صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

پیش‌ثبت‌نام به نفع داوطلبان انتخابات مجلس است

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: بر اساس مصوبه مجلس از ۱۶ تا ۲۲ مرداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

به گزارش جهانی پرس، ولی الله بیاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زمان آغاز پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: پیش ثبت نام داوطلبان برای حضور در انتخابات مجلس به نفع کاندیداهاست چراکه با این مصوبه مجلس، کاندیداها در زمان مشخصی مدارک خود را ارائه می کنند.

 
سخنگوی کمیسیون امور داخلی در ادامه اظهار کرد: بعد از پیش ثبت‌نام، دستگاه‌های مربوطه شرایط اولیه داوطلبان را در زمان معین بررسی کرده و نتیجه آن را به داوطلب اعلام می کنند به عنوان مثال اعلام می کنند که مدرک تحصیلی فرد دارای مشکل است یا فرد دارای سابقه کیفری است و نمی تواند ثبت نام اصلی را انجام دهد.
 
نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس قانون قبلی داوطلبان در یک مقطعی ثبت نام می‌کردند و در یک فرآیند کوتاه صلاحیت آنها بررسی و نتیجه تایید یا رد صلاحیت به آنها اعلام می‌شد  و اگر اعلام می‌شد فردی رد صلاحیت شده است، یک مهری بر پیشانی این نامزد می‌خورد و در جامعه برای فرد جلوه بدی ایجاد می‌شد اما اکنون بعد از پیش ثبت نام، شرایط اولیه داوطلبان بررسی می‌شود  و در صورت نداشتن شرایط دیگر نمی‌تواند ثبت نام اصلی را انجام دهند و شورای نگهبان نیز فرصت کافی برای بررسی صلاحیت داوطلبانی که ثبت نام اصلی انجام داده اند، را دارد.
 
بیاتی تاکید کرد: یکی از شروطی که برای دواطلبان انتخابات ذکر شده است داشتن ۵ سال سابقه اجرایی است، فردی که می‌خواهد نماینده شود باید از حداقل ها مطلع باشد.
شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۱۳۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۵     ساعت: ۱۰ : ۴۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024