صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

کتاب«اندیشگاه ایران و سایر ملل» منتشر شد

کتاب اندیشگاه ایران و سایر ملل، با فراهم آوری بستری برای اندیشه نخبگان و صاحبنظران ایرانی و اندیشه ورزان سایر ملل برای علاقه مندان به پژوهش و اندیشیدن منتشر و روانه بازار شد.

 به گزارش جهانی پرس؛ کتاب اندیشگاه ایران و سایر مللدر قالب ضرورت ایجاد اندیشگاهی مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها بمنظور تقویت دیپلماسی عمومی به قلم سیدمحمود کمال آرا دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی؛ توسط اندیشکده روابط بین الملل در ۱۳۱ صفحه و با قیمت ۱۳۰ هزار تومان روانه بازار شد.
این کتاب در پنج فصل با عناوین؛ درآمدی بر اندیشگاه و دیپلماسی، ضرورت تاسیس اندیشگاه مشترک و پایگاه اندیشه ورزی در خارج از کشور، نقش نهاد حاکمیت و دولت در راه اندازی و هدایت اندیشگاه، نقش اندیشگاه در دیپلماسی علمی و فرهنگی و نیز بخش عملیاتی آن یعنی اندیشگاه ایران و سایر ملل  نگاشته شده است.

نویسنده این کتاب در بخشی آورده است:
اندیشگاه ایران و سایر ملل، با عنایت به ضرورت تشکیل کرسی های اندیشه ورز در تمام سطوح و با چشم انداز ایجاد بزرگترین شبکه فکری جهان و تشکیل ساختاری منسجم بمنظور؛ ایجاد بستری اندیشه محور برای دانشجویان و اساتید
ایران و سایر ملل و نیز تبادل افکار بین دانشگاهیان جهان و گردهمایی مشاهیر بدون منصب و صاحبنظران سایر ملل، طرح موضوع، هدایت افکار عقلا، جمع آوری ایده ها و افکار، آنالیز و دسته بندی افکار و تزریق در سطوح دولت ها و حکومت ها از طریق اعطای کرسی به هر اندیشه ورز در ذیل اندیشکده های قاره ای، مراکز اندیشه ورزی، گروه های مطالعاتی دو کشور، کمیسیون های مطالعاتی ذیل اندیشگاه، تهیه، تنظیم و تدوین شده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است:
در این کتاب قرار است به چگونگی پیوند میان اندیشه نخبگان و صاحبنظران ایرانی با اندیشه ورزان سایر ملل در یک فضای اندیشگاهی پرداخته شود. ((اندیشگاه ایران و سایر ملل)) بازوی فکری برای نهادهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، تجاری، ورزشی، هنری و... است که با بهره گیری از اندیشه ورزان کشور هدف و اندیشه ورزان داخلی و اعطای کرسی اندیشه ورزی به اساتید، دانشجویان، صاحبنظران، فرهیختگان و...، زمینه ی تصمیم سازی برای بخش دولتی و خصوصی دو کشور را بمنظور توسعه و تعمیق روابط دو جانبه فراهم خواهد کرد. کاری که تا به امروز با ساز و کارهای منتسب به آن در کشورمان انجام نشده و امید است اجرای آن در شرایط بین المللی کنونی، پرستیژ مناسبی را در دیپلماسی عمومی، فرهنگی و علمی برای ایران عزیزمان به ارمغان آورد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
اندیشگاه ایران و سایر ملل بعنوان نقطه کانونی فراگیر در جامعه دانشگاهی جهان و با هدایت ائتلافی شخصیت هایی که دارای وجاهتی علمی و مورد قبول باشند می تواند زنجیره وار، راهبرد افکار و سیاست های امروز تا سال ها بعد را برای مسیر پیشرفت همکاری های مشترک کشورها ترسیم و آن را به بدنه ی دستگاه های تصمیم گیر تزریق نماید.
انتهای پیام/.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۶۶۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۶     ساعت: ۲۰ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


تصاویر مرتبط
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024