صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
خندان تاج بخش کارشناس مسائل اجتماعی:

انتخابات و مشارکت حداکثری، چرا و چگونه؟

این روزها مدام صحبت از انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است ولی کسی توضیح نمی‌دهد که سازوکار این مشارکت و حضور حداکثری مردم چگونه باید باشد

به گزارش جهانی پرس،  یاشار پوروطن- مجلسی مورد استقبال و قبول ملت است که به فکر معیشت و آینده آنان باشد نه مطالب پیش پا افتاده‌ای مانند طرح صیانت و... که نه تنها سودی برای مردم ندارد، بلکه موجبات تعطیلی بسیاری از کسب و کارها را فراهم نمود.
درحالی‌که بسیاری از طرح‌های مهم صنعتی و ملی برای رونق اقتصاد کشور در نوبت رسیدگی است، توجه به تدوین قوانین غیرضروری چه ارتباطی با آینده ملت دارد؟
در بحث نظارت هم که مجلس فعلی حرفی برای گفتن نداشت، کمترین اعمال نظارت بر سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها در این دوره اتفاق افتاد، چه تحقیق و تفحص‌های بی‌نتیجه که هیچ‌گاه به نتیجه نرسید و چه مفاسدی که از مجلس انقلابی بروز پیدا نکرد.
به عنوان نمونه تحقیق وتفحص از صندوق بازنشستگی کشوری به جای اینکه منافع بازنشستگان محترم را تأمین کند، تبدیل به بهانه‌ای برای استخدام نزدیکان در شرکت‌ها و هیأت‌مدیره‌ها شد و نتیجه گزارش بعد از چهار سال به بایگانی رفت.... این اتفاقات برای مردم و جریان انقلابی کشور جای سوال است.
بدیهی است با حل این موضوعات و مطالب مرتبط، هم مشارکت مردم افزایش پیدا خواهد کرد هم مجلسی قوی و در تراز واقعی انقلاب تشکیل خواهد شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۴۹۶۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۹     ساعت: ۱۰ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 4
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024