صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
دکتر احمدی صدر:

پاتوق های بزرگ معتادین متجاهر ، طی دوسال گذشته کاملا پاکسازی شده است

جلسه بررسی طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور دکتر زهره الهیان رئیس فراکسیون سازمان های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی، دکتر احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و تنی چند از مدیران و معاونین دستگاه ها و نهادهای فعال در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در سالن جلسات معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، در این جلسه دکتر زهره الهیان عضو فراکسیون سازمان های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از عملکرد سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: اقدامات شایسته این سازمان در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی بسیار برجسته و قابل ذکر بوده است و طی دوسال گذشته دکتر احمدی صدر در سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی زحمات زیادی کشیدند تا زیرساخت های کافی برای رسیدن به شرایط مطلوب و اجرای طرح های ساماندهی فراهم شود که جا دارد از دو سال تلاش های شبانه روزی آنها تشکر و قدردانی کنم که انصافا اثرات خودش را در سطح پایتخت نشان می دهد.
دکتر احمد احمدی صدر نیز ضمن ارائه گزارشی به تشریح آخرین فعالیت های صورت گرفته در حوزه آسیب های اجتماعی پایتخت پرداخت و گفت: از دو سال گذشته قرارگاه اجتماعی تهران تشکیل شد که طی آن ظرفیت کافی برای نگهداری معتادین متجاهر ایجاد شد و در حال حاضر حتی بیشتر از آنچه مدنظر بود ظرفیت وجود دارد.
احمدی صدر با بیان اینکه ما برای معتادین متجاهر در مراکز یاورشهر ۹ گام تربیتی، آموزشی و درمانی را طراحی کردیم گفت: معتادین در این مراکز به جز سم زدایی، ۸ گام دیگر را طی می کنند که آخرینش اشتغالزایی و وارد شدن آنها به بازار کار است. ضمن اینکه به موضوع کرامت خانواده و توجه به خانواده معتادین متجاهر نیز می پردازیم.
وی با تأکید بر اینکه ما در روزگاری نه چندان دور در تهران پاتوق هایی داشتیم که شاید در برخی پاتوق ها تا ۱۵۰۰ معتاد متجاهر نیز داشت، ادامه داد: خوشبختانه این پاتوق‌های بزرگ در دوسال گذشته کاملا پاکسازی شد. همچنین در تهران با پدیده خانه‌های پلاک قرمز مواجه بودیم، خانه‌هایی که محل تجمع مواد فروشان، خرده فروشان، مصرف کنندگان و بزه کاران بود که در این دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ پلاک قرمز در پایتخت پلمب و دیوارکشی شد.
احمدی صدر با تأکید بر اینکه شهرداری تهران در این دو سال متولی آسیب دیدگانی بود که اصطلاحاً منع پذیرشی بودند، خاطرنشان کرد: آسیب دیدگان دارای زخم بازها، عفونی ها، بانوان، کبر سن، صغر سن، ایدز، هپاتیت و ... از سوی هیچ نهادی پذیرش نمی شدند که شهرداری تهران مسئولیت نگهداری از آنها را برعهده گرفت، بگونه‌ای که امروز مراکز «یاورشهر» ما پذیرای تمام منع پذیرشی ها در سراسر تهران است و چالش عدم پذیرش این جماعت به لطف الهی حل شد.
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در بازه زمانی طولانی ایجاد و تثبیت شدند و نباید توقع داشت که یک شبه جمع شود، گفت: شهر بعد از دو سال تلاش پی در پی به وضعیت مناسبی در حوزه آسیب های اجتماعی رسیده، اما دقت داشته باشید که اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی همچون مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود غیر مجاز اتباع و مهاجران، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود، آسیب های اجتماعی تکرار می شود و لازم است که مسئولین، نهادها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی، فرهنگ سازی عمومی و... بیشتر بپردازند و به کمک مردم، سازمان های مردم نهاد، حاکمیت و شهرداری شاهد باشیم آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تهران کاهش یابد و هیچ معتاد متجاهر، کودک خیابان و متکدی را خیابان ها نبینیم.
در ادامه نیز نمایندگان برخی سازمان ها و نهادها به بیان دیدگاه های خود پرداختند و نکاتی را پیرامون ساماندهی آسیب های اجتماعی مطرح کردند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۸۱۶۷
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۳     ساعت: ۹ : ۲۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024