صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

پیشتازی رادیو صبا در ارائه برنامه های نوروزی نسبت به دیگر شبکه های رادیویی

صبح امروز نشست رسانه ای ویژه برنامه های نوروزی و ماه مبارک رمضان رادیو با حضور افتخاری مدیر شبکه رادیویی صبا و مسعودکاویانی مدیر شبکه معارف و اصحاب رسانه در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس- مائده حضرتی- مسعود کاویانی دبیر تخصصی معارف معاونت صدا در این نشست اظهار کرد :سحرهای ماه رمضان شب قدر رادیو است و رادیو بهترین برنامه های خود را در ایامی ارائه می کند که از گذشته مخاطبان خاص خود را دارد این ایام ماه مبارک رمضان است که خاطرات زیبایی از برنامه های سحرگاهی داریم.
وی افزود: با توجه هبه همزمانی ماه مبارک رمضان و عید سعید نوروز و تعطیلات نوروزی رادیو سعی کرده که با تمام ظرفیت و امکانات خودش پای کار بیاید و با شعار «همدلی مومنانه و آیین مهربانی» پای کار آمده است که نگاه به مباحث دینی و رسوم و عرف دارد.
مدیر رادیو معارف افزود: رادیوامسال در مجموع ۴هزار و ۷۹۴ برنامه در قالب ۲۴۹ عنوان برنامه و ۳هزار و ۲۸۸ساعت در ماه مبارک رمضان از شبکه های مختلف رادیویی برای پخش دارد. ۴۷۲ساعت برنامه تلاوت قرآن در ۱۳ شبکه رادیویی خواهیم داشت. تنظیم زمانی این برنامه ها به گونه ای انجام شده که تقریبا در هر ساعتی تلاوت ترتیل قرآن را داشته باشیم.

کاویانی ادامه داد: در شب های قدر هم حضور در اماکن متبرکه و حرم های مطهر سراسر کشور از جمله رئوس برنامه ها محسوب می شود. برنامه سحر رادیو جوان هر شب از حرم حضرت سیدالشهدا(ع) به صورت زنده پخش می شود.

وی بیان کرد:  در روز قدس هم پوشش گسترده راهپیمایی این روز با توجه به وقایع اخیر غزه و جنایات اسرائیل  را خواهیم داشت. در نهایت در روز عید  سعید فطر نیز پس از پوشش نماز عید، شاهد پخش  برنامه های شاد و مفرح خواهیم بود.

کاویانی به اهداف سیاست های کلان برنامه سازی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: الف: مواسان و همدلی مومنانه و خدمت به خلق الله، ب: ترویج فرهنگ و آداب مهربانی و سنت های   پرشکوه ایرانی اسلامی، ج: فرهنگ سازی صلح  و سازش و کمک به حل مشکلات و مناقشات خانوادگی و اجتماعی، د: همدلی و وحدت مسلمین، صبر راهبردی و مقاومت نظام سلطه ،ه- نشاط معنوی در خانواده با برپایی جلسات تلاوت های خانوادگی، و: ترویج سفره های ساده افطاری در خانه ها از جمله اهداف سیاست های کلان برنامه سازی ماه مبارک رمضان است.

افتخاری مدیر رادیو صبا نیز در این نشست گفت: امسال کاملا برنامه های ماه مبارک رمضان متاثر از بهار قرآن است. کما اینکه سال گذشته و الان بخشی از جدول پخش برنامه ها به ماه مبارک رمضان پرداخته است.
وی افزود: امسال به جز دو برنامه هیچ برنامه دیگری برای سفر نخواهیم داشت و مدل گردشگری کمتر دیده می شود. ایام نوروز یک برنامه صبح و یک برنامه بعد ازظهر خواهیم داشت. حجم برنامه های نوروزی رادیو صبا بیشتر از سایر شبکه های رادیویی خواهد بود.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۱۴۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۹     ساعت: ۱۲ : ۱۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024