صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل می شود

نشست خبری تبیین برنامه‌های استقبال از بهار و عید نوروز شهرداری تهران امروز، ۲۶ اسفندماه با حضور محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، یاشار پوروطن- محمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این نشست اظهار کرد: لایحه تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران برای تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده است و تصویب این لایحه به جلسات سال آتی شورای شهر موکول می‌شود.

وی افزود: تهران با داشتن 2400 بوستان، 60 خانه موزه و تعداد زیادی موزه تخصصی و امکان گردشگری طبیعی و بسیاری از امکانات گردشگری متنوع زیرساخت خوبی دارد که بتواند از آن‌ها بهتر استفاده کند. تهران عمدتاً مقصد گردشگری نیست و بیشتر محل عبور گردشگران است. به دلیل عدم وجود متولی در این زمینه، تهران نتوانسته است که یک مقصد گردشگری باشد.

توکلی‌زاده گفت: گردشگری شهری پیوستگی زیادی با تفریحات دارد که در دنیا از آن با عنوان زنجیره سرگرمی یاد می‌شود؛ بسیاری از این امکانات در مدیریت شهری تهران وجود دارد که البته به صورت جزیره‌ای اداره می‌شود. در این زمینه یک شورای سیاست‌گذاری گردشگری شهری با ریاست شهردار تهران تشکیل و مصوبه شورا در رابطه با تشکیل سازمان گردشگری بررسی شد.

وی ادامه داد: در این جلسات بنا بر این شد تا به سمت تشکیل یک هلدینگ گردشگری حرکت کنیم. مدتی نیز با همین سیاست جلو رفتیم و سپس با تحقیقاتی که انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که مصوبه شورا را اجرا کرده و سازمان گردشگری شهرداری تهران را تأسیس کنیم. لایحه تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران هفته گذشته به شورای شهر ارسال شده و در سال آتی برای آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح کمک خوبی به وزارت میراث فرهنگی نیز خواهد کرد، بیان کرد: امسال یک پیوستگی بین مجموعه‌های رمضانی و نوروزی شهرداری وجود دارد و امیدواریم از این فرصت برای خدمت‌رسانی بهتر استفاده کنیم. روز گذشته برنامه استقبال از بهار را برای سال سوم در میدان هفت تیر آغاز کردیم. کاروان‌های گل زیبا امسال به ۱۰ کاروان رسیده و در ۱۰ محله گل به حرکت درآمد. همچنین، کاروان‌های سازمان ورزش، آموزش شهروندی و گردشگری مناطق در این کاروان نقش داشتند و در میدان مرکزی پارک لاله حضور پیدا کرده و افتتاحیه برنامه‌های نوروزی شهرداری در تهران آغاز شد.

توکلی‌زاده با بیان اینکه مرکز برنامه‌های نوروزی امسال تهران پارک لاله است، گفت: البته در تمامی ۲۲ منطقه نیز پارک‌های محوری برای ارائه خدمات خواهیم داشت. ستاد گردشگری معاونت نیز تور‌های تخصصی طراحی کردند که با تنوع خوب در خدمت شهروندان باشیم. همچنین، این تور‌ها ویژه معلولان، سالمندان، روزه‌اولی‌ها و ... راه‌اندازی شده است.

وی افزود: نقشه‌های گردشگری تهیه شده که در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت. کار مشترک با وزارت گردشگری انجام شده تا میزبانی افطاری ساده در مجموعه‌های گردشگری تهران باشیم. شعار اصلی امسال تهران دوست‌داشتنی است تا تهران به مقصد گردشگری تبدیل شود. البته به دلیل ماه رمضان این اتفاق بهتر رخ داده و با تهران دوست‌داشتنی مواجه خواهیم شد. سفره‌های هفت سین در میادین و پارک‌ها ایجاد خواهد شد.

توکلی‌زاده تصریح کرد: سازمان زیباسازی شهر تهران نیز آذین‌بندی شهر برای رمضان و نوروز در حال انجام است. نماد‌های استان‌های مختلف در میادین تهران ایجاد خواهد شد. سازمان زیباسازی یک رخداد ویژه را برای ماه رمضان و نوروز تحت عنوان افطارانه در نظر گرفته که در بلوار کشاورز و در ۶۰ ایستگاه میزبان شهروندان خواهد بود. همچنین، در شب‌های قدر نیز برنامه سحری نیز از سوی سازمان زیباسازی اجرا شده و از شهروندان پذیرایی خواهد شد.

