صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

شعب هیبریدی بانک توسعه تعاون شکل خواهد گرفت

صبح امروز نشست خبری معاون تعاون وزیر کاربا اصحاب رسانه به مناسبت هفته تعاون برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، مهدی مسکنی در این نشست خبری اظهار کرد: بخش تعاون ابتدا توسط شهید بهشتی طرح ریزی شد و در مواد ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی آورده شد. در حال حاضر ۱۰۱هزار تعاونی فعال در کشور داریم که اینها در حوزه خدمات نقش بازی می‌کنند.
معاون تعاون وزیر کار افزود: هوشمندسازی فعالیت‌های بخش تعاون، مردمی‌سازی و کارآمدی ارکان و ساختار بخش تعاون اولویت‌های حوزه تعاون در دولت سیزدهم است که حکمرانی مردمی عنوان هفته تعاون امسال است.

وی با بیان اینکه در این هفته تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و نشست‌ها و افتتاح‌های مختلف برگزار می‌شود گفت: رونمایی از ۷ سرویس هوشمندسازی فعالیت‌های بخی تعاون، رونمایی از سامانه OTC در راستای عضویت اعضا در تعاونی‌ها، دیدار تعاون گران با رئیس مجلس شورای اسلامی، اتصال تعاونی‌ها به سامانه بورس کالا، برگزاری نشست تعاونگران پیشران بخش تعاون و رونمایی از ۴۴ همت مشارکت مردمی که طی شش ماه گذشته محقق شده است ازجمله برنامه‌های هفته تعاون هستند.

معاون وزیر کار ادامه داد: سال گذشته بخش تعاون بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است. تفاهم نامه با سازمان محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی در هفته تعاون رقم خواهد خورد.

مسکنی توضیح داد: در هفته تعاون ۱۴۰۰ تعداد ۲۶۸ پروژه در بخش تعاون با مبلغ بیش از ۳.۳ همت افتتاح شد. در هفته تعاون سال گذشته مشارکت ۴.۱ همت در حوزه تعاون رقم زده شد و در هفته تعاون ۱۴۰۱ زمینه مشارکت ۴۴ همت مشارکت برای مردم در حوزه تعاون فراهم شد که رشد ۸ برابری در این بخش به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: طبق سند توسعه تعاون باید ۲ درصد از تولید ناخالص ملی توسط این بخش رقم زده شود که این مهم نیازمند تحقق ۲۹۰ همت است. همچنین برای ۲۹ دستگاه تکالیفی در سند توسعه تعاون دیده شده است. هدف این سند افزایش سالانه ۲ درصدی بخش تعاون برای تحقق سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد است. دبیرخانه سند به عنوان یک دبیرخانه فرابخشی در وزارت تعاون شکل گرفته است. هم افزایی بین دستگاه‌ها در قالب سند توسعه تعاون برنامه‌ریزی شده است. نقش بخش تعاون در تحقق سند فرابخشی و فرادستگاهی است.

وی در خصوص‌ عدم توجه به بخش تعاون در برنامه توسعه هفتم گفت: دوستان در سازمان برنامه و بودجه معتقد بودند از آنجا که در برنامه پنجم توسعه حکم بالادستی در مورد میزان مشارکت بخش تعاون در اقتصاد داده شده و طبق این برنامه باید سهم تعاون در اقتصاد به ۲۵درصد برسد، و همچنین چون در این خصوص سیاستِ کلی وجود دارد دیگر نیازی به مطرح شدنِ این موضوع در برنامه توسعه هفتم نیست.

معاون امور تعاون وزارت کار بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ میزان ۳۱ همت در بین بخش تعاون توسط ۲۴ بانک توزیع شد. در شورای عالی اشتغال مصوب شد که ۲۵ درصد تسهیلات باید به بخش تعاون تخصیص پیدا کند. پیش‌بینی ما برای سال‌جاری نیز تحقق این موضوع است.

وی گفت: همچنین مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان در سال گذشته برای حوزه تعاون محقق شد و بلافاصله خط اعتباری ۳ هزار میلیارد تومانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در ۱۵ سال گذشته صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، افزایش سرمایه نداشته است و ما به طور جدی به دنبال افزایش سرمایه این صندوق هستیم. امروز بعد از ۳۴ سال از سابقه وزارت تعاون، تعاونی‌های بزرگ مقیاس در حال فعالیت هستند. این حجم از تعاونی تولید خوب باید امکان دریافت تسهیلات از بخش‌های بانکی و ضمانت‌نامه‌ای را داشته باشند.

مسکنی تاکید کرد: در آینده شعب هیبریدی بانک توسعه تعاون شکل خواهد گرفت و این شعب یه عنوان دفاتر تسهیلگری نقش جدی‌تری را در کنار تعاونی‌ها ایفا خواهند کرد. در بهمن ۱۴۰۲ رونمایی از اقدامات شعب بانک توسعه تعاون را خواهیم داشت. 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۶۶۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۹     ساعت: ۱۴ : ۵۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024