353366 عدم تصدی‌گری شهرداری تهران در ناوگان حمل‌ونقل برقی/دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در پروژه‌ها معاون مالی شهرداری تهران دستاوردهای سفر اخیر هیات شهرداری تهران به چین را تشریح کرد. <p>به گزارش جهانی پرس، لطف الله فروزنده در گفت&zwnj;وگو با ایسنا، در مورد دستاوردهای سفر اخیر چین با بیان اینکه مدیریت شهری با مدیریت و نگاه راهبردی آقای زاکانی، افزایش سطح خدمات رسانی به مردم به خصوص درحوزه حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داد، گفت: بر همین اساس در راستای توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو تلاشهای خوبی انجام شد و سعی کردیم که از ظرفیت تکنولوژی چین استفاده کنیم.</p> <p>وی با بیان اینکه در سفر اخیر مدیریت شهری تهران به چین رویکرد اصلی این بود که در تعامل با چین از تکنولوژی و منابع مالی آن کشور استفاده کنیم، ادامه داد: بر همین اساس در این رابطه اولین گام فعال کردن فاینانس واگن&zwnj;های مترو بود که از دولت قبل باقی مانده بود که دولت فعلی&nbsp; نیز همکاری لازم را داشته و فاینانس ۲۰درصد انجام شده و خط تولید واگن های مترو در چین نیز فعال شده است و امیدواریم با&nbsp; ورود واگن&zwnj;های جدید ظرفیت مترو نیز افزایش یابد.</p> <p>معاون مالی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در کنار فعال کردن فاینانس واگن&zwnj;های مترو در چین، رایزنی برای خرید اتوبوس، ون، خودرو و موتورسیکلت برقی در راستای برقی سازی تهران نیز در دستورکار قرار گرفت، تأکید کرد: برقی کردن وسایل پرمصرف اثر قابل توجهی در کاهش آلودگی و تسهیل ترافیک دارد.</p> <p>وی گفت: بر همین اساس قرارداد خرید اتوبوس برقی منعقد شد و با یک شرکت چیتی توافق کردیم که در جریان این خریدها، انتقال تکنولوژی به ایران انجام شود و نکته قابل تأمل این است که در بحث موتور برقی، تاکسی و ون برقی شهرداری تهران تصدی گری نخواهد داشت و از ظرفیت&zwnj;های مردمی استفاده می&zwnj;کنیم.</p> <p>فروزنده ادامه داد: در کنار آن از شرکت&zwnj;های چینی برای سرمایه گذاری در تهران دعوت کردیم که یکی از این حوزه ها، مسکن است و می&zwnj;دانید که زمین دارایی شهرداری است که باید مولد شوند و برای اینکه این زمین&zwnj;ها به ارزش افزوده نهایی برسد، از شرکت&zwnj;های چینی خواستیم با ما شریک شوند و&nbsp; مسکن صنعتی در تهران بسازند که هم سرعت ساخت افزایش می&zwnj;یابد و همچنین تأمین منبع مالی با شرکت های چینی خواهد بود.</p> <p>به گفته وی، با این همکاری استحکام و عمر مفید ساختمان&zwnj;ها بالا می&zwnj;رود که طبیعتاً از ظرفیت پیمانکاری داخلی، نیروی انسانی داخلی و مصالح داخلی استفاده خواهند کرد و حضور شرکت&zwnj;های چینی، رقابتی با بخش خصوصی ندارد چراکه هم انتقال تکنولوژی و هم تزریق منابع مالی برای شهر به همراه خواهد داشت.</p> <p>وی با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم سرمایه گذار خارجی را جذب کنیم و در نتیجه آن هم انتقال تکنولوژی و ارزش افزوده برای شهر به همراه داشته باشد، حتما استقبال می&zwnj;کنیم، افزود:&nbsp; این سفر یک فتح البابی برای عمیق شدن روابط تهران و چین است و خوشبختانه شرکت&zwnj;های زیادی از چین متقاضی سرمایه گذاری و ایجاد هلدینگ مشترک و یا شرکت&zwnj;های مادر تخصصی مشترک با شهرداری تهران هستند که امید است هر چه زودتر آن را عملیاتی کنیم.</p>