۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۰ : ۴۳

گزارش اقدامات صورت گرفته در برنامه ملی پویش سلامت و سلامت خانواده

گزارش اقدامات صورت گرفته در برنامه ملی پویش سلامت و سلامت خانواده

به گزارش جهانی پرس، ساسان علیجانی- دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در این نشست اجرای برنامه ملی سلامت خانواده را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت در سال‌های اخیر دانست و گفت: این برنامه با هدف ارتقای سلامت خانواده‌ها و کاهش بار بیماری‌های غیرواگیر در کشور اجرا می‌شود.
دکتر فرشیدی با بیان اینکه برنامه سلامت خانواده شامل محور های مختلف است، گفت: ارتقای سلامت مادران و نوزادان، پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر، ارتقای سلامت روان و برخی برنامه های مختلف از جمله برنامه های مهم در برنامه سلامت خانواده است.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اجرای برنامه ملی سلامت در 195 شهر کشور، یادآور شد: این برنامه با مشارکت ٧ هزار ٥٧٣ مراقب سلامت و هزار و ٦٧٠ پایگاه سلامت توسط دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در حال اجراست.
وی پویش ملی سلامت را یکی از برنامه های مهم و در راستای برنامه ملی سلامت خانواده عنوان کرد و افزود: این پویش با هدف ارتقای سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های سلامت به ویژه پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر فشارخون بالا و دیابت و هزینه های درمانی در آینده اجرا شده و نتایج پویش سلامت نیز در اواخر دی ماه اعلام خواهد شد.
دکتر فرشیدی همچنین از معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست در اجرای برنامه سلامت خانواده و پویش ملی سلامت تمام توان خود را به کار بگیرند چرا که مردم به نظام سلامت اعتماد کرده اند و باید اعتماد مردم به خوبی پاسخ داده شود
وی اظهار داشت: نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در ٥ محور اسفندماه سالجاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
به گزارش وبدا- در این اجلاس، معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به بحث و تبادل نظر در مورد برنامه سلامت خانواده و پویش ملی سلامت پرداختند.