صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

جدیدترین نمایشنامه ایوب آقاخانی رونمایی می‌شود

کتاب« نوزده نود و نه» ایوب آقاخانی با موضوع کرونا، ۲۵ تیرماه در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

به گزارش جهانی پرس- ناهید منصوری- ایوب آقاخانی که به عنوان یک نمایشنامه‌نویس در حوزه‌های مختلف، متون نمایشی نوشته و از اثر تاریخ محور با زبان و ادبیات سنگین تا رئالیسم اجتماعی و آثار مستندی که بر اساس مستندات و شخصیت‌‌های معاصر نوشته شده‌اند، متون نمایشی دارد در گفتگو با جهانی پرس درباره آثار تازه منتشر شده‌اش گفت: هیچگاه قدمی از فعالیتهای فرهنگی هنری عقب‌نشینی نکرده‌ام و علاوه بر اینکه به پروژه‌ها و طرح‌های آموزشی پرداخته‌ام، به تازگی دو نمایشنامه‌ام با عنوان «پوست مار» و « نوزده نود و نه» نیز به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشنامه «پوست مار» در سال 1401 نوشته و چاپ شد و در قالب تله تئاتر به تولید رسید تا پس از مراحل فنی پخش شود درباره دیگر اثر تازه منتشر شده‌اش اظهار کرد: نمایشنامه «نوزده نود و نه» که در پایان سال 1399 با موضوع کرونا نوشتم از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است و 25 تیرماه ساعت 11 در حوزه هنری رونمایی خواهد شد.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر بیان کرد: برای نوشتن متن با پزشکان و کادر درمان گفت وگوهای مفصل تلفنی داشتم. در نوشتن این نمایشنامه تمام تلاشم بر این اصل معطوف بود که از نگاه هیجانی، کلیشه ای و شعاری این دوران در پاندمی کرونا دور باشم چراکه دوست ندارم برخورد شتابزده‌ای با این پدیده در کارم دیده شود.

وی در نگارش این نمایشنامه سعی داشته اثری بدون تاریخ مصرف و سندی معتبر برای نسل آینده بنویسد به همین علت هم نگارش آن یک سال و نیم به طول انجامیده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «اصلا گزینه دیگه‌ای روی میز نیست. همه‌ش دعوای قدرته. معادلات دنیا داره جابه‌جا می‌شه؛ هزینه‌ش رو هم مردم عادی می‌دن؛ مثل همیشه حتی اگه اشتباه انسانی پشتش باشه. چرنوبیل یادت نیست؟ برای اون چشم بادومی‌ها هم که «مردم» یعنی «گله». فقط «شماره» عددها عوض می‌شن؛ قدرت جابه‌جا می‌شه تا بعضی‌ها بشینن سرجاشون و بفهمن دنیا دست کیه! این وسط ناصر و نرگس برای دوست‌های صمیمی‌شون گریه می‌کنن و یه جنازه می‌افته وسط خونه ما! »
نمایشنامه « نوزده نود و نه» در قالب 72 صفحه و با بهای 60 هزار تومان توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۳۹۵۹۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۲     ساعت: ۲۰ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024