۱۴۰۲/۱۱/۱۵ - ۱۳ : ۴۴

بیش از ۱۰۰ هزار عضو هیئت علمی و مرکز پژوهشی داریم

بیش از ۱۰۰ هزار عضو هیئت علمی و مرکز پژوهشی داریم

به گزارش جهانی پرس ازصدا و سیما، آقای رئیسی، امروز یکشنبه در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیاد‌های علمی جهانی و جشن احیای باشگاه دانش‌پژوهان جوان، با تبریک دهه مبارک فجر به همه مدال‌آوران، مربیان، استادان و خانواده آنان، اظهار داشت: از همه کسانی که در احیای این باشگاه نقش داشتند، تشکر می‌کنم. امروز، هم تجلیل از مقام مدال‌آوران المپیاد‌های جهانی است و هم باشگاه دانش‌پژوهان جوان به‌طور رسمی، افتتاح شد.

رئیس جمهور در ادامه با توجه به اینکه انقلاب اسلامی، همواره بر علم‌افزایی، معرفت‌افزایی و ارتقای علم، تأکید داشته است، تصریح کرد: امام بزرگوار به عنوان رهبر این انقلاب، خود یک عالم فرزانه بود که اثرات علمی ایشان کاملا قابل مشاهده است، به گونه‌ای که با وجود سن بالا و اشتغال فراوانی که داشتند، ۵۰ جلد کتاب فقهی، فلسفی، کلامی، عرفانی و اخلاقی که هر یک ارزشمند و به عنوان مرجع است، نوشته‌اند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با تأکید بر اینکه امام خمینی، رحمه الله علیه، شخصیتی بودند که در حوزه علم و دانش، نورآوری و خلاقیت داشتند، گفت: امروز نیز سکاندار این انقلاب و پرچمدار آن، یک عالم فرزانه است که همواره به رشد و پیشرفت علم و دانش در کشور تأکید می‌کنند.
 
رئیس جمهور اظهار داشت: اگر مراکز علمی قبل از انقلاب را با اکنون مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که آن زمان چه تعداد دانشگاه و دانشجو داشتیم و حالا چه تعداد است.
 
آقای رئیسی در بیان مقایسه وضعیت علمی ایران در قبل و پس از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امروز بیش از ۱۰۰هزار عضو هیئت علمی و مرکز پژوهشی داریم. از نظر تعداد مقالات در سال ۵۶ ما ۵۰۰ مقاله داشتیم که امروز به ۷۸هزار مقاله رسیده است. قبل از انقلاب، مجله بین‌المللی نداشتیم، اما امروز بیش از ۳۰۰ مجله بین‌المللی داریم. 
 
رئیس جمهور گفت: وضع امروز ما از ارتقای علم و رتبه علمی موجود در کشور حکایت دارد و نشانه آن است که انقلاب اسلامی به علم، عالم، معرفت‌افزایی، علم آموزی و کاربرد این علم و دانش، توجه دارد.