344252 مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در شورای تحول و فناوری اطلاعات این سازمان اعلام کرد؛ تحول در تأمین‌اجتماعی بدون بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ فناوری‌های نوین مقدور نیست مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تنوع مأموریت‌ها، کثرت مخاطبان و تعدد ساختارهای ارائه خدمات در این نهاد، تحول در سازمان تأمین‌اجتماعی را نیازمند بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت فناوری‌های نوین در مسیر ارائه خدمات دانست و بر استمرار و تحکیم گام‌های این سازمان در مسیر تبدیل به تأمین‌اجتماعی هوشمند تأکید کرد. <p>به&zwnj;گزارش جهانی پرس از روابط&zwnj;عمومی سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی، میرهاشم موسوی، در یازدهمین جلسه شورای تحول و فناوری اطلاعات این سازمان که همزمان با آغاز سومین سال فعالیت مدیریت جدید در سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی برگزار شد؛&nbsp; گفت: نهاد بزرگی مانند سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی که 46 میلیون مخاطب دارد، هم نهادی پیچیده و عریض و طویل است و هم تنوع و تکثر خدمات دارد و همواره با مراجعه و مطالبات به&zwnj;حق یک جامعه 46 میلیونی روبه&zwnj;رو است. همه حوزه&zwnj;های این سازمان اعم از حوزه&zwnj;های کسب&zwnj;وکار، سلامت، اقتصادی، فناوری، خدمات عمومی و ... فنی، تخصصی و پیچیده هستند.</p> <p>مدیرعامل سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی افزود: در مقایسه با&nbsp; سایر دستگاه&zwnj;ها؛ از نظر استفاده از فناوری&zwnj;های نوین و الکترونیکی کردن خدمات در برخی حوزه&zwnj;ها ما واقعاً پیشتاز هستیم و در برخی حوزه&zwnj;ها نیز نیازمند کار بیشتر هستیم. در این مسیر باید از ظرفیت&zwnj;های موجود در کشور استفاده کرده و در صورت نیاز از تجربیات و توان سایر دستگاه&zwnj;ها و بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.<br /> موسوی با اشاره به مسیری که سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات از گذشته تا به امروز طی کرده است، گفت: این کار از امروز شروع نشده، بلکه نقطه آغازی داشته و تا به امروز به اینجا رسیده است. من از گذشته به نیکی یاد می&zwnj;کنم و از همه کسانی که پیش از این برای فناوری اطلاعات در سازمان زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می&zwnj;کنم. آغاز خیلی خوبی بوده و ادامه این کار هم خیلی خوب پیش رفته است. در طرح 3070 که در دوره گذشته آغاز شد، ارائه 30 خدمت غیرحضوری هدف&zwnj;گذاری شده بود که تعداد خدمات غیرحضوری تأمین&zwnj;اجتماعی امروز افزایش خوبی داشته است. برنامه کاربردی (اپلیکیشن) &quot;تأمین&zwnj; من&quot; هم با 30 خدمت راه&zwnj;اندازی شده و الان تعداد خدمات قابل ارائه در این اپلیکیشن با بیش از دو میلیون کاربر به 51 خدمت رسیده و در استقرار و ثبات سامانه نسخه الکترونیک هم پیشرفت&zwnj; قابل توجهی داشته&zwnj;ایم.<br /> مدیرعامل سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی ادامه داد: در حوزه نسخه الکترونیک که سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی پیشگام و شروع&zwnj;کننده آن بود و امروز یک طرح بزرگ ملی است، در زمینه یکپارچگی سامانه&zwnj;ها و خدمات در سطح کشور نیاز به کار بیشتری داریم. باید با سرعت بیشتری در خدمات الکترونیک به سمت یکپارچگی حرکت کنیم و در بخش&zwnj;های مختلف نظیر نسخه الکترونیک، نه تنها در سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی که در کل کشور به یک سیستم واحد و یکپارچه برسیم.<br /> وی افزود: در جلسات مشترکی که با حضور بخش&zwnj;های فناوری اطلاعات و درمان سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی و بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح داریم، همه به این جمعبندی واحد رسیده&zwnj;ایم که باید سیستم توسعه پیدا کند و با ایجاد هم&zwnj;افزایی، یکپارچه شود.</p>