صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران :

بخش مددکاری اجتماعی «طرح پات» اجرا می شود

نشست خبری مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، زهره عزیزی گفت: مرکز مشاوره دانشگاه تهران به عنوان قدیمی ترین مرکز مشاوره دانشگاهی کشور در درمان حوزه دانشجویی پیشگام بوده و مثل یک چتر حمایتی دانشجویان را حمایت می‌کند تا از بحران‌هایی که برای آن‌ها ایجاد می‌شود به سلامت عبور کنند.


رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران افزود: حدود ۳۰ درصد از دانشجویان با مشکلات روان‌شناسی و روان‌شناختی وارد دانشگاه می‌شوند و بیشتر آسیب‌هایی که دانشجویان با آن مواجه هستند، آسیب‌های ناشی از جدایی از خانواده است، دانشجویان بیشتر با افسردگی و اضطراب مواجه هستند.

وی ادامه داد: مرکز مشاوره دانشگاه تهران درواقع دبیر منطقه یک ازسوی دفتر مشاوره و سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب‌شده و ما حدود ۲۵ دانشگاه دولتی را در کنار خودمان داریم و درواقع با مشورت با هم مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها را بررسی کرده و به همدیگر کمک می‌کنیم و در ارتقاء سطح دانش سلامت دانشجویان به نوعی کمک حال یکدیگر هستیم.

رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ توسط این مرکز اجرا شده است، افزود: مهم‌ترین کاری که این‌جا انجام می‌شود ارائه خدمات درمانی و مشاوره است همان‌طور که دنیا به سمت «پیشگیری» حرکت می‌کند، مرکز مشاوره دانشگاه تهران نیز به سمت پیشگیری حرکت می‌کند و پیشگیری در برنامه های این مرکز وزن بیشتری دارد این مرکز به‌دنبال توانمندسازی دانشجویان است و توانمندسازی در رأس برنامه‌های مرکز قرار دارد.

وی ادامه داد: همان‌طور که به شکل سنتی از مراکز مشاوره انتظار می‌رود بخشی از کار مرکز مشاوره دانشگاه تهران ارائه خدمات درمانی و مشاوره است که در بخش‌های مختلف این خدمات درمانی تقسیم می‌شود، ما خدمات تخصصی مداخله در بحران داریم، مددکاران اجتماعی ما شبانه‌روزی آماده هستند، تعدادی از آنها در خوابگاه‌ها و تعدادی هم در دفتر مرکزی مشاوره مستقر هستند، تا وقتی دانشجویی نیاز تخصصی پیدا کند مداخله کنند. حتی اگر دانشجو نیمه‌شب نیاز به کمک داشته باشد، تیم تخصصی ما کمک می‌کند تا بحران برطرف شود.

عزیزی یادآورشد: در بخش مددکاری اجتماعی «طرح پات» را اجرا می‌کنیم، دراین طرح، پیشگیری از افت تحصیلی را دنبال می‌کنیم، به هر دلیلی اگر دانشجو دچار افت تحصیلی شود، در این طرح قرار می‌گیرد مددکارهای اجتماعی ما در این موضوع دانشجویان را رصد و پیگیری می کنند، یک بخش دیگر از کارهای مددکاری که در مرکز مشاوره انجام می‌شود، کمک و حمایت‌های اقتصادی از دانشجویان است، برخی از دانشجویان نیازهای اقتصادی دارند و ما منابعی داریم که از طریق آن منابع دانشجویان را حمایت می‌کنیم.

رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران افزود: ما حدود ۲۵ تا ۳۰ دانشکده و دانشکدگان در تهران داریم و در این دانشکده ها دفتر مشاوره و ارتقای تحصیلی ایجاد کرده ایم که دانشجویان مشکلات خود را اول آن‌جا مطرح می‌کنند و بعد اگر نیاز باشد به مرکزمشاوره ارجاع داده می‌شوند. «طرح پات» پیشگیری از افت تحصیلی در دانشکده‌ها توسط این دفاتر پیگیری می‌ شود یعنی نیروهای ما در دل دانشکده‌ها فعالیت می‌کنند و در درون بچه‌ها هستند.

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۴۲۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۳     ساعت: ۱۱ : ۲۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024