صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در نشست خبری طرح ملی شهریاران عنوان شد؛

سرمایه اصلی کار اعتماد مردم است

نشست خبری طرح ملی شهریاران با حضور سید احمد عبودتیان دستیار محترم رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت و لطفی معاون رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت در سالن جلسات ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس؛ در ابتدا عبودتیان دستیار محترم رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت با بیان مقدمه ای  گفت : بعضی ها فکر می‌کنند تناقض است دولت چگونه می تواند مردم سازی کند! ببینید یکی از حرف های  تازه ای که می توانیم بگوییم این است که خداوند انسان را مسئول آفریده و پیامبری نازل شده  تا انسان به این نقطه برسد پس حکومتی که بخواهد تصدی گری کند ومانع رشد انسانها شود آن دولت مردمی نیست. مردمی که خودشان رای می دهند رئیس جمهور را انتخاب می کنند حق ندارند برای خود تصمیم بگیرند! خیلی از کشورها بر اساس این رای گیری حرکت نمی کنند.


وی افزود: آیت الله رئیسی از دولت خواسته اگر شعاری دارید عملی کنید در جلسه ای که با مردم قم داشتند ودر جلسات دیگر از دولت خواستند که فقط سفر استانی کافی نیست چون سازوکارها را باید اجرا کنید. کارهایی شروع شد وبرنامه هایی را مدیران انجام دادند اما نیاز به یک نهاد غیر اداری بود که از آن پاسداری شود پس در خرداد سال گذشته از ما خواسته بودند آن را عملی کنیم، در یکسال گذشته دیدیم این نمونه ها وجود دارد. تقریبا یکسال کار را شروع کردیم که آقای رئیس جمهور دستور دادند از هر استان نماینده ای را انتخاب کنید.

این مسئول افزود: براساس رتبه شاید در دو استان ارزیابی کردیم امسال رویدادی را در 28 مرداد شکل دادیم، اینکه مردم باورکنند که دولت جدی است مهم است جمعی از نخبگان وکسانی که صاحب انگیزه بودند را انتخاب کردیم که تصویر مشترکی را ترسیم کنیم.

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی را انجام دادیم، دوستان در بحث آبرسانی الگویی ارائه کردند همچنین در حوزه مردمی ومحوری هم همین اتفاق افتاد، مثلا اینکه چگونه در محلات کانون مساجد داشته باشیم قرار شد گفتگویی داشته باشیم و نمایشگاهی هم داشتیم پس اتفاقات خوبی افتاد که این موضوع باعث تقویت انگیزه برای  بچه های اهل سنت شد چرا که حس کردند رئیس جمهور پشت آنها ایستاده است پس  برنامه ریزی کردند که چه چیزهایی به مردم ارائه کنند البته اشکالاتی هم داشتیم چون  در حلقه های میانی عده ای جا ماندند و نتوانستیم الگو نمایی کنیم به هر صورت مباحث دیگری هم وجود داشت.


وی با بیان اینکه کسی که توان و سابقه میدان سازی داشته باشد می تواند مردمی سازی کند گفت :  ارزیابی کردیم کسانی که نسبت به بقیه برتری داشتند را برای این کار  انتخاب کردیم البته ترجیح ما جوان ترها  بود  ولی اگر جوان هم نبود سعی کردیم کسانی را انتخاب کنیم که توان یادگیری داشته باشند. سراغ نخبه ها در دانشگاه و مکان های مختلف رفتیم.  از بین 3 هزار تا 900 نفر را انتخاب کردیم، در هر روستا آدم های قابل را دور هم جمع کردیم که  اینها همه به همت  نهادهای مردمی بود.

در ادامه لطفی معاون رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت گفت:
یکی از بسترهای مهم برای شتاب کار دولت است و اولین مرحله ما پویش است که در استان‌ها وشهرهای مختلف انجام می شود از سد خور شروع می شود  تا موضوعات ملی وحتی فراملی که همه لایه های ملی را با خود درگیر می کند. شهریاران سه ضلع اصلی دارد یک ضلع آن مدیران ومسئولان، ضلع دیگر حلقه های میانی وضلع بعدی گروه‌های مردمی هستند پس  تا انتها با این سه ضلع کار داریم.

وی افزود : پویشی که برگزار می کنیم دو کارکرد دارد که بخش اول آن  گفتمان سازی است و کارکرد دیگر توانمند سازی اضلاع است بعد از این مراحل آماده می شویم برای فاز فراخوان که امسال بحث اقتصاد را  الویت ویژه قرار دادیم. در شهریاران  ایده واقدامات که انجام می شود قرار داده می شود که همزمان با فراخوان ستاد راهبری شکل می گیرد که متشکل از حلقه های میانی و مردم است بعد از آن ارزیابی وسپس رویدادهای شهریاران شکل می گیرد که به عنوان الگوی ملی ومستند سازی انجام می شود وبعد از آن رویداد ملی داریم در لایه شهرستانها اگر روستاها بخواهند وارد این اتفاق شوند بستر را برای آنها فراهم می کنیم.

در پایان نشست عبودتیان گفت : 13 اثر رادر قالب تولید وبسته ها ارسال کردیم اینها در بازار یابی، ساخت قطعات و چیزهای دیگر هستند، از این طریق می خواهیم به جوانان  یاد دهیم که چگونه در حوزه اقتصادی عمل وسرمایه گذاری کنند که زحمات بسیاری را می طلبد یا چگونه در بانک‌ها تسهیلات مسئله محور را قرار دهیم. اینها کارهایی است که باید انجام دهیم پس باید وارد مذاکره شویم که باید  این کار را چرخه به چرخه انجام دهیم.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۷۱۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۳۰     ساعت: ۱۸ : ۱۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024