۱۴۰۲/۱۱/۸ - ۹ : ۲

یک فینال و شانس کسب ۳ برنز دستاورد نمایندگان ایران در روز دوم

یک فینال و شانس کسب ۳ برنز دستاورد نمایندگان ایران در روز دوم

به گزارش جهانی پرس- اکرم خاکپور؛ مبینا حیدری در وزن ۶۸_کیلوگرم در جدول دوره ای ابتدا نماینده کشور میزبان دارنده طلای لیگ سری آ قبرس را ۳ بر ۱ از پیش رو برداشت سپس ۵ بر ۱ مقابل نماینده کرواسی به برتری رسید تا در دیدار سوم به مصاف سیکو جورجیا زفانیا نفر ۴ رنکینگ دارنده برنز جهان ۲۰۲۳ و ۲ طلا و ۲ برنز آسیا برود، او در این رقابت هم ۶ بر ۴ به پیروزی رسید تا در جمع ۸ نفر برتر راهی مرحله حذفی شود.

حیدری در دیدار نخست مرحله حذفی ۴ بر ۲ تسویا کاما از ژاپن را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی هم ۸ بر ۴ از سد سیلویا سمرارو نفر پنجم جهان که ۶ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز لیگ های جهانی را در کارنامه خود به ثبت رساند، گذشت تا امروز برای کسب نشان طلا به مصاف تالیا سومبه نماینده کشور میزبان برود.


در وزن ۶۸+ کیلوگرم لیلا برجعلی در جدول حذفی ۴ بر ۳ نماینده کوزوو را شکست داد سپس ۷ بر ۰ مقابل شهناز جمای نفر ۱۱ رنکینگ به برتری رسید و در دیدار سوم نیز ۲ بر ۱ مقابل یوزوکی ساوائه دارنده طلای آسیا ۲۰۲۱ پیروز شد.

برجعلی در جدول حذفی ۶ بر ۳ از سد منا شعبان اوکیلا نفر پنجم رنکینگ دارنده نقره و برنز جهان گذاشت اما در نیمه نهایی درحالی که تا ثانیه های پایانی از حریف انگلیسی خود جلو بود ۷ بر ۶ نتیجه را واگذار کرد تا امروز برای کسب نشان برنز کلیو فراکوتی دارنده دیگر برنز جهان ۲۰۲۳ از ایتالیا را پیش رو داشته باشد.

در وزن ۶۷_کیلوگرم امیر مهدی زاده در مرحله دوره ای ابتدا ۱ بر ۰ نماینده پرتغال را مغلوب کرد در دور دوم نماینده کشور میزبان را ۷ بر ۰ از پیش رو برداشت تا با برد ۴ بر ۱ مقابل نماینده ترکیه راهی مرحله حذفی شود.

در این مرحله مهدی زاده ۴ بر ۴ نتیجه را در سنشو به لوکا مارسکا از ایتالیا واگذار کرد اما با برد ۶ بر ۲ نماینده ایتالیایی ها مقابل علی الساوی از مصر، مهدی زاده راهی رقابت کسب مدال برنز شد تا امروز به مصاف علی الساوی از مصر برود.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم مهدی عاشوری در جدول دوره ای آسیمان قربانعلی دارنده برنز جهان و اروپا از آذربایجان را ۷ بر ۲ شکست داد و در دیدار دوم مقابل حسین داخی از الجزایر صفر به صفر به تساوی رسید اما در رقابت سوم ۳ بر ۰ نماینده کرواسی به برتری رسید و راهی جدول حذفی شد.

عاشوری در جدول حذفی در ثانیه های پایانی ۲ بر ۰ نتیجه را به طاها طارق محمود نفر نخست رنکینگ جهان و دارنده عنوان نایب قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ واگذار کرد و راهی رقابت کسب مدال برنز شد تا امروز مقابل ابیلای تولتای دارنده برنز آسیا ۲۰۲۳ از قزاقستان به روی تاتامی برود.

صالح اباذری و محمود نعمتی دو نماینده دیگر کاراته ایران در این وزن با یک باخت در جدول دوره ای از راهیابی به جمع ۸ نفر برتر بازماندند.

اباذری اگرچه مقابل نماینده ایتالیا و آلمان به ترتیب با نتیجه ۴ بر ۰ و ۸ بر ۰ به پیروزی رسید اما مقابل رضوان تالیبوف نفر ۴ رنکینگ نتیجه را ۶ بر ۱ واگذار کرد و از راهیابی به جدول حذفی بازماند.

محمود نعمتی نیز در دیدار نخست نتیجه را ۵ بر ۳ به صنعاد سفیانی قهرمان امیدهای جهان ۲۰۲۲ از عربستان واگذار کرد تا پس از پیروزی ۳ بر ۲ مقابل نماینده ایتالیا و ۵ بر ۰ مقابل اسکاتلند هم نتواند راهی جدول حذفی شود.

امروز در روز پایانی لیگ جهانی فرانسه رقابتهای کسب مدال برنز و سپس‌ فینال ها برگزار خواهد شد.

آتوسا گلشادنژاد و مبینا حیدری برای کسب نشان طلا و علی مسکینی، امیر مهدی زاده، مهدی عاشوری، لیلا برجعلی و مهسا افسانه نیز برای تصاحب مدال برنز به روی تاتامی خواهند رفت.