از موازی کاری با عزمی راسخ این ظرفیت ها را برجسته تر کرد و محلاتی همچون شهید هرندی، شوش، مولوی، امامزاده یحیی و... که اصالت شان به چندین قرن برمی گردد، حیاتی دوباره ببخشیم.

در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۵۱۷ هزار گردشگر خارجی و ایرانی از ۳۰۰ بنای تاریخی منطقه بازدید کردند و در نوروز امسال با افزایش گذرهای تاریخی به ۸ گذر  احیای بناهای تاریخی چون عمارت کاشف السلطنه، قطعا میزبان گردشگری بیشتری خواهیم بود.

بدون شک گرایش به یک شهر زیبا و زنده نیز برگرفته از این حس مشترک و رسیدن به آرامشی است که در سیمای بصری شهر، معیشت عادلانه و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در آن نهفته باشد و این هدفی است که بنده یا افتخار خدمت در منطقه ۱۲ با همراهی همه همکارانم در شهرداری این منطقه به دنبال تحقق آن هستیم.

در سال جدید، امیدواریم با تلاش و بهره مندی از مشارکت شهروندان، شاهد برگ زرین دیگری در کارنامه مدیریت شهری در همه ابعاد گردشگری، تاریخی، تجاری، ساماندهی و زیباسازی چهره منطقه ۱۲، قلب طهران باشیم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۴۷۰
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲     ساعت: ۱۵ : ۲۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024