صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

«طنزنویسی از زبان طنزنویسان» کتابی در بررسی شیوه نگارش طنز

«طنزنویسی از زبان طنزنویسان» که به تازگی با قلم نسیم عرب‌امیری به چاپ رسیده، به شیوه نگارش طنزپردازان ممتاز معاصر پرداخته می‌پردازد.

به گزارش جهانی پرس، ناهید منصوری، این کتاب در ده فصل شامل (طنز منظوم، طنز منثور، داستان طنز، طنز مطبوعاتی، طنز تصویری، طنز رادیویی، طنز اینترنتی، پژوهش طنز، ترجمه طنز و طنز کودک و نوجوان) ضمن بیان الفبای اولیه ورود به این حوزه‌ها، مخاطب علاقمند به طنزنویسی را با تجربیات طنزنویسان مطرح و برجسته معاصر آشنا می‌کند. در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.
 این کتاب در هر بخش به شیوه‌ها و شگردهای نوشتن گونه‌های مختلف طنز پرداخته است. همچنین در این اثر گفت‌وگوهای تخصصی با طنز نویسان سرآمد از جمله زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد، فرهاد حسن‌زاده، محمدعلی علومی، اکبر اکسیر و حسین یعقوبی به چشم می‌خورد که در آشنایی مخاطب با شگردهای طنزنویسی، بی‌تاثیر نیست.
نسیم عرب‌امیری در مقدمه این کتاب دغدغه‌هایش برای نگارش کتاب را اینگونه تشریح کرده: «در حوزه‌هایی همچون فیلم‌‌نامه‌ نویسی یا نمایش‌نامه نویسی کتاب‌هایی شامل ‌گفت‌وگوهایی با اساتید و سردمداران آن حوزه منتشر می‌شود تا کسانی که امکان ملاقات و ‌گفت‌وگو با آنها را به هر دلیلی ندارند با شیوه کار و نظرات صاحب‌نظران آن حوزه آشنا شوند و به این شکل انتقال تجربه صورت گیرد. ‌‌در حوزه طنز شاید به خاطر ماهیتی که دارد تاکنون آنچنان کار جدی در این‌باره انجام نشده است و غالب طنزنویسان بزرگ هم روزگارمان نیز حوصله بیان تجربیات و نظریات خود را نداشتند و ندارند. این چنین می‌شود که در هر دوره‌ای آزمون و خطا، جای انتقال تجربیات را می‌گیرد و هر نسل از جایی شروع می‌کند که نسل قبل از او شروع کرده و به جایی می‌رسد که نسل قبل از او رسیده است‌!»
«طنزنویسی از زبان طنزنویسان» با شمارگان 1250 نسخه به قیمت 165 هزار تومان در بازار کتاب موجود است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۳۵۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۵     ساعت: ۱۳ : ۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024