343228 مدیر امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی اعلام کرد: سامانه چک دیجیتال بانک توسعه صادرات عملیاتی شد مدیر امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بانک توسعه صادرات ایران گفت: سامانه چک دیجیتال این بانک از یازدهم تیرماه سالجاری با هدف ارائه سرویس به مشتریان حقیقی برای نسخه اندروید پیاده سازی و به محیط عملیاتی متصل شده و در فرایند تست کاربری توسط همکاران فنی و کسب و کاری قرار گرفته بود. <p>به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، &quot;عشرت عدالت&quot; با اعلام اینکه بستر سازی برای این عملیات پس از ابلاغیه بانک مرکزی آغاز شده و فاز اول سرویس های بانکی سامانه چک دیچیتال (چکاد) به مرحله بهره برداری رسیده است، افزود: بانک توسعه صادرات در کنار بانک های صادرات، پارسیان و تجارت، جزء هشت بانک اولی است که امکان ارائه سرویس چک دیجیتال را برای مشتریان حقیقی خود در فاز اول پیاده سازی و عملیاتی کرده است.</p> <p>عدالت خاطرنشان کرد:سرویس های فعالسازی، بروزرسانی پروفایل کاربر، غیرفعالسازی، صدور چک دیجیتال، درخواست کارتابل و انتقال چک به عنوان سرویس های اولیه برای سامانه چکاد پیاده سازی و عملیاتی شده است.</p> <p>وی با ذکر این نکته که امکان نقد شدن چک دیجیتال به صورت درون بانکی وجود دارد، اظهار داشت: فاز دوم سامانه با ارائه سرویس های تکمیلی مانند سرویس های ضامنین و امضای ضامنین و نیز نقد بین بانکی (به دلیل لزوم همسویی با پروژه نسخه 4 چکاوک در تمامی بانکها ) در حال پیاده سازی است.</p> <p>وی اذعان داشت: برای استفاده از سرویس مذکور، لازم است نخست برنامک هامون موجود در کافه بازار (برای گوشی های اندروید) در دستگاه مربوطه (موبایل یا تبلت) مطابق مستند &quot;راهنمای کاربری برنامک هامون با قابلیت احراز هویت غیرحضوری&quot; نصب و پس از آن نسخه 2.5 همراه بانک (هما) دریافت و بروزرسانی شود. لازم به ذکر است سایر مراحل مربوط به فعالسازی و صدور چک در مستند &quot;راهنمای کاربری سامانه چک دیجیتال&quot; قابل دسترس است.</p> <p>مدیریت امور فناوری اطلاعات بانک توسعه صادرات ایران، ضمن تشکر از تلاش همکاران خود در مدیریت امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی و همچنین همکاران شرکت خدمات در پیاده سازی و عملیاتی کردن این سامانه، گفت: در فرایند تست سرویسهای این سامانه واحدهای مدیریت مالی، مدیریت امور شعب و بازاریابی، شعبه مرکزی و همچنین مدیریت امور برنامه ریزی و بهبود روش ها همکاری داشته اند که بدینوسیله از ایشان قدردانی می شود.<br /> عدالت تصریح کرد: گروه امداد مشتریان به شماره 2345 به منظوررفع مشکلات مربوط به سرویس مذکور، در دسترس است، همچنین مرکز عملیات فاوا به صورت 24*7 آماده پاسخگویی به سوالات همکاران است.<br /> لازم به ذکر است نسخه مربوط به گوشی های IOS(هامون و هما) در حال پیاده سازی و اجرا است که به محض نهایی و عملیاتی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p>