صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اول مهر و گره های ترافیکی در تهران

ترافیک به عنوان یکی از معضلات شهری هماره مورد توجه مردم بوده است .هر ساله با فرا رسیدن مهر، محددیت های ترافیکی در نظر گرفته می شوداما باید به این نکته اذعان داشت که پیک ترافیک شهری در ساعات اولیه صبح و هنگام ظهر رخ می دهد برای اینکه مردم بتوانند در مهرماه از حمل و نقل عمومی استفاده کنند میباست مدیریت شهری تمهیدات ویژه ای بیاندیشد .

به گزارش جهانی پرس؛ فاطمه خورشیدی نیا، مردم بیشتر از خودروهای شخصی استفاده می کنند و این مو ضوع باعث می شود  شاهد  ترافیک اول مهر باشیم، ترافیک شهری معضلات روحی و روانی را هم به دنبال دارد،بطوری که مردم در ترافیک دچار عصبانیت می شوند و گاه بهم ریختگی روحی و روانی و در نهایت  تصادفات  را نیز به دنبال  خواهد داشت .
حدود 3 سال از  تعطیلی مدارس می گذرد  ،با آغاز سال تحصیلی جدید و برگشت سرویس های مدارس به چرخه حمل و نقل و ترافیک انتظار می رود مدیریت شهری جهت رفاه حال دانش آ موزان و امنیت و آرامش والدین طرح ترافیکی شایسته ای را اعمال کند که برای رسیدن به موقع دانش آموزان به مدارس دچار تشویش و نگرانی نشوند.
حدود نیمی از دانش آموزان مدارس از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند بنابراین اعمال طرح ترافیکی مناسب به آنها کمک ویژه خواهد کرد در این راستا به نقش شورای عالی ترافیک هم باید اشاره کرد و شهرداری در تجهیز ناوگان حمل و نقل و موارد بهداشتی آن هم تلاش کند.
 
 رییس شورای شهر با بیان اینکه شهرداری دور ششم از شرایط زیر صفر این نهاد را تحویل گرفت ، گفت :شهرداری ماه ها تلاش کرد تا به صفر برسد و برنامه ریزی کرد که اقدامات خوبی انجام دهد .
مهدی چمران با بیان اینکه تا کنون آنچه ایده آل ما بوده محقق نشده اما مقدمات کارهای خوبی از جمله در مترو، اتوبوسرانی و ساخت و ساز در شهر فراهم شده است یاد آور شد :آماده کردن این برنامه ها در حالی که از پیش وجود نداشته و انبارهای یدکی مترو خالی بوده ،اتفاق خوبی است .
در این شرایط برنامه ریزی شد تا دو هزار دستگاه اتوبوس تا سال آینده به شهر اضافه شود تا بتوانیم به رقم6 هزار اتوبوسکه در گذشته تحویل دادیم برسیم .
چمران با اشاره به اینکه2 هزار و دویست دستگاه اتوبوس کافی نیست تصریح کرد :با آغاز مهر با ترافیک شدیدی روبرو خواهیم بود البته تلاش کردیم تعدادی از اتوبوس ها راآماده شود .
وی با بیان اینکه شهر مجموعه ای از فعالیت هاست ،گفت: شهر تنها بافت فرسوده ، حمل و نقل و توسعه فرهگ عمومی نیست و به همه ی بخش ها نیاز دارد تا کنار هم جلو برود .
حجت الاسلام آ قا میری در تذکر پیش از دستور امروز شورای شهر گفت:با توجه به ترافیک این روزهای تهران و اینکه رسانه ها به دنبال تمهیدات شهرداری در این زمینه هستند در گذشته طرحی مطرح شده اما بعد از مطالعات اولیه مسکوت مانده که آن طرح خط ویژه برای خودروهای بیش از یک سرنشین است .
وی با بیان اینکه تهران نیازمند طرح های جدید است گفت:برای حل مشکلات ترافیکی تهران باید تصمیمات شجاعانه ای بگیریم، بر اساس اعلام پلیس راهور بیش از 8 برابر ظرفیت  معابر تهران خودرو وجود دارد و به عبارت دیگر ما 8 برابر از تولیدات خودرو عقب هستیم و این در حالی است توان معابر ما همین قدر است .
آقامیری تصریح کرد : براساس اعلام پلیس راهور از هر 10 خودرو 7 خودرو تک سرنشین است لذا بایستی مردم را به تشویق از استفاده حمل و نقل عمومی تشویق کرد .
وی  در پایان خاطر نشان کرد : سرویس ها  در معابر ترافیکی گرفتار خواهند شد که پیشنهاد می شود معاونت حمل و  ونقل بررسی های لازم را انجام دهد تا ببینیم که می شود در ساعات مشخص مثلا ۶ تا ۸ صبح خطوط ویژه به روی سرویس مدارس گشوده شود تا گرفتار ترافیک نشوند که البته این پیشنهادات باید بررسی شوند.
محمد علیخانی عضو کمیسیون حمل و نقل دور پنجم شورای شهر در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا اظهار کرد :هر سال با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها مشکل ترافیک گسترده تر می شود ما هرساله شاهد افزایش جمعیت و خودروها هستیم در حالی که زیر ساخت های حمل و نقل در شهر تهران جوابگوی نیاز شهروندان نیست وبه جای پیشرفت در این زمینه پسرفت کرده ایم .
وی افزود : هر ساله تعدادی اتوبوس از رده خارج می شوند که باید جایگزین شود ولی متاسفانه وعده های دولت برای تحویل اتوبوس ها به ناوگان حمل و نقل عمومی محقق نشده بطوریکه طبق برنامه می بایست حدود 9 هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه شود طول عمر اتوبوس ها معمولا 8 سال است ولی متاسفانه اتوبوس های فرسوده در سطح شهر تهران در حال تردد هستند که با چشم پوشی راهنمایی و راندگی هنوز در حمل و نقل عمومی مشغول به کار می باشند .
علیخانی تصریح کرد :  طبق چشم انداز 20 میلیون سفر روزانه در شهر تهران انجام می پذیرد که  15 میلیون نفرآن باید  از طریق حمل و نقل عمومی انجام شود ولی متاسفانه تنها 5 میلیون نفر از طریف ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا می شوند  و این آمار نشان می دهد از نظر برنامه حمل و نقل بسیار عقب هستیم .
وی افزود :تمهیدات ترافیکی در آغاز سال جدید مدارس و دانشگاه ها توسط شورای ترافیک و شهرداری ها مسکن های مقطعی هستند که درمان قطعی ترافیک تهران نیست تنها راه حل تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است ، زمانی که  روزانه 15 میلیون جابجایی با اتوبوس و مترو انجام شود .

شناسنامه


کدخبر: ۲۹۶۸۳۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۶/۲۳     ساعت: ۱۷ : ۱
امتیاز به این خبر:
  • 5
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۵ آذر
  • ١٢ جمادي الاولي ١٤٤٤
  • Dec 06 2022