344614 وزارت صمت: بهانه خودروسازان برای لغو گارانتی شوخی است/شیشه دودی، گارانتی را لغو نمی‌کند مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت ضمن تشریح تعهدات خودروسازان به انجام گارانتی، از پیوستن همه‌ خودروسازان داخلی به سامانه ملی گارانتی تا پایان ماه جاری خبر داد و تاکید کرد که بهانه‌های خودروسازان برای گارانتی، یک شوخی است. <p>&nbsp; به گزارش جهانی پرس از ایسنا، حمید محله&zwnj;ای شب گذشته (دوشنبه شب) با حضور در یک برنامه تلویزیونی، ضمن اشاره به اینکه خودرو به این &quot;سامانه ملی گارانتی&quot; اضافه شده است، اظهار کرد: خودرو به این سامانه اضافه شده، اما هنوز خودرو سازان داخلی در این سامانه حضور ندارند؛ بر این اساس خودروسازان داخلی در فرآیند کار قرار گرفته و برای این منظرر بایستی شبکه خود را معرفی کنند؛ سپس شبکه آن&zwnj;ها ارزیابی و تایید می&zwnj;شود و در سامانه درج خواهد شد.</p> <div>&nbsp;</div> <div>مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت خاطرنشان کرد: البته باید گفت که عدم حضور فعلی این خودروسازان در این سامانه، به معنای نداشتن گارانتی خودرو نیست؛ خودروهای داخلی همگی تا ۶۰ هزار کارکرد و به مدت سه سال دارای گارانتی هستند (در این سه سال خدمات به صورت رایگان ارائه می شود و پس از آن، خدمات پس از فروش با اخذ مبالغ از مشتری صورت می&zwnj;گیرد). ضمن اینکه خودروسازان داخلی تا پایان مهر به سامانه ملی گارانتی وارد خواهند شد.</div> <div>&nbsp;</div> <div>وی افزود: فرآیند ورود خودروسازان به سامانه انجام شده و در حال اخذ اطلاعات آن&zwnj;ها هستیم. سامانه گارانتی مجموعه تعهداتی است که خودروساز به مردم ارائه می&zwnj;کند؛ البته&nbsp; گارانتی&zwnj;ها دارای مغایرت&zwnj;هایی هم هستند که در حال بررسی برای رفع این مغایرت&zwnj;ها هستیم. ضمن اینکه ارتباط میان سامانه&zwnj;های شرکت&zwnj;ها با سامانه گارانتی نیز در حال ایجاد و فراهم شدن است.</div> <div>&nbsp;</div> <div>این مقام مسئول در وزارت صمت گفت: اینکه برخی خودروسازان، چنانچه شیشه خودرو دودی شده باشد یا کفی آن سه&zwnj;بعدی نصب شده باشد، از گارانتی سرباز می&zwnj;زنند و آن را قبول نمی&zwnj;کنند، به هیچ عنوان صحت ندارد و ممکن هست که شوخی باشد؛ اما اگر مشتریان گزارش و شکایتی در این زمینه داشته باشند، حتما مورد پیگیری و رسیدگی توسط دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت قرار خواهد گرفت.&nbsp; &nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>نظارت بر گارانتی بایستی تقویت شود</div> <div>&nbsp;</div> <div>مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت تاکید کرد: فرآیند نظارت بر گارانتی در کشور بایستی تقویت شود؛ افراد می&zwnj;توانند در این سامانه شکایت خود را ثبت کنند و ظرف یک هفته نیز به این شکایت&zwnj;ها رسیدگی خواهد شد. لازم است که دستگاه&zwnj;های نظارتی هم باید به وزارت صمت کمک کنند.</div>