۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۱۳ : ۲۳

تغییر مسیرهای ناگهانی باعث آسیب های جدی و فوت راکبین موتورسیکلت می شود

تغییر مسیرهای ناگهانی باعث آسیب های جدی و فوت راکبین موتورسیکلت می شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی اصغر شریفی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص نیروی گریز از مرکز توضیح داد .
سرهنگ شریفی گفت: تجربه در رانندگی معلم خوبی نیست و احتیاط شرط عقل است چرا که بسیاری از رانندگان با تجربه هم گاهی با بی احتیاطی های خود باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می شوند مانند اینکه ناگهان تغییر مسیر ناگهانی داده و عرض راه را بدون زدن راهنما طی می کنند که اینکار آنان بسیار پر خطر و باعث تصادفات مرگبار می شود . 
وی افزود : خیلی از وتورسیبکلت ها در همین تغییر مسیرهایی که توسط رانندگان بی احتیاط صورت می گیرد آسیب دیده و دچار آسیب های شدید و بعضا فوت آنها می شود . 
سرهنگ شریفی گفت : وقتی در آزادراهها و بزرگراهها با سرعت در حال تردد هستید می بایست از فاصله ای مناسب اقدام به زدن راهنما نموده و ضمن کاهش سرعت و آمدن به منتهی الیه سمت راست اقدام به خروج از راه نمایند . 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : نیروی گریز از مرکز که در تغییر مسیر ناگهانی و در پیچ ها روی می دهد برای خودرویی که با سرعت زیاد اقدام به این کار می کند باعث واژگونی می شود .

 

در حین رانندگی به عمق راه نگاه کنید 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: با دیدن خودروی متوقف در مسیر از سرعت بکاهید
به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی اصغر شریفی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص عمق میدان دید در رانندگی توضیح داد .
سرهنگ شریفی گفت: زمانی پیش می آید که شما در بزرگراهی در حال تردد هستید و می بینید که خودروی دیگری در حاشیه توقف کرده و خراب شده است که در این صورت چاره ای جز تغییر مسیر برای شما وجود ندارد اما این تغییر مسیر باید با زدنم راهنما و رعایت تمامی جوانب احتیاط صورت پذیرد .
وی افزود : به یاد داشته باشید که همیشه و در حین رانندگی نگاهتان به عمق باشد و هر چه که بیشتر به عمق و دورتر نگاه کنید در رانندگی قدرت تمرکز بیشتری خواهید داشت و رانندگی امن تری را تجربه خواهید کرد .
سرهنگ شریفی گفت : با دیدن خودرویی که در فاصله دور است و شما هم عمق میدان را می بینید راهنما خواهید زد و وقتی که به آن نزدیک تر می شوید تعغیر مسیر می دهید و حاثه ای هم روی نمی دهد اما اگر عمق میدان دید را در نظر نگیرید و به آن توجهی نکنید با رسیدن به مانع و یا خودروها قدرت تصمصم گیری از شما گفته خواهد شد و با رسیدن به خودرو تغییر مسیر ناگهانی داده و باعث بروز تصادف می شوید .

 

 

سومین علت تصادفات در شهر تهران معلوم شد : 
برای تغییر مسیر ناگهانی ، سر خود را بیرون نیاورید

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: سرعت زیاد باعث بروز تصادفات در حین خروج از راه است 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی اصغر شریفی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص سومین علت تصادفات در شهر تهران توضیح داد .
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : شما نمی توانید سر خود را از شیشه بیرون ببرید و به دیگران بگویید که قصد تغییر مسیر دارید و این استفاده به موقع از راهنما است که دیگر خودروها را از قصد شما مطلع می سازد و آنان را هوشیار می کند .
وی ادامه داد : سومین علت تصادفات و حوادث رانندگی در شهر تهران تغییر مسیرهای ناگهانی می باشد. 
وی گفت : حال سوالی پیش می آید و آن این است که آیا اگر شما راهنما بزنید باز هم حق تقدم عبور با شماست ؟ خیر اینطور نیست . راننده حتما باید حق تقدم عبور را رعایت نموده و ابتدا با نگاه کردن به آیینه های وسط و جانبی تردد دیگر خودرو ها را کنترل نمایید و در منتهی الیه سمت راست با توجه به اینکه از قبل در فاصله مناسب 100- 150 متری راهنما زده اید قرار گرفته و با کاهش سرعت اقدام به خروج از راه نمایید .
سرهنگ شریفی گفت : علت بیشتر تغییر مسیرهای ناگهانی که منجر به تصادف می شود سرعت است و راننده می خواهد خروجی را از دست ندهد و سعی می کند با همان سرعت به سمت خروجی حرکت نماید که متاسفانه حوادث تلخ و تصادفات شدید روی می دهد .


آیا زدن راهنما در  جلوگیری از تصادفات نقش  دارد ؟
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: استفاده از راهنما می تواند در جلوگیری از تصادفات نقش داشته باشد .
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی اصغر شریفی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص زدن به موقع راهنماقبل از حادثه توضیح داد .
سرهنگ شریفی ضمن تبریک روز معلم به تمامی معلمان و اساتید کشور عزیزمان گفت: برخی از رانندگان یک ویژگی خاص که از قدیم الایام نیز در خودروها وجود داشته و می تواند کمک بسیار شایانی در بحث تغییر مسیر نماید غافلند و آن وسیله ای نیست جز راهنما که می تواند در جلوگیری از تصادفات نقش داشته باشد . 
وی افزود : شاید این جمله را شنیده باشید که برخی از رانندگانی که عادت به زدن راهنما ندارند می گویند راهنما نزنید برق مصرف می شود ؟! که با این حرف می خواهند کار خود را توجیه نمایند . 
سرهنگ شریفی ضمن اشاره به این موضوع که برای  تغییر  مسیر  یک استاندارد واحد وجود دارد گفت : ماده 119 آیین نامه راهنمایی و رانندگی دقیقا به این موضوع اشاره دارد که رانندگان می بایست در بین خطوط حرکت نمایند و برای هر تغییر مسیر با زدن راهنما به دیگر خودروها اطلاع رسانی نمایید .