صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

آزمون استخدامی برای افراد معلول برگزار می شود

نشست خبری رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت هفته بهزیستی برگزار و از پوستر بزرگداشت هفته بهزیستی با شعار «برای مردم؛برای به زیستن» و پوستر در آغوش سیمرغ«ویژه آیین تجلیل از ۴۰۰ خانواده پذیرنده فرزند دارای پرونده پزشکی از سازمان بهزیستی»،رونمایی شد.

به گزارش جهانی پرس، مرضیه گرانمایه، علی محمد قادری در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی، برگزار شد با گرامی داشت هفته بهزیستی و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی،شهدای بهزیستی و دکتر فیاض بخش، گفت:تکلیف قانونی سازمان بهزیستی در تسهیل گری اشتغال جامعه هدف، ۶۵ هزار شغل بوده است که با توجه به تسهیل گری اشتغال توسط این سازمان برای بیش از ۷۸ هزارشغل،عملکرد سازمان بهزیستی در این حوزه به ۱۳۷ درصد رسیده است و تا پایان تیرماه و ورود برخی بانک ها که هنوز تکالیف خود را در این حوزه انجام نداده اند،شاید این رقم به ۱۶۰ درصد هم برسد.

وی با اشاره به تسهیلات،مکمل ها و مشوق های موجود در سازمان بهزیستی و همچنین استفاده از ۱۵ درصد از منابع  استانداری ها اظهار امیدواری کرد که برای سال ۱۴۰۲ به رقم بالاتری از اشتغال برای جامعه هدف برسیم.

قادری مهمترین رکن در توانمند سازی را اشتغال اعضای جامع هدف عنوان کرد و افزود:اختصاصی کردن و مناسب سازی مشاغل در بهزیستی با استفاده از کمک حلقه های میانی و ظرفیت سازی مردمی و اجتماعی به هدف نزدیک تر می شود و امسال بنا داریم مسئولان این سازمان در هفته بهزیستی در یک صد نقطه محروم و کم برخوردار حضور یابند و میز خدمت هوشمندی در این مناطق برپا کنند و کد رهگیری برای درخواست ها اعلام شود، تا هفته بهزیستی را در میدان گرامی بداریم و مردم طعم پیگیری و خدمت رسانی مستقیم را بچشند.

امکان برگزاری آزمون استخدامی مستقل برای افراد دارای معلولیت تا پایان سال

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به کار بزرگ سازمان اداری استخدامی در حوزه اشتغال افراد دارای معلولیت،گفت:با تلاش و همت این سازمان مقرر شده است که فرد دارای معلولیت در یک آزمون مستقل و ویژه با سایر افراد دارای معلولیت رقابت کند و در این راستا ۳۸۰۰ عنوان شغلی برای معلولان عزیز تعریف می شود تا بر اساس کد محل و کد رشته و نیاز ادارت و سازمان های مختلف جذب سیستم دولت شوند.

وی افزود: امیدواریم با مجوز های ویژه ای که در این خصوص دریافت کرده ایم بتوانیم این موضوع را تسریع کنیم.

قادری همچنین در خصوص افزایش منابع صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت گفت: بنا به تصویب هیأت دولت و در کمتر از یک ماه گذشته منابع اعتباری این صندوق از ۲۰ میلیارد تومان به یک هزار میلیارد تومان ارتقا می یابد.

برگزاری آیین واگذاری ۱۴ هزارمین واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طی مسیر خوب موضوع مسکن در سازمان بهزیستی گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۳۲ هزار واحد مسکونی احداث و به مددجویان تحت پوشش این سازمان واگذار شده است.همچنین به زودی در یکی از استان های کشور و با حضور مقامات کشوری؛ آیین واگذاری ۱۴ هزارمین واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو عضو معلول افراد برگزار می‌کنیم.

آمادگی برای ظرفیت سازی جدید با سفیران افتخاری و شرکای اجتماعی

قادری گفت:کار برای جامعه هدف همچنان ادامه دارد و همچنان باید با خوش فکری و تحول در سازه های برنامه خودمان این خدمات را با سرعت بیشتر پیگیری کنیم.علاقه مند هستیم زمانی که یک افکار سنجی که اتفاق می افتد، حال افراد دارای معلولیت و مخاطبین خودمان را بهتر ببینیم.ظرفیت مطالبه گری،پرسشگری و پیگیری همکاران ما در حد ممتازی قرار دارد و همکاران ما تلاش می کنند موضوع توانمند سازی به عنوان یکی از ارکان محوری در بهزیستی پیگیری شود.

وی افزود: آمادگی داریم در حوزه دانش آموزی و دانشجویی با  افرادی که علاقه مند هستند سفیران افتخاری و شرکای اجتماعی ما باشند،ظرفیت سازی جدید را اجرایی کنیم.همه این موضوعات در تعامل با شما (اصحاب رسانه) و برون دادی که شمارقم خواهید زد،عملی خواهد شد و شما هستید که اندیشه و نگاه و خدمات همکاران ما را به جامعه معرفی می کنید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۵۷۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۴     ساعت: ۱۸ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024