کد خبر :347114
برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج و تجلیل از بسیجیان نمونه در کمیته امداد
مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز تشکیل بسیج و تجلیل از بسیجیان نمونه با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز تشکیل بسیج و تجلیل از بسیجیان نمونه با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و سردار فضل‌الله کفیل، رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: بسیج، یادگار بی‌بدیل امام راحل(ره) است که در چهل و چهار سال گذشته آثار با برکت بسیاری از خود به جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خود را یک بسیجی می‌دانست، افزود: هرچه از عمر انقلاب می‌گذرد، عظمت کار بزرگ امام(ره) بیشتر نمایان می‌شود.

بختیاری با تبیین شاخص‌های بسیجی بودن، اظهار کرد: لباس بسیجی که امروز بر تن ماست حاصل خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس است و مسئولیت ما را بسیار سنگین می‌کند.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: مکتبی بودن افتخار بسیجی است که شامل سه رکن توحید، نبوت و معاد است که ۲ رکن استمرار آنها عدل و امامت است.

وی با اشاره به اهمیت اخلاص در عمل تاکید کرد: عمل خالص عملی است که فقط برای رضای خداوند انجام شود که این یکی از شاخص‌های بسیجی است.

بختیاری تذهیب نفس را از دیگر شاخص‌های بسیجی دانست و خاطرنشان کرد: بسیجی نمی‌تواند با طاغوت بیرونی کنار بیاید اما باید با طاغوت درون نیز مبارزه کند و آن را بشکند تا زمینه شهادت فراهم آید.

رئیس کمیته امداد جهاد، ایمان و شهادت را تبلور اندیشه بسیجی عنوان کرد و گفت: جهاد یکی از درب‌هایی است که خداوند برای بندگان خاص خود باز می‌کند و امروز همانند هشت سال دفاع مقدس باید با کمبودها مبارزه کنیم و اجازه ندهیم کسی شب گرشنه سر بر بالین بگذارد.

وی با بیان اینکه اندیشه بسیج فتح‌الفتوح است، افزود: در تفکر بسیجی شکست و بن بست معنا ندارد و موانع را از سر راه بر می‌دارد.

بختیاری با تاکید بر اینکه رفتار و منش بسیجی در برخورد با نیازمند و یتیم باید در کمیته امداد متبلور باشد، ادامه داد: رعایت اخلاق و تکریم در برخورد با مراجعان از ویژگی‌های امدادگران در نهاد انقلابی و الهی کمیته امداد است و شأنی جز خدمتگزاری نداریم.

در پایان این مراسم ضمن اهدای احکام اعضای شورای مرکز مقاومت مرکز بسیج کمیته امداد، از بسیجیان نمونه کمیته امداد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام