343629 پرنده در قاب ایکس شماره ۱۵۹ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» با پرونده‌ای درباره سناریوهای پیش روی توییتر سابق و «X» جدید تحت مالکیت ایلان ماسک منتشر شد. <p>به گزارش جهانی پرس از روابط&zwnj;عمومی موسسه فرهنگی هنری آینده&zwnj;پژوهان مدیریت ارتباطات، پرونده شماره ۱۵۹ ماهنامه &laquo;مدیریت ارتباطات&raquo; درباره سناریوهای پیش روی توییتر سابق&nbsp; و &laquo;X&raquo; جدید است. ایلان ماسک تاکنون توانسته دست&zwnj;کم پنج صنعت را دگرگون کند؛ حمل&zwnj;ونقل خودرویی و حمل&zwnj;و&zwnj;نقل ریلی، سفرهای فضایی، ارتباطات&zwnj; فضایی، نوروساینس و سیستم پرداخت. او مدتی است برای صنعت رسانه خیز برداشته است. آن هم مهم&zwnj;ترین رسانه اجتماعی جهان که توییتر نام داشت و ماسک آن را &laquo;X&raquo; نامید. سیطره ماسک، با سابقه&zwnj;ای که از او سراغ داریم، بر این شبکه اجتماعی مهم این هراس را ایجاد می&zwnj;کند که سمت&zwnj;وسوی مورد نظر او بر ماهیت توییتر سایه افکند.</p> <p>در پرونده شماره ۱۵۹ ماهنامه &laquo;مدیریت ارتباطات&raquo; به این موضوع پرداخته شده و سخن سردبیر به قلم علی ورامینی آغازکننده آن است. این که آیا با خواندن داستان نحوه شکل&zwnj;گیری شخصیت و اخلاق حرفه&zwnj;ای ایلان ماسک در سیلیکون&zwnj;ولی، می&zwnj;توان دلیل علاقه&zwnj;اش به خرید توییتر و آینده آن را بهتر فهمید؟ سوالی است که در مطلبی نوشته گرت ادواردز به آن پاسخ داده شده است. مسعود زمانی، پژوهشگر آینده فناوری نیز در مطلبی با عنوان &laquo;نوبت صنعت ششم&raquo; به بررسی حضور ایلان ماسک در ششمین صنعتی که به آن ورود کرده پرداخته است. بررسی آینده توییتر در سناریوهای احتمالی هم از جمله دیگر مطالب این پرونده است. در &laquo;توییتر راست&zwnj;کیش&raquo; به بررسی این نکته پرداخته شده که چرا دیگر نمی&zwnj;توان انکار کرد که توییتر به رسانه راست افراطی تبدیل شده است؟ هم&zwnj;چنین تحلیلی درباره استراتژی ماسک در توییتر و کمکی که می&zwnj;توان از تحقیقات روان&zwnj;شناختی برای توضیح سبک رهبری او گرفت مطالب دیگری است که با ترجمه محسن محمودی خواهید خواند.</p> <p>از جمله دیگر بخش&zwnj;های شماره ۱۵۹ ماهنامه &laquo;مدیریت ارتباطات&raquo; گفت&zwnj;وگو با ناصر فکوهی، مردم&zwnj;شناس، نویسنده و مترجم در مطلبی با عنوان نسبت شبکه&zwnj;های اجتماعی و اعتراضات، با تأکید بر مورد فرانسه است. همچنین رضا شاه&zwnj;نظر، پزشک و برنامه&zwnj;نویس نیز در پاسخ به این که &laquo;کار با داده&zwnj;ها را از کجا شروع کنیم؟&raquo; با تاکید بر این که تحلیل داده یک فرآیند چندمرحله&zwnj;ای است به این فرآیند و اهمیت آن&zwnj; در مدیریت داده&zwnj;محور پرداخته است.&nbsp; محمدجواد صحافی، پژوهشگر و منتقد نیز با نگاهی به فعالیت&zwnj;های اجتماعی هنرمندان و بررسی میزان کنشگری آن&zwnj;ها در عصر جدید از لزوم آسیب&zwnj;شناسی رفتار فعالان حوزه هنر در قبال رخدادهای اجتماعی نوشته است. میلاد نوری، مدرس و پژوهشگر فلسفه هم با گذاشتن این پرسش در برابر خود که &laquo;چیست بنیانِ هستی آنچه رسانه نام می&zwnj;گیرد؟&raquo; از این گفته است که انباشت نیروهای شناخته و ناشناخته&zwnj;ای که حول رسانه به مثابه پیام جریان دارند، ابعاد مخفی و ناشناخته&zwnj;ای به آن می&zwnj;بخشد.</p> <p>شماره ۱۵۹ ماهنامه &laquo;مدیریت ارتباطات&raquo; به مدیرمسئولی امیر عباس تقی&zwnj;پور و سردبیری علی ورامینی در ۷۶ صفحه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است. نسخه چاپی &laquo;مدیریت ارتباطات&raquo; را می&zwnj;توانید از دیجی&zwnj;کالا و نسخه دیجیتال آن را از مگیران و طاقچه تهیه کنید و برای اشتراک با ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.</p>