343390 ۱۹ هزار خدمت ثبت احوال در دفاترپیشخوان بوشهر ارائه شده است شهروندان بوشهری ۱۹ هزار خدمت ثبت احوال را از دفاترپیشخوان دولت دریافت کردند. <p>به گزارش جهانی پرس ، مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، خدمات ارائه شده ثبت احوال توسط دفاتر پیشخوان دولت به شهروندان استان بوشهر در&nbsp;&nbsp; ۴ ماهه امسال را ۱۹ هزار خدمت عنوان کرد و گفت: خدماتی که دفاترپیشخوان سال گذشته به شهروندان بوشهری ارائه کردند نزدیک به ۶۱ هزار خدمت بوده است که بیشترین این خدمات توسط دفاترپیشخوان شهرستان بوشهر ارائه شده است.</p> <p>اسکندر پاسالار اظهار کرد: دفاتر پیشخوان دولت براساس اصل ۴۴ قانون اساسی در راستای تسریع و تسهیل خدمات به شهروندان راه&zwnj;اندازی شده است.</p> <p>وی هدف از واگذاری خدمات سازمان ثبت احوال به بخش خصوصی را گسترش سطح دسترسی مردم به خدمات هویتی عنوان کرد و افزود: واگذاری این خدمات نقاط دسترسی مردم به خدمات ثبت احوال را افزایش می دهد.</p> <p>مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، کاهش تصدی گری های دولت و ارائه خدمات دولتی توسط بخش غیردولتی، افزایش بهره&zwnj;وری و کارایی خدمات، چابک سازی بدنه دولت و رفع مشکلات مربوط به کمبود نیروی انسانی و گسترش تشکیلات ادارات، دریافت خدمات دولتی به صورت مساوی برای تمام اقشار جامعه و در دسترس بودن مراکز عرضه خدمات هویتی را از دیگر اهداف واگذاری خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان بیان کرد.</p> <p>پاسالار یادآور شد: هم&zwnj;اکنون در استان بوشهر ۲۵ دفتر پیشخوان شهری و ۶ دفتر ICT روستایی مشغول ارائه خدمت به شهروندان هستند.</p> <p>مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به ۱۰ مسئولیت&zwnj; واگذار شده به دفاتر پیشخوان افزود: در راستای دسترسی بیشتر و آسان تر شهروندان، تسریع در ارائه خدمات و همچنین کاهش مراجعات مردم، خدمات تعویض و المثنی شناسنامه، اخذ درخواست کارت ملی هوشمند اولیه، تعویض و المثنی کارت هوشمند، فعالسازی امضای الکترونیک و ... به دفاتر پیشخوان برون سپاری شده است.</p> <p>وی با تاکید بر اینکه نگاه سازمان&zwnj; ثبت احوال نگاهی مردم&zwnj;مدار و توام با اعتماد بوده است، افزود: تسهیل در دسترسی مردم به خدمات ثبت احوال و کاهش بروکراسی اداری، کاهش سفرهای درون و برون شهری و افزایش رضایت&zwnj;مندی شهروندان همواره از مهمترین اهداف و اولویت های ثبت احوال برای ارائه خدمات است.</p>