صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

فریدالله ادیب آیین نقاش، مجموعه دار افغانستانی

فریدالله ادیب آیین نقاش، مجموعه دار افغانستانی و یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان افغانستان است او به دلیل مشارکت در بنیان‌گذار مجموعه راه لاجورد و کمک‌هایش به حفظ میراث و فرهنگ افغانسنتان و همچنین سبک‌های مختلف هنری، از جمله اکسپرسیونیسم، به‌طور گسترده شناخته شده است.

به گزارش جهانی پرس؛ شیوا زندی- اعجوبه هنری: ادیب آیین استعداد هنری و مجموعه داری استثنایی را از سنین بسیار پایین به نمایش گذاشت او آموزش رسمی هنر را نزد عمویش نصرالله سروری که استاد هنر بود آغاز کرد و در سن 18 سالگی از مهارت های پیشی گرفت
 
نتیجه پربار: ادیب آیین در طول زندگی هنری اش تا اکنون حدود 500 اثر هنری از جمله نقاشی، طراحی، و غیره خلق کرد آثار او طیف وسیعی از موضوعات و سبک ها را پوشش می دهد.
مقام افیون: یکی از مشهورترین آثار ادیب آیین «مقام افیون» است که در واکنش به رهبران مافیا  در افغانستان اشاره کرده است در طول جنگ داخلی افغانستان خلق شد این نقاشی بیانیه ای قدرتمند ضد جنگ بر سر مواد مخدر  و شاهکاری از هنر مدرن است.
 
 
اکسپرسیونیسم: ادیب آیین با جنبش اکسپرسیونیسم همراه است و آثاری را متاثر از رویاها و ضمیر ناخودآگاه خلق کرد او دوستی نزدیکی با هنرمند عمویش نصرالله سروری داشت.
زندگی شخصی: ادیب آیین زندگی شخصی پیچیده ای داشت که با ازدواج ها و روابط متعدد مشخص می شد هنر او اغلب منعکس کننده تجربیات و احساسات شخصی او است.
 
تأثیر ادیب آیین بر دنیای هنر بی‌اندازه است و رویکرد نوآورانه‌اش به هنر، میراثی ماندگار از خود بر جای خواهد گذاشت او دائماً مرزهای بیان هنری را جابجا کرد و توانایی او در کار در سبک های مختلف در طول زندگی حرفه ای خود، از رئالیسم تا انتزاع، موقعیت او را به عنوان یکی از مشهورترین هنرمندان تاریخ هنر افغانستان مستحکم میکند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۲۸۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۳۰     ساعت: ۲۱ : ۵۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024