وی با اشاره به منطقه رود دره فرحزاد نیز بیان کرد: حدود هزار معتاد متظاهر در این منطقه زندگی می‌کردند‌ که باعث آزار مردم و آلودگی شدید منطقه شده بود. این‌ مسئله زیبنده تهران نبود و رفع آسیب از این منطقه در دستور کار قرار گرفت. در این زمینه بخش‌های آلوده تخریب شد و افراد به مراکز ماده ۱۶ برای پاکسازی انتقال داده شدند. میزان زیادی زباله از این مناطق تخلیه و تملک رود دره آغاز شد. همچنین، اجرای طرح اکو پارک رود دره فرحزاد نیز آغاز شده است و امیدواریم شهروندان عادی بتوانند به این منطقه بازگشته و از طبیعت آن استفاده کنند. ان‌شاءلله در اردیبهشت ماه سال آتی اولین اکوپارک رود دره تهران افتتاح خواهد شد.

 زیبایی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز بیان کرد: برنامه محوری بهار ایران در پارک لاله اجرا می‌شود که در این برنامه جشنواره‌های مختلفی همچون صدای شهر من، بزرگ‌ترین سفره افطاری، فوتبال گل گوچک، مادر و کودک، جشنواره قرآنی ابراهیم و ... با همکاری مجموعه‌های مختلف شهرداری اجرا می‌شود. در کنار بوستان لاله سه پهنه دیگر فرهنگسرای خاوران، برج میلاد و اراضی عباس‌آباد نیز در نظر گرفته شده است که از شب اول ماه رمضان به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردزاند. در کنار این برنامه‌ها نیز مناطق مختلف شهر تهران برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا می‌کنند.

زیبایی‌نژاد تصریح کرد: امسال ویژه‌برنامه‌ای برای ایام جشن عید فطر درنظر گرفته شده که طی پنج شب آخر ماه رمضان در بوستان ملت اجرا می‌شود. در جنوب تهران نیز ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نیز برنامه ویژه به مدت سه شب اجرا می‌شود. برای روزه‌اولی‌ها نیز ضمن انتشار نماهنگ دوم روزه‌اولی‌ها، پویش ویژه‌ای از شب گذشته آغاز شده و جشن‌های ویژه‌ای برای ایشان در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

 امیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز بیان کرد:  هتل های تهران از یک  ستاره تا 5 ستاره تخفیف دارد پارک‌های هم آماده کردیم که شهروندان از چادر استفاده کنند حتی در شهر ری هم مدارسی برای اسکان در نظر گرفتیم؛ تبلیغات محیطی در مترو داریم و کتابچه تهران مقدس گردشگری دو طراحی شده که تلفیقی از رمضان ونوروز در غرفه ها داریم.

وی افزود: تهران در قاب عکس خانوادگی داریم، برای اقشار مختلف تورهایی را در نظر گرفتیم که از محلات آغاز می کنیم از ماه رمضان این اتفاق می افتد شهرداری تهران در رود دره فرحزاد امکاناتی را در نظر گرفته تورهای دوچرخه سواری داریم استودیوی گردشگری در ایوان شمس داریم. از 2 نوروز چند کمپر مهمان ما هستند برای اینکه مردم ما با فرهنگ سفر وگردشگری آشنا شوند.

عباس حیدری، مدیرعامل برج میلاد نیز بیان کرد: برج میلاد جزو یکی از سه مقصد اصلی گردشگران تهرانی است. نوروز ۱۴۰۲ رکورد ۱۲ سال اخیر حضور گردشگران در برج میلاد زده شد که بیش از ۳۵۰ هزار نفر از برج میلاد بازدید کردند. برنامه‌های متنوعی برای گردشگران تهرانی در برج میلاد درنظر گرفته شده که در این ایام اجرا خواهد شد.

وی افزود: جشنواره ماه رمضان از ۲۹ اسفندماه تا روز ۱۰ فروردین در برج میلاد برگزار می‌شود. دهکده ایرانی شامل آداب و رسوم و غذا و موسیقی ایرانی، شاهنامه‌خوانی، همخوانی قرآن و تواشیح، برنامه اذانگاهی و ... از برنامه‌های متنوع برج میلاد در این ایام است. همچنین، برنامه‌های برج‌میلاد در این ایام هر روز از ساعت ۹ تا ۳ بامداد اجرا می‌شود. در روز وفات حضرت خدیجه (س) نیز برنامه شب شعر مذهبی برگزار خواهد شد.

حیدری در پایان سخنان خود تصریح کرد: همچنین در ایام ماه رمضان، ویژه‌برنامه ولادت امام حسن مجتبی (ع) و برنامه گرامیداشت ۱۲ فروردین نیز امسال در برج میلاد برگزار خواهد شد. همچنین، کنسرت احسان یاسین به همراه داوود کیم از کره جنوبی نیز روز پنجم فروردین در برج میلاد برگزار می‌شود.


 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۴۰۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۶     ساعت: ۱۹ : ۱۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024