۱۴۰۲/۴/۳۱ - ۹ : ۲۴

در این مسیر سستی نکنید

در این مسیر سستی نکنید

به گزارش جهانی پرس، اولین نشست اعضای مجمع بانوان نویسنده انقلابی(بنا) ، عصر پنج شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ به صورت مجازی برگزار شد.این مراسم با پخش قرائت سوره «شمس» با صوت مقام معظم رهبری و سپس خوش آمدگویی ریاست جلسه، آسیه نیک صفات که ریاست هیئت مدیره بنا را نیز عهده دار هست،آغاز شد.
پس از خوش آمدگویی،حاضران در نشست، پای صحبتهای حضرت آیت الله جاودان نشستند.
خسته نشوید
آیت الله  محمد علی جاودان خطاب به اعضای مجمع بانوان (بنا)گفت:خدای متعال رحمت کرده به شما نعمت قلم داده ، می توانید چیزی بنویسید که مردم آن را با ذوق بخوانند، این نعمت را قدر بدانید و یک ذره هم خسته نشوید.
وی از خانم های نویسنده انقلابی خواست که تا آخرین نفس ، این مسیر را دنبال کنند، چون دشمن ما دشمن جهانی است .آن ها هم نویسنده و قلم و سناریو نویس دارند، آماده اند که ما را از صحنه وجود حذف کنند.اما ما بزرگواری داریم در پس پرده غیب که ما را حفظ می کند .
اگر شما برای زنده کردن راه و رسم مرام او و کسانی که در راه او شهید شدند و زحمت کشیدند ، تلاش کنید، ایشان از شما تشکر خواهند کرد.
آیت الله جاودان خطاب به خانم های نویسنده های انقلابی ادامه داد:شما بی کس نیستید.کسی را دارید که او بزرگترین فرد، ممکن است. او رفع خطر می کند ، دشمن را مغلوب می کند.شما می کوشید در راه او و بزرگ کردن نام و مرام او ، انشالله که زحمات شما مقبول درگاه او شود.
وی تصریح کرد:یک آن هم از این مسیر خسته نشوید ، سستی نکنید ، هر چه می توانید در این راه، از جان و مال و توانایی خود برای بلند کردن راه و رسم او تلاش کنید.انشاالله که این مهم را قدر بدانید .هر روز کوشش بیشتر ، توفیق بیشتر ، خدا شما را مدد برساند، به آرزوهایتان برساند ، به پیروزی بزرگ برساند.
معظم له با دعای خیر برای اعضای مجمع بنا صحبت هایشان را به پایان بردند.
این پیام،از طرف دفتر معظم له برای نشست مجمع بنا ویدئویی ضبط شده بود.


در بخش بعدی برنامه، کلیپی از فعالیتهای سال گذشته مجمع بنا از دوره های مختلف آموزشی تا فراخوان داستان کوتاه «خون نگاشت » به نمایش درآمد.
پس از نمایش کلیپ،سهیلا راجی کاشانی از پیشکسوتان مجمع و از اعضای هیئت مؤسس و هیئت مدیره بنا با ذکر خاطره ای از فعالیت ها و افق های پیش روی مجمع بنا گفتند.
همذات پنداری با نوجوانان
مهمان ویژه برنامه سیداحمدعبودتیان مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء و دستیار ریاست محترم جمهوری در امر مردمی سازی دولت فعلی  بود.
آقای عبودتیان صحبتهایشان را درباره حکمرانی مردمی آغاز نمودند و در ادامه، ضمن یادآوری توان خانم های نویسنده در مشارکت برای درمان آسیب ها و ناهنجاریهای اجتماعی با ذکر خاطره ای از حضور در جمع نوجوانان دختر در اعتکاف رجبیه سالی که گذشت، از خانم های عضو بنا خواستند با ارتباط گیری مؤثر و همذات پنداری با نسل نوجوان،برای از بین بردن ناهنجاری هایی مثل کشف حجاب قلم بزنند.
سید احمد عبودتیان در بخش بعدی صحبتهایشان قول پیگیری مشکلات و دغدغه های خانم های نویسنده عضو مجمع را دادند و در پایان خواستار نقش مؤثرتر هیئت مدیره در انتقال مسائل اعضای مجمع شدند.
نشست بنا با شعر خوانی خانم الهام نجمی از شاعران خوب کشور و از اعضای بنا همراه شد.
«به رسم زینب» تا «خاطرات اربعین»

فاطمه شایان پویا از اعضای هیئت مؤسس و نایب رئیس هیئت مدیره بنا سخنران بعدی بودند که در خصوص پویش«به رسم زینب »در شبکه اجتماعی ویراستی با موضوع «حجاب و عفاف» صحبت نموده و از اعضای بنا خواستار همکاری در این پویش شدند.فراخوان «خاطرات اربعین » موضوع بخش دوم صحبتهای ایشان بود که به بزودی پوستر آن در اختیار رسانه ها قرار داده می شود.
اعضای بنا از ۲۰استان کشور
بخش پایانی مراسم گفتگوی اعضای بنا در قالب پرسش و پاسخ از لیلا محمدی، مؤسس و مدیرعامل بود.
ایشان با اشاره به سختی هایی که تا به حال پیش روی بنا بوده و به لطف الهی مجمع از آن عبور نموده، از اعضای بنا که از ۲۰ استان کشور هستند خواستند از فرصتهای آموزشی مهارت محور بنا با اساتید بنام حوزه های تخصصی که با ملاحظه مشکلات مالی برخی اعضاء، به صورت رایگان برگزار می شود استفاده کنند.
در جلسه پرسش و پاسخ  یکی از دغدغه های اعضاء، مطالبات زنان نویسنده و عدم فعالیت بنا در عرصه رسانه بود.
خانم محمدی با اشاره به ثبت بنا به عنوان مجمع در وزارت کشور و مؤسسه فرهنگی در وزارت ارشاد، پیگیری مطالبات اعضای بنا را از وظایف هیئت مدیره عنوان نموده و نوید راه اندازی سایت بنا با مسؤولیت خانم سیده رقیه آذرنگ ،مسؤول رسانه مجمع بنا در آینده نزدیک ،برای معرفی بیشتر و بهتر اعضاء و همچنین حضور مؤثرتر رسانه ای و حمایت از تولید و چاپ آثار فاخر را به شرط شرکت در کارگاههای آموزشی پیش رو به اعضاء دادند.
 اولین نشست مجمع بنا با دعای  آسیه نیک صفات به پایان رسید: اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد(ص)