۱۴۰۲/۵/۳۱ - ۱۲ : ۵۰

اولین جلسه شورای راهبردی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد

اولین جلسه شورای راهبردی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب عصر دوشنبه 30 مردادماه 1402 گفت: در حوزه مرمتی و احیای مجموعه فاخر شیخ صفی‌الدین اردبیلی در طول سالیان گذشته اقدامات ارزشمندی صورت گرفته اما در حوزه‌های معرفتی و فرهنگی مجموعه آنگونه که باید اقدام شایسته‌ای صورت نگرفته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: برنامه اصلی این شورا احیای آیین‌ها و مراسم مختلف معنوی و فرهنگی است که در این راستا آماده‌سازی سالنامه فرهنگی مجموعه در دستور کار قرار دارد.
او تاکید کرد: در راستای احیای آیین‌ها و مراسم فرهنگی مجموعه از دستگاه‌های فرهنگی و صاحب‌نظر برای اجرای برنامه در این مجموعه دعوت به عمل می‌آید.
محمدی ادیب ادامه داد: در حوزه فنی نیز موضوعات مختلفی از جمله احیا مقصوره چینی خانه، احداث مخزن جدید مجموعه و ساماندهی میدان عالی قاپو از موارد مورد طرح در این جلسه بود که با بررسی موضوعات مختلف برخی از آنها مورد تصویب و مجوز اجرای آنها صادر شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین اضافه کرد: دست خط مقام معظم رهبری پیرامون مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در سفر به استان که در سر در ورودی نصب شده نشان از اهمیت بالای حفظ و حراست از این مجموعه دارد که در آن به شایستگی بیان نموده‌اند این بقعه و متعلقات آن یادگار ارزنده‌ای است که دولت جمهوری اسلامی باید با تمام توان برای حفاظت و نگهداری آن همت گمارد، بدون شک حکم ایشان باید محور فعالیت‌های ما در حفاظت از این بنای متبرکه باشد.