۱۴۰۳/۱/۲۵ - ۱۰ : ۲۰

64درصد از کل تصادفات جرحی تهران مربوط به موتورسواران است

64درصد از کل تصادفات جرحی تهران مربوط به موتورسواران است

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی اصغر شریفی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص آمار تصادفات موتورسواران در سال 1402 توضیح داد .
سرهنگ شریفی گفت: حساسیت و دقت نظر پلیس در خصوص موتورسواران از آمار تصادفات ، ضربات و خساراتی است که به موتورسواران وارد می آید .
وی افزود : از کل تصادفات سال 1402 حدود 46 درصد یعنی نیمی از کسانی که در تصادفات در تهران جان خود را از دست داده اند مربوط به موتورسواران است . یعنی از هر 10 نفر فوتی در شهر تهران حدود 5 نفر از آنها موتورسوار بوده است . 
سرهنگ شریفی گفت : همچنین در این بازه زمانی حدود 64 درصد از کل تصادفات جرحی نیز مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است که این عدد بالایی را نشان می دهد .
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : در همین مدت 13 درصد از کل تصادفات خسارتی شهر تهران نیز مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است .
وی گفت : موتورسواری که به هر دلیلی با زمین برخورد می کند دچار آسیب دیدگی می شود و اگر این برخورد کمی شدید تر باشد منجر به جرح و یا فوت می گردد .