۱۴۰۲/۹/۲۰ - ۱۱ : ۱۹

دعوت از دانشجویان علوم پزشکی برای حضور در پویش حافظ خوانی «مثبت یلدا»

دعوت از دانشجویان علوم پزشکی برای حضور در پویش حافظ خوانی «مثبت یلدا»

به گزارش جهانی پرس از وبدا، اسماعیل عجم با بیان این خبر افزود: این پویش و فراخوان، با هدف زنده نگه داشتن یکی از بزرگترین آیین‌های سنتی ایرانیان در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود و در قالب این پویش، دانشجویان باید یکی از غزلیات حافظ را دکلمه و اجرا کنند و فیلم آن را برای دبیرخانه پویش ارسال کنند. بهترین آثار از نگاه داوران دبیرخانه وارد نظرسنجی عمومی شده و سپس برگزیدگان برای رقابت نهایی به جشنواره دو روزه‌ای که بین دو ترم تحصیلی در شیراز برگزار خواهد شد، دعوت می‌شوند.

وی ضمن دعوت از دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاههای علوم پزشکی بخصوص کانون های فعال فرهنگی شعر و ادب برای حضور در پویش حافظ خوانی «مثبت یلدا» یادآور شد: دانشجویان علوم پزشکی با اطلاع رسانی این پویش در فضای رسانه‌ای و دانشگاهی خود، نسبت به افزایش آگاهی و ترغیب اقشار دانشجو برای حضور در این فراخوان تلاش کنند.

عجم افزود: به بهترین کانون فعال شعر و ادب که بیشترین آثار را در قالب پویش حافظ خوانی مثبت یلدا، به دبیرخانه پویش ارسال کرده باشند، جوایزی در اردوی دو روزه شیراز اهداء و از تلاش آنها تجلیل به عمل می آید.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه حافظ خوانی از آداب و سنت‌های وارد بر آیین کهن ایرانیان در شب یلدا است، خاطرنشان کرد: این پویش با هدف ایجاد معرفت و شناخت بیشتر در میان دانشجویان نسبت به هویت، فرهنگ و ادب ایرانی و آشنایی با آثار ادبی کهن مانند دیوان غزلیات خواجه حافظ شیرازی ملقب به (لسان الغیب) برگزار می‌شود.