۱۴۰۲/۱۲/۳ - ۹ : ۵۹

تحقق صادرات پایدار مرغ

تحقق صادرات پایدار مرغ
به گزارش جهانی پرس از صداوسیما؛ رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پایداری تولید مرغ با تنظیم حلقه‌های زنجیره تولید این محصول محقق شده است.
مجتبی نوروزی بابیان این‌که ابزار تنظیم بازار مرغ صادرات است افزود: در حال حاضر با توجه به برنامه‌ریزی وزارت جهاد و مدیریت وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی، میزان جوجه ریزی در ماه به بیش از مصرف و بازار تقاضا رسیده است و قرارگاه در حال ایجاد فضا برای صادرات مرغ است.
 
وی افزود: برای جلوگیری از زیان تولید و مصرف‌کننده و اینکه در هر شرایطی قیمت محصولات کشاورزی در رنج طبیعی خود باقی بماند، باید تولید را با نگاه به صادرات برنامه‌ریزی کنیم و صنعت طیور نیز از این موضوع مستثنا نیست.
 
نوروزی با تأکید بر اینکه در حال حاضر در کل استان‌های کشور قیمت مرغ تحت کنترل است، تصریح کرد: در بعضی استان‌ها شاهد اضافه‌تولید گوشت مرغ هستیم که شرکت پشتیبانی و تشکل مربوطه در حال جمع‌آوری آن است و پس از تکمیل ذخایر استراتژیک، به صادرات فکر می‌کنیم.
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشورافزود: در حال حاضر در وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی زنجیره تولید مرغ روی غلطک خود افتاده است. جوجه ریزی لاین آرین بخشی از نیاز بازار را تأمین می‌کند و سویه‌های وارداتی مرغ اجداد و مادر برای تولید برنامه‌ریزی‌شده‌اند. درصورتی‌که این پایداری تولید از قبل برنامه‌ریزی‌شده باشد، صنعت طیور چرخه دوره‌های ۱۸ ماهه تولید خود را طی می‌کند و پایداری تولید محقق می‌شود.
 
نوروزی ادامه داد: مشکل ما درگذشته این بود که جوجه ریزی مادر و اجداد ما روی غلطک نبود؛ اما در حال حاضر تولید تنظیم‌شده است تا دیگر دغدغه‌ای در تأمین گوشت مرغ وجود نداشته باشد و صادرات پایدار محقق شود.