۱۴۰۲/۱۰/۴ - ۱۵ : ۹

شروع برگزاری دوره سومین جشنواره ملی مستند رادیو پژواک از امروز

شروع برگزاری دوره سومین جشنواره ملی مستند رادیو پژواک از امروز

به گزارش جهانی پرس، یاسان پوروطن - حمیدرضا افتخاری دبیر سومین جشنواره ملی مستند رادیو پژواک در این نشست اظهار کرد: این جشنواره سومین سال خود را سپری می کند و از ابتدا که احیای گونه مستند در رادیو است و جذابیت های خود را دارد و حتی در نظرسنجی ها هم مورد توجه قرار گرفته با همین رویکرد برگزار می شود.
وی افزود: تولید این گونه کارها سخت و زمان بر است و به مرور زمان و به دلایل مختلف مورد توجه قرار گرفته بود که این جشنواره با این این هدف آغاز به کار کرد. البته گام به گام در حال پیشرفت هستیم و امسال در آستانه سومین دوره از جشنواره تلاش کردیم که نسبت به دوره قبل این جشنواره متفاوت تر باشد.

افتخاری ادامه داد: از امروز دبیرخانه جشنواره رسما دریافت آثار خود را آغاز خواهد کرد و فراخوان عمومی خواهد داد. جشنواره در 4 بخش اصلی، ویژه، مستمر و بخش مستندنگاری برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: هدف از آن تقویت مستند رادویی به عنوان اثربخش ترین قالب بازتاب واقعیت است که تبیین سرمایه اجتماعی و تقویت امیدآفرینی درون مایه آن قرار دارد .
دبیر سومین جشنواره ملی مستند رادیو پژواک گفت:  7 موضوع جایزه مقاومت، جایزه پیشرفت، جایزه سلامت، جایزه سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده، جایزه جهاد  تدوین و هدایت فرهنگی ، جایزه پاسداشت زبان فارسی و جایزه سرمایه اجتماعی در بخش اصلی قرار دارند.
وی بیان کرد: در بخش مقاومت دو جایزه به صورت عام و یک جایزه به اتفاقات غزه و طوفان الاقصی داده خواهد شد.
افتخاری عنوان کرد: در بخش ویژه هم شعار سال، مشارکت اجتماعی با رویکرد انتخابات، افول غرب و نقد غربزدگی ، پهلوی از ظهور تا سقوط و زن ایران نماد توانایی جوایزی اختصاص داده می شود.
وی افزود: از آنجا که هدف جشنواره احیای تاثیر آن و حضور برنامه های مستند بوده که از دوره گذشته به ان افزوده شده بخش مستمر است که برنامه هایی مورد داوری قرار می گیرند که در روی آنتن پخش داشتند و به صورت مجموعه باید 7 دوره پخش شده باشد که موضوعات آن شامل حجاب و عفاف، قهرمان ایرانی، محیط زیست، هنر ادبیات و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشد.
افتخاری ادامه داد: بخش مستندنگاری که از دوره اول با جشنواره همراه بوده و توجه به حوزه  پژوهش های رادیویی دارد که در این حوزه به متون سرو کار داریم و این متون پژوهشی مورد داوری قرار می گیرند.
وی گفت: از اول بهمن دریافت آثار داریم و از نیمه بهمن ارسال آثار و تا قبل از پایان سال انتخاب آثار را معرفی خواهیم کرد. همچنین 8 دوره آموزش پیشرفته طراحی کرده ایم که 8 دره در تابستان به صورت مقدماتی برگزار شد. کارگاه ها از امروز کار خود را آغاز کردند و بعد می توانند از طریق بازنمای صورت رادیو بازشنوایی کنند.