۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۰ : ۳۸

روز دوم نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با رقابت گروه‌ تجربی

روز دوم نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با رقابت گروه‌ تجربی

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما؛ آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

در مرحله اول آزمون سراسری، در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

فرآیند برگزاری آزمون گروه علوم تجربی، صبح‌ رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعدادداوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است به دقت مطالعه کنند.