صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
شهردار منطقه ۱۲ تاکید کرد :

اجرای پروژه های تاثیرگذار در ۵ محور خدمت منطقه

شهردار منطقه ۱۲ نسبت به اجرا و تحقق کامل طرح ۳۶۰ درجه به عنوان یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: اجرای پروژه‌های تاثیرگذار در حوزه‌های عمران، حمل‌و‌نقل و اجتماعی در ۵ محور خدمت منطقه ضرورت دارد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحید رضا انارکی محمدی  در جلسه شورای معاونان ومدیران ضمن تاکید به اجرا و تحقق کامل طرح ۳۶۰ درجه معاونت‌ها و شهرداران نواحی به عنوان یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری نسبت به اجرای طرح های تاثیرگذار در حوزه‌های اجتماعی، عمرانی و حمل‌و‌نقلی در ۵ محور خدمت تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم تهیه گزارش عملکرد شهرداری منطقه در تمام حوزه‌ها به صورت مقایسه‌ای افزود: با توجه به دستوری که معاون امور مناطق در حوزه آسیب‌های اجتماعی به مناطق ۲۲ گانه اعلام کردند؛ لازم است تا با تمام توان در اجرای این طرح در مدت زمان باقی مانده تلاش شود.

شهردار منطقه ادامه داد: در کنار دو معاونت اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری؛ همچنین شهرداران نواحی نیز درگیر اجرای این طرح هستند کما اینکه مقرر شده تا ۳ روز آینده عملکرد مناطق مورد ارزیابی قرار گیرد. در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی باید بیشتر تلاش کرد تا رویکرد اعتقادی و فکری شهردار تهران در این حوزه به طور کامل اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۲ یکی از موثرترین مناطق در شهر تهران محسوب می شود، بیان کرد: حساسیت این منطقه با توجه به وجود بازار به عنوان قطب اقتصادی کشور و همچنین جمعیت شناور چند میلیونی‌ای که در طول روز در این محدوده  تردد می‌کنند؛ به اندازه ای است که اگر کوچکترین اتفاق در این محدوده روی دهد اثرات آن به اندازه روی دادن یک اتفاق یا حادثه در کل شهر تهران و یا حتی کشور است به همین دلیل باید تمامی طرح‌ها و برنامه‌های شهری به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی با حساسیت بیشتری اجرا شود.

انارکی محمدی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی اتفاقات خوبی در منطقه انجام شده است، یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در حوزه آسیب‌های اجتماعی وخدمات شهری به ویژه در حوزه نگهداشت شهری وضعیت منطقه به نسبت سال های گذشته بهتر شده است این در حالی است که شهرداری تهران با توجه به ویژه بودن منطقه ۱۲ همراهی خوبی با ما دارد.

وی با بیان اینکه شهرداران نواحی باید در پیشبرد موضوعات ۴ گانه اعلام شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی همراهی بیشتری با معاونت اجتماعی و خدمات شهری داشته باشند، تاکید کرد:خوشبختانه در حوزه خدمات شهری به ویژه پسماند نیز کارهای خوبی در منطقه انجام شده است. کما اینکه همکاران حوزه خدمات شهری به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی درسطح منطقه هستند و در این زمینه نیز شهرداران نواحی باید همگام باشند چرا که گاهی اوقات لازم است مخازن پسماند برخی از محله های شهر چندین بار تخلیه شود.

شهردار منطقه ۱۲در ادامه صحبت‌های خود گفت: با توجه به اینکه گزارش‌های ۳۶۰ درجه ۱۲۶ ناحیه شهری توسط شهرداری تهران در حال رصد است، باید تلاش شود تا تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها با دقت و با شفافیت بیشتری اجرا شود.

وی افزود: باید برآیند اجرایی ۱۲۶ کد پروژه منطقه در سال جاری به طور کامل مشخص شود. شهرداران نواحی باید بدانند که معاونت‌هایی مانند فنی و عمران، حمل‌و‌نقل، اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری چه طرح‌ها و برنامه‌هایی را  قرار است در محله‌های تحت پوشش آنها انجام دهند. همچنین درباره طرح‌های کلان که توسط مدیریت شهری اجرایی می‌شود نیز باید اطلاعات کافی درباره اجرای این پروژه ها در محدوده منطقه تهیه و اطلاع رسانی شود.

 انارکی محمدی ادامه داد: در واقع باید به شهروندان اطلاع دهیم بودجه‌ای که شهرداری تهران در کنار منطقه در محله‌ها و نواحی برای اجرای پروژه‌ها تخصیص داده، چقدر است تا مشخص شود که چه کارهایی در سطح منطقه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ۵ محور الگوی خدمت در منطقه شامل محدوده‌های مولوی، جمهوری، امام خمینی، ۱۷شهریور و فردوسی است، این محورها نیز به مانند طرح ۳۶۰ درجه اهمیت دارد و شهرداران نواحی باید کار ویژه‌ای را در این محورها تعریف کنند. حتی اگر نیاز است تا مجموعه‌های دیگر مدیریت شهری مانند حمل و نقل عمومی و ... نیز پای کار بیاید می‌توان هماهنگی‌های لازم را انجام داد.

در پایان جلسه حکم مسئول ایثارگری نواحی به شهرداران نواحی شش گانه تنفیذ شد.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۸۰۳۲
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۹     ساعت: ۱۶ : ۳۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024