343157 برای نخستین بار در حوزه گردشگری انجام شد: اجرای مرحله دوم طرح فرصت مطالعاتی گردشگری رییس گروه مطالعات دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اجرای مرحله دوم طرح فرصت مطالعاتی ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در کشور در بخش گردشگری خبر داد. <p>به گزارش جهانی پرس از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، محمد یزدی گفت: بر اساس تفاهم&shy;نامه همکاری مشترک بین معاونت گردشگری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف اولویت قراردادن نیازهای علمی و پژوهشی و ارائه راه&shy;&zwnj;حل&shy;&zwnj;های علمی برای رفع چالش&shy;&zwnj;ها و موانع پیش&shy;روی توسعه گردشگری و به منظور استفاده از ظرفیت علمی اعضای هیات علمی دانشگاه&zwnj;&shy;ها و موسسات پژوهشی کشور، اجرای طرح فرصت مطالعاتی از سوی معاونت گردشگری برای دومین سال متوالی مورد پیگیری قرار گرفت.<br /> او خاطر نشان کرد: بر اساس طرح مذکور، اساتید با موافقت دانشگاه می&shy;&zwnj;توانند بین 3 ماه تا یکسال به معاونت گردشگری در ستاد و استان&shy;&zwnj;ها مامور شده و در جهت کمک و بهبود کیفی و عملیاتی طرح&shy;&zwnj;های گردشگری همکاری کنند. در همین راستا، سال گذشته، انجام مطالعه 4 طرح تبیین الگوی مشارکت جامعه محلی در راستای توسعه پایدار گردشگری، بررسی چالش&shy;&zwnj;ها و نحوه ایجاد نظام برنامه&zwnj;&shy;ریزی و سازمان مدیریت مقصد گردشگری (DMO)، تدوین استراتژی بازاریابی گردشگری جمهوری اسلامی ایران و استخراج شاخص&zwnj;های رقابت&zwnj;پذیری و تعیین موقعیت و توان رقابتی گردشگری با همکاری دانشگاه&shy;&zwnj;ها و نهادهای علمی کشور در حال انجام است که در بهمن&shy; ماه سال جاری خاتمه خواهد یافت.<br /> یزدی گفت: به منظور اجرای مرحله دوم طرح یاد شده، فراخوان محورهای پژوهشی معاونت گردشگری با همکاری دفتر مطالعات، آموزش و برنامه&shy;&zwnj;ریزی گردشگری در سامانه ساجد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی&nbsp;<a href="http://sajed.msrt.it">http://sajed.msrt.it</a>&nbsp;بخش مربوط به&nbsp;لیست نیازهای فرصت&shy;&zwnj;های مطالعاتی در جامعه و صنعت،&nbsp;برای بهره&zwnj;&shy;مندی از ظرفیت علمی جامعه دانشگاهی کشور درج شده است.<br /> به گفته رییس گروه مطالعات دفتر مطالعات، آموزش و برنامه&zwnj;ریزی گردشگری، تولید محتوای تبلیغات و بازاریابی گردشگری، شیوه&shy;&zwnj;های نوین توسعه و جذب سرمایه&shy;&zwnj;گذاری گردشگری، محتوای آموزش عمومی و فرهنگ&shy;سازی سفر، سرفصل&shy;&zwnj;های آموزش&shy;&zwnj;های کاربردی و مهارتی و ارتقاء خدمات، متنوع&zwnj;سازی و ارزان&shy;&zwnj;سازی محصولات گردشگری از جمله محورهای پژوهشی معاونت گردشگری مندرج در فراخوان مرحله دوم طرح فرصت&shy;&zwnj;های مطالعاتی است.<br /> &nbsp;</p>