357171 کدام خودروها در آینده ارزان‌تر می‌شوند؟ تولید خودروهای الکتریکی نسل بعدی تا سال ۲۰۲۷ ارزان‌تر از خودروهای بنزینی خواهد بود. <p>به گزارش جهانی پرس از ایسنا، پیش&zwnj;بینی می&zwnj;شود هزینه تولید خودروهای برقی کاهش یابد، در حالی که انتظار می&zwnj;رود هزینه تولید خودروهای بنزینی به دلیل متغیرهایی مانند افزایش قیمت نفت افزایش یابد. این تغییر در ساختار هزینه ممکن است منجر به افزایش پذیرش خودروهای الکتریکی و کاهش تولید خودروهای سنتی گازسوز شود.</p> <p>شرکت تحقیقاتی گارتنر اظهار کرد که خودروسازان در سال ۲۰۲۴، به مبارزه با تغییرات ناشی از نرم&zwnj;افزار و نقش&zwnj;های فزاینده برقی سازی ادامه خواهند داد که فاز جدیدی برای خودروهای الکتریکی&nbsp; ایجاد می&zwnj;کند. شرکت تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد که خودروهای برقی با باتری تا سال ۲۰۲۷ به&zwnj;دلیل روش&zwnj;های جدید تولید که هزینه&zwnj;های تولید را کاهش می&zwnj;دهند، به طور متوسط ارزان&zwnj;تر از یک موتور احتراق داخلی قابل مقایسه خواهند بود.</p> <p>گارتنر انتظار دارد که هزینه&zwnj;های تولید به طور قابل&zwnj;توجهی سریعتر از هزینه&zwnj;های باتری&zwnj;ها کاهش یابد که گران&zwnj;ترین بخش یک خودروی برقی هستند و حدود ۴۰ درصد از قیمت خودرو را تشکیل می&zwnj;دهند.</p> <p>گارتنر همچنین پیش&zwnj;بینی می&zwnj;کند که ۱۵ درصد از شرکت&zwnj;های برقی که از دهه گذشته تأسیس شده&zwnj;اند، تا سال ۲۰۲۷، خریداری یا ورشکسته خواهند شد. این بدان معنا نیست که بخش خودروهای الکتریکی در حال فروپاشی است بلکه وارد مرحله جدیدی می&zwnj;شود که در آن شرکت&zwnj;هایی با بهترین محصولات و خدمات بر بقیه پیروز خواهند شد. خودروهای برقی در سال ۲۰۲۴ به رشد روزافزون ضریب نفوذ خود در بازار ادامه خواهند داد.</p> <p>گارتنر می&zwnj;گوید با این حال، همه چیز برای دنیای خودروهای برقی رو به رشد است و پیش&zwnj;بینی می&zwnj;شود با وجود همه مشکلات، ضریب نفوذ بازار در سال جاری رشد کند. تخمین زده می&zwnj;شود که محموله&zwnj;های خودروهای الکتریکی در سال جاری به ۱۸۴ میلیون دستگاه و در سال ۲۰۲۵ به ۲۰.۶ میلیون دستگاه برسد.</p>