صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»

امکان تکمیل و بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان اولین مرحله آزمون آموزگاری از امروز فراهم و متقاضیان در مهلتی ۴ روزه می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir مدارک خود را جهت ارزیابی، بارگذاری کنند.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما،نتایج آزمون آموزگاری هفته گذشته (سوم اردیبهشت) اعلام شد و در حالی که قرار بود امکان بارگذاری مدارک معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت از پنجم اردیبهشت امکان‌پذیر شود، اما بدلیل عدم فعال شدن سامانه، این امر با تاخیر و از امروز آغاز شد.
 
اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳) با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند. 
 
پیش از این اعلام شده با پایان فرآیند «ارزیابی تکمیلی»، اواسط خردادماه نیز «نتایج قطعی» و نهایی آزمون توسط سازمان سنجش اعلام و در نهایت حدود ۲۸ هزار نفر به کادر آموزشی در دوره ابتدایی اضافه خواهند شد.
 
ارزیابی تکمیلی و گزینش شامل بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری ثبت‌نام، معاینات پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، سنجش و ارزیابی تکمیلی است.
 
مراحل بررسی مدارک، معاینات پزشکی، سنجش و ارزیابی تکمیلی و گزینش
 
مرحله اول: داوطلب لازم است در زمان تعیین شده در بخش تذکر مهم، با ورود به سامانه جذب و استخدام (کارا) در کارپوشه تعریف شده برای وی، نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک لازم اقدام کند. بدیهی است عدم مراجعه و یا عدم تکمیل نمون‌برگ‌ها در زمان مقرر به منزله انصراف تلقی خواهد شد. بر این اساس داوطلب از فرایند استخدام در آموزش و پرورش حذف خواهد شد.
 
همچنین با توجه به این‌که مقرر است تکمیل نمون‌برگ اطلاعات فردی داوطلبان جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش از طریق سامانه جذب و استخدام (کارا) انجام گیرد؛ ضروری است پس از انتشار اسامی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان تعیین شده به سامانه مذکور مراجعه نموده و نسبت به تکمیل دقیق نمون‌برگ اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز شامل عکس پرسنلی، تصویر تمامی صفحات شناسنامه و تصویر کارت ملی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی، تصویر مدارک مربوط به کسب مقام یا رتبه‌های علمی، فرهنگی و هنری، ورزشی، قرآنی و ... تصویر گواهی معتبر اشتغال در آموزش و پرورش، تصویر سوابق ایثارگری داوطلب و خانواده درجه یک و تصویر سوابق فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در نهاد‌های انقلابی و امور عام‌ُالمنفعه مانند بسیج و ... اقدام کنند.
 
بدیهی است عواقب ناشی از عدم تکمیل و یا ارسال ناقص فرم مزبور و همچنین عدم ارسال مدارک مورد نیاز در زمان مقرر، متوجه داوطلب خواهد بود.
 
ضروری است از کاربرگ اطلاعات فردی تکمیل شده یک نسخه پرینت تهیه شده و ضمن الصاق یک قطعه عکس پرسنلی به آن، پرینت مزبور در مرحله بررسی اسناد و مدارک تحویل همکاران گزینش‌گر مستقر در محل شود.
 
مرحله دوم: داوطلب معرفی شده (واجد شرایط) می‌بایست جهت تصدیق و تأیید اسناد و مدارک خوداظهاری زمان ثبت‌نام در آزمون و بررسی سوابق و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی که در سامانه جذب و استخدام (کارا) بارگذاری نموده است و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی و روانی (معاینات پزشکی)، مطابق زمان تعیین شده در سامانه جذب و استخدام (کارا) به مراکز تعیین شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه مراجعه نماید. به داوطلبان توصیه می‌شود به منظور تسریع در امور فرایند بررسی، در مهلت تعیین شده برای پیگیری امور مربوطه مراجعه نمایند.
 
مرحله سوم: پس از طی اقدامات مربوطه در مراحل قبل و دریافت معرفی نامه عکس‌دار از کارگروه مرحله دوم، داوطلب می‌بایستی با در درست داشتن پرینت کارنامه اولیه صادره از سازمان سنجش آموزش کشور و کارت ملی، طبق زمان تعیین شده در کارپوشه داوطلب در سامانه جذب و استخدام (کارا)، جهت سنجش و ارزیابی تکمیلی به حوزه ارزیابی تعیین شده مراجعه کند.
 
تذکر: با توجه به این‌که سنجش و ارزیابی تکمیلی در حوزه‌های ارزیابی به صورت گروهی انجام می‌گیرد، عدم مراجعه داوطلب در روز، ساعت و تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف تلقی خواهد شد. ساعت مراجعه در حوزه‌های سنجش و ارزیابی تکمیلی نوبت صبح ۶:۳۰ و در نوبت بعدازظهر ساعت ۱۳:۰۰ است.
 
مرحله چهارم: داوطلب مکلف است بعد از انجام مرحله اول، برای انجام فرایند گزینش، مطابق زمان تعیین شده توسط هسته گزینش استان از طریق سامانه جذب و استخدام (کارا) جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به محل تعیین شده، مراجعه نماید.
 
نکته: با توجه به مفاد دفترچه
آزمون، عدم مراجعه داوطلب در مهلت مقرر برای فرایند ارزیابی تکمیلی و زمان تعیین شده برای حضور داوطلب برای هر یک از مراحل فوق‌الذکر، به منزله انصراف از استخدام در آموزش و پرورش تلقی خواهد شد.
 
مدارک امتیازآور
 
 
۱۰) عناوین مدارک امتیازآور مربوط به سوابق و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی بر اساس اصلاحات دفترچه آزمون به شرح زیر آماده شود:
 
 
ـ کسب مقام در مسابقات و رویداد‌های معتبر علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری 
ـ مستندسازی تجربیات و سوابق تدریس و فعالیت در مراکز آموزش عالی، گروه‌های جهادی، مدارس، مراکز فرهنگی، تربیتی و تحقیقاتی با ارائه مدارک معتبر از مراجع ذیربط و بیمه
ـ گواهی معتبر مهارت‌ها و رتبه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری
ـ تقدیرنامه‌های مرتبط در سطح (امتیاز بر اساس سطوح کسب تقدیرنامه)
شناسنامه


کدخبر: ۳۵۹۲۸۴
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۸     ساعت: ۱۱ : ۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
  • ٢٩ شوال ١٤٤٥
  • May 08 2024