صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

برگزاری کنسرت روایت وداع در سالن سوره

نشست خبری سوگواره عاشورایی «رستخیز عام» با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و علی فروزانفر معاون هنری و دبیر سوگواره رستخیز عام در سالن صفارزاده برگزار شد

به گزارش جهانی پرس، اکرم جدیدی ممتاز، علی فروزانفر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سوگواره عاشورایی «رستخیز عام» که ادای دینی هنرمندانه به ساحت سید و سالار شهیدان کربلاست، در آخرین هفته از ماه محرم، ماه صیانت از خون شهیدان دشت کربلا، برگزار می‌شود.

وی افزود: حوزه هنری از 20 تا 27 مرداد ماه از ساعت 18 تا 22 اقدام به اجرای برنامه ها در بخش های مختلف در محوطه و گالری‌های حوزه هنری برگزار خواهد شد.
 
فروزانفر ادامه داد: 40 برنامه با 40 برنامه ریزی مجزا در حال اجرا و برنامه ریزی است که بخش های مختلف درگیر آن هستند.
وی ادامه داد: سوگواره عاشورایی «رستخیز عام» در بخش‌های هنرهای تجسمی، نمایش، موسیقی، ادبیات، کودک و نوجوان خواهد بود که از جمله برنامه‌های این رویداد آیینی و هنری رادیو تئاتر، نمایش عروسکی، اجرای نمایش «علیا مخدره»، تعزیه، نمایشگاه ادوات تعزیه، نمایشگاه عکس، نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی، آواها و نواهای عاشورایی، کنسرت عاشورایی «وداع»، شب شعر و ادبیات عاشورایی با عنوان «گنجشک و جبرئیل»، شب خاطره، رندان تشنه‌لب و نغمه‌های عاشورایی است.
کوروش زارعی با بیان اینکه سلام می کنم به یاردوازدهم که شما اصحاب رسانه هستید و همیشه در کنار تئاتر و هنرمندان بودید گفت: تلاش داریم که این رویداد با بخش های مختلف برای مخاطب جذاب باشد.
وی افزود: تمام ادواتی که در این نمایشگاه وجود دارد برای تعزیه از نسل خاندان دریایی هست که تاکنون حفظ کرده و مردم شاهد آیینهای عاشورایی خواهند بود.
زارعی ادامه داد: نمایش عروسکی با موضوع حضرت علی اصغر که به مدت 20 شب در تماشاخانه مهر اجرا می شود که ورژن عربی در کشور عراق در پیاده روی اربعین برای کودکان و نوجوانان عرب زبان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سوگواره عاشورایی «رستخیز عام» قرار است که کنسرت روایت وداع در سالن سوره با یک ارکستر 30 نفره در روزهای 21 و 24 مردادماه برگزار کنیم.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۲۴۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۸     ساعت: ۱۲ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024