صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

پله فوتبالیست برزیلی وارد جشنواره کارتون، کاریکاتور و پوستر دوستی ایران و برزیل شد

نشست خبری جشنواره کارتون، کاریکاتور و پوستر دوستی ایران و برزیل با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبائی دبیر جشنواره،محمدجواد عطائی نماینده مرکز آفرینش های هنری ایران و آمریکای لاتین، گلیمار ماچادو باربسا، السیو دنیلو روسو آمریم و اصحاب رسانه در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، سیدمسعود شجاعی طباطبائی در این نشست اظهار کرد: این جشنواره یک رویداد هنری تحت عنوان جشنواره بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر دوستی ایران و برزیل است که توسط مرکز بین‌المللی ایران کارتون با مشارکت برزیل کارتون با مسئولیت مارسیو لیته و انتشارات فانوس دریایی برگزار می‌شود. این مسابقه با همکاری پروفسور جان لنت محقق برجسته عرصه کمیک جهانی از آمریکا برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره کارتون، کاریکاتور و پوستر دوستی ایران و برزیل افزود: بخش کارتون و پوستر این جشنواره به مقاومت و به صورت ویژه به «مقاومت در برابر نژاد پرستی» و بخش کاریکاتور (کاریکاتور چهره) به 2شخصیت فوتبالی برزیلی یعنی پله و وینیسیوس جونیور اختصاص دارد که پله به عنوان بهترین فوتبالیست در تمامی ادوار و وینیسیوس جونیور بازیکن تیم رئال مادرید است که برخورد نژادپرستانه‌ای با او در لالیگا صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این جشنواره و مسابقه بین‌المللی، تلاشی مشترک از هنرمندان ایرانی و برزیلی به حساب می‌آید ادامه داد: آقای گلیمار ماچادو باربسا یکی از شخصیت‌های برجسته در حوزه کارتون است که کتاب‌های متعددی را نیز چاپ کرده است و هر ساله مجموعه آثارش را در قالب کتاب ارائه می‌کند. آقای السیو دنیلو روسو آمریم که ملقب به ادرا است، یکی از هنرمندان کاریکاتوریست برزیلی است که نمایشگاه‌های متعددی در زمینه کارتون و کاریکاتور برگزار کرده است.

محمدجواد عطائی نماینده مرکز آفرینش های هنری ایران و آمریکای لاتین نیز در این نشست گفت: مرکز آفرینش‌های هنری ایران و آمریکای لاتین در سال ۹۷ در قم با حضور جمعی از فعالان دغدغه‌مند ایجاد شد که در واکنش به توهین‌های نشریه شارلی ابدو با همکاری استاد مسعود نجابتی و کانون هنر شیعی شکل گرفت. آقای نجابتی نشان و طرحی به سه زبان پرتغالی، اسپانیایی و فرانسوی تهیه کرد و این نشان در مراکز اسلامی قرار گرفت و همچنین این نشان به اسقف اعظم شهر فرانسوی که نشریه شارلی ابدو در آن واقع است، اعطا شد که این جنبه مثبتی بود.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ نمایشگاه دوستی ایران و ونزوئلا را در کاراکاس برگزار کردیم و کتاب «سلول شماره ۱۴» که شامل خاطرات رهبری به زبان اسپانیایی بود، رونمایی شد که البته پیام رهبر معظم انقلاب نیز در رونمایی آن ضمیمه شده بود. تاکید مقام معظم رهبری بر شناخت ملت‌های عدالت‌خواه با هم است و ما نیز بر این اساس، هنرمندان را پلی بین ملت‌ها می‌دانیم که ارتباطات را قوی می‌کنند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۶۳۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۸     ساعت: ۱۴ : ۲۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024