353210 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور اعلام کرد؛ تحقق بیش از ۸۰ درصد اهداف توسعه شبکه حمل و نقل در سال جاری مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: تا پایان سال با افتتاح راه آهن رشت-کاسپین و آزادراه منجیل-رودبار بیش از ۸۰ درصد اهداف سال ۱۴۰۲ در توسعه شبکه حمل و نقل کشور محقق می‌شود. <h3>به گزارش&nbsp;جهانی پرس از&nbsp;وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی از افتتاح دو ابر پروژه راهسازی کشور در استان گیلان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:&zwnj; با افتتاح آزادراه منجیل-رودبار و راه آهن رشت-کاسپین بخش اعظمی از هدف گذاری برای توسعه شبکه حمل و نقل کشور در سال ۱۴۰۲ محقق می&zwnj;شود و در صورت مساعد بودن شرایط جوی و تامین اعتبار مورد نیاز راه آهن میانه-اردبیل و آزادراه تبریز- مرند نیز در همین سال به بهره برداری می&zwnj;رسد که رکوردی در تاریخ افتتاح انواع راه&zwnj;ها در طول یک سال است.</h3> <div class="body" itemprop="articleBody"> <p>معاون وزیر راه و شهرسازی از روزهای پایانی عملیات اجرایی راه آهن رشت-کاسپین خبر داد و گفت: در حال حاضر عملیات ریل گذاری ۵.۵ کیلومتر از مسیر باقی مانده است که در صورت مناسب بودن وضعیت آب و هوا احتمالا در دهه فجر این بخش نیز به اتمام برسد.</p> <p>وی با اشاره به صعوبت عملیات اجرایی در این پروژه اظهار کرد: به منظور احداث این خط ریلی به طول ۳۷ کیلومتر، بیش از ۲.۵ میلیون متر مکعب خاکریزی صورت گرفته است و با توجه به عدم وجود راه&zwnj;های دسترسی به پروژه جز از روی خود محور و قرار گرفتن پروژه در یک بستر باتلاقی، عملیات خاکریزی با دشواری بسیاری همراه بوده است.</p> <p>خادمی تامین مصالح در پروژه های راهسازی استان گیلان را با توجه به نبود معادن قرضه بسیار سخت دانست و ادامه داد: نبود مصالح زیرسازی و روسازی، شرایط جوی منطقه، عدم دسترسی آسان به محل پروژه و تامین مالی به موقع مهمترین موضوعاتی است که ساخت راه آهن رشت-کاسپین را با مشکل رو به رو کرد.</p> <p>مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ادامه داد: با توجه به زمین&zwnj;های کشاورزی اطراف پروژه و محل&zwnj;های تلاقی با جاده&zwnj;ها حدود ۱۸ دستگاه تقاطع و پل بزرگ و ۲۴۳ آبرو در طول محور احداث شده است که این تعداد پل و تقاطع در یک مسیر ۳۷ کیلومتری در پروژه&zwnj;های راهسازی بی نظیر است.</p> <p>وی ادامه داد: به واسطه ضرورت دسترسی مناطق کشاورزی اطراف این مسیر ریلی و رفاه حال کشاورزان ضرورت طراحی و اجرای این تعداد بالای پل&zwnj;های کوچک و بزرگ در زمین&zwnj;های آبدار منطقه وجود داشته که با صعوبت تمام این عملیات انجام شده است.</p> <p>معاون وزیر راه وشهرسازی اعتبار هزینه شده در این مسیر ریلی را ۲ هزار میلیارد تومان و ارزش روز آن را ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.</p> <p>بنا بر این گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص برنامه های اجرایی پروژه&zwnj;های آزادراهی در سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون افتتاح باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال و آزادراه اصفهان- شیراز به عنوان بخشی از اهداف تعریف شده در این حوزه تحقق یافته است و با افتتاح آزادراه منجیل-رودبار و در صورت رفع برخی موانع افتتاح آزادراه تبریز- مرند، ۴ پروژه آزادراهی در سال جاری افتتاح می شود که عدد قابل توجهی برای افزایش طول شبکه آزادراهی در یک سال است.</p> </div>