۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۱ : ۰

جرعه آبی که راننده را خفه کرد ؟!

جرعه آبی که راننده را خفه کرد ؟!

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ فیروز کشیر در خصوص هوش و حواس راننده در حین رانندگی توضیح داد . 
سرهنگ کشیر گفت : استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی متاسفانه به یک عادت غلط در بین برخی از رانندگان در حین رانندگی تبدیل شده و در حال نهادینه شدن است و حوادث بسیار تلخ و ناگواری را نیز رقم می زند .
سرهنگ کشیر افزود : استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی ورفتاری راننده می گردد ممنوع است . استفاده از هرگونه وسیله که باعث بر هم زدن تمرکز راننده و انحراف ذهنی او از رانندگی گردد و باعث بر هم زدن هوش و حواس راننده گردد ممنوع است . 
وی گفت : راننده موظف است تمام هوش و حواس خود را در رانندگی به جلو معطوف دارد و به عنوان یک راننده می بایست توجه کافی و لازم را به جلو داشته باشیم .
وی افزود : همچنین ماده 180 آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت بیان و اشعار میدارد که رانندگان حق ندارند در حین رانندگی دخانیات استفاده نمایند چرا که این اقدام خطرناک است و ممکن است بر روی لباس راننده بیافتد و حوادث ناگواری را رقم بزند . 
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : همچنین راننده حق ندارد در حین رانندگی خوراکی و آشامیدنی استفاده نماید چرا که ممکن است یک لحظه آب در گلوی راننده پریده و باعث خفگی و واژگون شدن خودرو گردد و این حادثه دیگر خودروها را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد .