صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

دشمن در میدان شکست خورده است و متوسل به ترور می‌شود

کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی گفت: اینکه دشمنان دست به این ترور‌ها می‌زنند، نشانه استیصال و شکست است که وقتی این عناصر به نقطه بن بست در عملیات میدانی می‌رسند، تنها راهشان ترور است.

به گزارش جهانی پرس از برنامه گفت و گوی ویژه خبری پنجشنبه شب با موضوع چگونگی پاسخ سخت ایران به عاملان حمله تروریستی کرمان و با حضور  آقایان حسین کنعانی مقدم، کارشناس محترم حوزه سیاسی،ناصر ترابی، کارشناس محترم حوزه سیاسی و  سید افقهی، کارشناس محترم حوزه سیاسی پخش شد که در زیر مشروح این برنامه را می خوانید:


مجری: تلاش‌های محور مقاومت و سردار سلیمانی باعث پاک شدن عراق و سوریه‌ از لوث وجود تروریست‌های تکفیری داعش شد و حالا پسمانده‌های این گروه تروریستی برخی از تحرکات را برای برهم زدن امنیت در جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهند و در ساعتی قبل می‌بینیم که مسئولیت انفجار‌های گلزار شهدای کرمان را برعهده می‌گیرند.
کنعانی مقدم: این مصیبت را به شما و ملت ایران و مقام معظم رهبری عرض تسلیت می‌گویم به مناسبت این جنایت هولناکی که گروه تکفیری و تروریستی داعش مرتکب شد آن هم با فرمان و دستور و امکاناتی که موساد و سی آی ای سال‌ها است که دراختیار این‌ها قرار می‌دهند. اینکه شما فرمودید پسمانده، واقعیت امر همین است، یعنی حاج قاسم سلیمانی یک شجره طیبه‌ای را در منطقه غرب آسیا ایجاد کرد که این خون‌هایی که ریخته می‌شود، این شجره را آبیاری می‌کند که در مقابل تروریسم و تکفیر و استکبار و صهیونیسم، میوه‌هایی دارد می‌دهد که شما در طوفان الاقصی این میوه‌ها را می‌بینید، در آزادی جنوب لبنان این را می‌بینید، در آزادی عراق، در سوریه، در دیگر کشور‌ها و حتی در ایران خودمان. سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مرز‌های امنیتی ما را پاسداری می‌کرد.

امام فرمودند ما را بکشید، ما بیدارتر می‌شویم، زنده‌تر می‌شویم 

کنعانی مقدم: ما یک زمانی مرز فیزیکی داریم که در حراست آن تلاش می‌کنیم، حفظش کنیم، ولی یک مرز‌های امنیتی داریم که این مرز‌ها نرم هستند یعنی تا مدیترانه و شرق آسیا هم ادامه پیدا می‌کند. ایشان کاری که انجام داد با این اقدامی که انجام داد و جبهه مقاومتی که ایجاد کرد، عملاً در مقابل تروریست مرز‌های امنیتی را ایجاد کرد که آن‌ها نتوانند وارد مرز‌های ما شوند، ولی خب امریکایی‌ها بعد از شکست داعش توسط هماهنگی‌هایی که انجام شد در جبهه مقاومت و با تلاش مهم شهید ابومهدی مهندس و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، این پسمانده‌ها جمع شدند و الان ما می‌دانیم که در کجا‌ها دارند این‌ها را آموزش می‌دهند، بازسازی می‌کنند، امکانات دراختیار آن‌ها قرار می‌دهند و عملاً به عنوان مزدور‌ و کسانی که پول می‌گیرند برای اینکه اقدامات تروریستی انجام دهند، این‌ها را روانه مرز‌های فیزیکی ما می‌کنند و تلاش می‌کنند که اقداماتی را انجام بدهند که ایجاد ترس و واهمه در ملت ما کند که خب امام فرمودند ما را بکشید، ما بیدارتر می‌شویم، زنده‌تر می‌شویم و قطعاً این تفکر مکتب سپهبد حاج قاسم سلیمانی را که ما در دریای خون شنا می‌کنیم تا به ساحل حق برسیم ما در همین حملات تروریستی می‌بینیم که حتی این‌ها از زائران این شهید بزرگوار ترس و واهمه دارند و چنین جنایتی را مرتکب می‌شوند.


سؤال: آقای ترابی، چگونگی پاسخ سخت جمهوری اسلامی ایران، موضوع امشب برنامه گفتگوی ویژه و عاملان حمله تروریستی کرمان است، از همان ثانیه‌ها و دقایق اولیه، مطالبه عمومی مردم، پاسخ سخت به عاملان این حمله و این انفجار‌های تروریستی بود. این پاسخ سخت چگونه خواهد بود، آیا شروع شده است، آیا در مسیر هستیم و چگونه پیش خواهد رفت؟
ترابی: اول این را عرض کنم درخصوص پاسخ به چگونگی این اتفاق ناگوار فکر می‌کنم منشور آن پیام تسلیت مقام معظم رهبری بود. منشور آن مشخص بود، نقشه راه را مشخص کرد و لذا من هفت کلید واژه اساسی را در این صحبت‌ها دیده ام که درباره آن صحبت می کنم، اما قبل از آن می‌خواهم یک مقدمه‌ای عرض کنم، اول اینکه من فضای مجازی را دارم رصد می‌کنم از این اتفاقات، مردم حق دارند، ناراحت هستند، ولی چند نکته مهم است، دیروز هم عرض کردم، امروز هم تأکید می‌کنم، اولاً مردم احساسات خودشان را کنترل کنند، نمی‌خواهم این احساسات سرکوب شود، ولی باید هدایت شود.

ترابی: من به دوستان جبهه مقاومت دارم این مسئله را به عنوان یک هشدار، به عنوان یک معلم دانشگاه عرض می‌کنم، اگر ما نتوانیم این احساسات را درست هدایت کنیم، ممکن است بر ضد خودمان شود و باعث سرخوردگی نیرو‌های انقلاب شود. پس اولین مسئله این است که ضمن اینکه به جریان جبهه مقاومت می‌گویم که چه از نظر روانی، چه از نظر میدانی باید یک کاری کنند، به مردممان توصیه می‌کنم که صبوری را پیش بگیرند، صبر استراتژیک داشته باشند و به جبهه مقاومت و فرماندهی جبهه مقاومت اعتماد کنند این مسئله اول. مسئله دوم، ما باید بپرسیم که این اتفاقات را در یک برنامه کامل ببینیم، در یک بسته کامل، سرعت اتفاقات خیلی بالا است، یعنی تقریباً هر روز ما یک اتفاق عظیم داریم که هر کدام از این‌ها می‌تواند در یکسال رخ بدهد، اتفاق کرمان را داریم، امروز عراق را داریم، قبل از آن لبنان را داریم، سوریه را داریم، غزه را داریم، این اتفاقات خیلی سرعتش بالا است، باید یک تحلیل کرد، یعنی خودمان را جای اسرائیلی‌ها بگذاریم، ببینیم چرا دارند این اتفاقات را رقم می‌زنند، داخل پرانتز عرض می‌کنم، شاید داعش این را پذیرفته است که خود این مسئله است. یک اتفاقی را بررسی می‌کردم، داعش معمولاً ساعت‌های اول، بیانیه می‌فرستد، اینکه یک روز گذشته است و این اتفاق رقم خورده است، بیش از یک روز، این خودش معنادار است، نباید از این غافل شد که قطعاً و بی شک ردپای اسرائیلی‌ها اینجا کامل مشخص است.

ترابی: همانطور که آقای فرمودند و از آن مهم‌تر نقش امریکا است، حالا امریکایی‌ها سریع خواسته اند که خودشان را کنار بکشند، ولی نکته این است که این نقش مشخص است. اما مسئله این است من یک مثالی را عرض کنم، ببینید یک مثال فوتبالی، فوتبالیست‌ها ترکیب تیم برنده را دست نمی‌زنند، این یعنی چه، یعنی اینکه در کلان این مسئله جبهه مقاومت الان در فضای باخت است یا برد است و آن‌ها چرا دارند این کار را می‌کنند، چرا دارند زمین بازی را از غزه خارج می‌کنند، چرا دارند از غزه خارج می‌شوند، چون در هیچکدام از اهداف خودشان به نتیجه نرسیده اند و من در این خصوص صحبت می‌کنم، اما می‌خواهم این هفت نکته‌ای که حضرت آقا فرمودند من کلید واژه هایش را کالبدشکافی کنم. اولاً فرمودند سربازان راه روشن، ایشان در پیام‌های قبلی شان اشاره داشتند به اینکه جمهوری اسلامی، الان راه روشن سلیمانی، یعنی فراتر از جمهوری اسلامی، یعنی انتقامی که بود دارم این منشور را مشخص می‌کنم. دوم فرمودند دست‌های آلوده به خون بیگانگان، یعنی کسانی که عامل این مسئله بودند، مثل داعش. در ادامه می‌فرمایند  مرز‌های فاسد و شرارت زا، یعنی عاملین، یعنی هم عامل باید اینجا تنبیه شود و هم عاملین، خواهش من این است که من امروز دیدم که جلسه شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است، به این مسائل باید دقت کنند این فرمایش نقشه راه ما است و در ادامه فرمودند، از هم اکنون، یعنی این چیزی نیست که ما واگذار کنیم به بلندمدت.

ترابی: من همین الان خودم درباره استراتژیک صحبت کردم و مردم را توصیه کردم به اینکه احساساتشان را کنترل کنند. کلمه بعدی ایشان آماج قطعی، یعنی آقا کلمات را هدفمند انتخاب می‌کنند، کلمه بعدی سرکوب است و کلمه بعدی پاسخ سخت است، این‌ها همه نشان می‌دهد که مسیر ما باید چگونه باشد.


سؤال: آقای کنعانی مقدم، رهبری در پیامشان اشاره کردند بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت با اذن الله.
کنعانی مقدم: این کلمه اذن الهی که مقام معظم رهبری فرمودند، تقریباً می‌شود گفت که تکلیف همه ما را مشخص کرد، ما پاسخ در ابعاد مختلف الان می‌توانیم بدهیم، یعنی هیچ مشکلی از نظر تجهیزات، امکانات و در کل جبهه مقاومت نیست،  این امکان برای ما است که پاسخ بدهیم. اما اینکه ما در چارچوب قوانین اسلامی و چارچوب اخلاق اسلامی که داریم، مثل تروریست‌ها عمل نمی‌کنیم که مثلاً ماشین انفجاری ببریم بگذاریم وسط مردم درلندن یا پاریس یا حتی در مراکزی که دشمنان ما حضور دارند و کودکان و زنان و بیگناه را بکشیم، نه قطعاً ما براساس تعالیم اسلامی این پاسخمان را در میدان نبرد می‌دهیم، الان میدان نبرد ما در غزه است، در جنوب لبنان است، در دریای سرخ است، در داخل خود عراق است، در داخل سوریه است و تمام این میدان‌های نبرد ما است.

کنعانی مقدم:  همیشه یاد گرفته ایم از سپهبد شهید که مردانه رودررو بجنگیم و اینکه دشمنان دست به این ترور‌ها می‌زنند، از روی استیصال و شکست است که وقتی این عناصر به نقطه بن بست در عملیات میدانی می‌رسند، تنها راهشان ترور است، شما می‌دانید که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما ۲۵ هزار شهید ترور داریم که ۱۷ هزار به دست منافقین ترور شده اند، که الان سران آن‌ها دارند در ایران محاکمه می‌شوند.

کنعانی مقدم: این ترور‌ها قطعاً اگر دشمنان ما که از احمق‌ها هستند اگر یک مقدار فکر می‌کردند و دچار خطای محاسباتی نمی‌شدند، می‌دانستند که این‌چنین اقدامات تروریستی، باعث مستحکم شدن نظام ما، انسجام ما و وحدت ما خواهد شد. پس ما یک فرآیندی را باید برای بحث انتقام سخت و عادلانه‌ای که حضرت آقا تأکید هم داشتند در روایت‌های مختلف، در رابطه با این جنایات زنجیره‌ای، این یک مفهوم خاصی دارد، شما می‌بینید که در لبنان جنایت می‌کنند، شهید صالح العاروری را به شهادت می‌رسانند، در دمشق شهید سیدرضی موسوی را به شهادت می‌رسانند، امروز در عراق از افراد نوجوان و حشدالشعبی را به شهادت رساندند و در بمب گذاری که در اینجا کردند و بمب گذاری‌هایی که قبلاً کردند. این نشان می‌دهد که دشمن در میدان شکست خورده است و دارد عقب نشینی می‌کند و متوسل به ترور می‌شود.

کنعانی مقدم:  پس ما برای پاسخ دادن در این مجموعه کار، به نظر می‌رسد که اول باید خیلی قوی شویم در همه زمینه ها، دوماً در تمام میدان‌های نبرد جبهه مقاومت باید خودمان را قدرتمند کنیم و در مقابل دشمن در میدان ورود پیدا کنیم و بعد مرز‌های امنیتی مان را باید مستحکم کنیم که نگذاریم بیایند. من همیشه نزد مسئولین نظامی و انتظامی می‌گویم، می‌گویم اینکه یکی بیاید ترور کند بعد دستگیرش کنیم، هنر نیست، بله درست است کار کردیم، ولی نباید بگذاریم از مرز‌های امنیتی ما عبور کنند و بیایند و اقدام جنایتکارانه انجام بدهند، هنر ما این است که قبل از اینکه وارد اقدامات عملیاتی شوند ما آن‌ها را شناسایی و خنثی کنیم. به هر حال در مراحل مختلف، الان جبهه مقاومت خودش را آماده کرده است برای تمام گزینه‌هایی که روی میز دارد و زیر میز دارد، چه در دریای سرخ درگیری مستقیم با امریکا که یمنی‌ها الان در مرحله جنگ و مقابله با امریکا هستند.


سؤال: آقای ترابی، جمهوری اسلامی ایران و هم محور مقاومت، یکی از ابعاد مهم انتقام شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی را موضوع اخراج امریکایی‌ها از منطقه اعلام کردند که تا حدی محقق شده است. برای رسیدن به آن نتیجه کامل چه مسیری است و چه نکاتی در این بحث مهم است؟
ترابی: امریکایی‌ها یک دکترین امنیت ملی پنهانی دارند، معمولاً این را بیان نمی‌کنند، ولی تقریباً آن کسانی که این مسئله را رصد می‌کنند این را می‌دانند که امریکایی‌ها وقتی تلفاتشان از یک تعدادی بالاتر برود آنجا را تخلیه می‌کنند. شما لبنان را ببینید همین اتفاق رقم خورده است، حالا رقم آن را من کاری ندارم، چون افکار عمومی برای این‌ها مهم می‌شود، اگر همان کشتار را در طول زمان مثلاً یک‌ماهه بدهند شاید این اتفاق برای آن‌ها رقم نخورد. ببینید دو مسئله برای این‌ها مهم است، یک پول است، یعنی اول پول است، دوم جان است، یعنی هم جان دوست هستند، هم پول دوست هستند که البته پول را به جان ترجیح می‌دهند و منافع برای این‌ها خیلی مهم است. وقتی بدانند منافعشان در خطر است از آنجا خارج می‌شوند شما بدانید این‌ها میله مرزی آخر و نهایی خودشان را اسرائیل قرار داده اند. من یک خبری را به شما اطلاع بدهم، تقریباً دو هفته گذشته یک نشستی در نروژ برگزار می‌شود و آنجا بحث این است که سران اروپا در یک جلسه‌ای با این مسئله که دنیای پسااسرائیل را چه کنیم، من باز این جمله را تأکید می‌کنم این جمله را، مردم ما یک بار دیگر در اینترنت این کلمه را جستجو کنند، کلمه پاتاگونیا.
ترابی: پاتاگونیا جایی است در آرژانتین و این‌ها آنجا را انتخاب کردند که کوچ کنند این قوم صهیونیست بروند در آن منطقه و تقریباً خودشان می‌دانند که دیگر باید بساطشان را از این منطقه جمع کنند.

آمریکایی‌ها هم، اتفاقات امروز عراق را بررسی کنید نتیجه این چیزی را که دارد رقم می‌خورد، من خواهشم این است ست که در یک بازه چهل ساله ببینید اسرائیلی‌ها این دوتا خط بالا پایین پرچم شان نشانه نیل تا فرات است، یعنی می‌گفتند نیل تا فرات را می‌گیریم. بعضی وقت‌ها هم می‌گفتند بالاتر را می‌گیریم. الان دور خودشان دیوار کشیدند داخل همان دیوار هم نمی‌توانند امنیت برای خودشان ایجاد کنند آمریکایی‌ها در طول چهل سال گذشته هیچ جنگی را پیروز نشدند هر جا حضور داشتند شکست خوردند و کم کم دارند از منطقه خارج می‌شوند و این دارد سرعت می‌گیرد و من این سرعت را احساس می‌کنم به برکت خون شهدای آزادسازی قدس و جبهه مقاومت است.
 
سوال: آقای دکتر کنعانی مقدم من برگردم به اشاره ای که هم شما داشتید هم در واقع خبر‌هایی که ما در چند روز شاهد هستیم، خبر شهادت سردار بزرگوار سید رضی موسوی، خبر شهادت صالح العاروری، امروز سه تن از جنبش نجبای عراق و حمله تروریستی به کرمان؛ که گروه داعش برعهده گرفت خوش‌خدمتی داعش به رژیم صهیونیستی اینکه حتماً مثل گذشته همانطور که در گزارش هم دیدیم و شاهد بودیم از حمایت‌ها و مساعدت‌های آمریکا برخوردار بوده و نکته ای که بهش اشاره کردید فشاری که رژیم صهیونیستی بعد از نرسیدن به دستاورد‌ها و آن اهدافی که در نظر گرفته بود در غزه بهش وارد است و آن منجلابی که در آن وارد شده بپوشاند؟
دکتر کنعانی مقدم:  من، چون باهاشون برخورد داشتم با ده هزار دلار عملیات انتحاری انجام می‌دهند. اصلاً فکر نکنید که عقیدتی این‌ها این کار را می‌کنند بحثشان بحث مادی است. به خاطر این که مزدور‌هایی هستند که رژیم صهیونیستی کاملاً روی این‌ها سوار است و از این‌ها بهره می‌گیرد حالا سی آی‌ای و جا‌های مختلف.  پس این داعشی که الان ما با مواجه هستیم آن تشکیلات که ابتدا بوده الان نیست این‌ها عملاً به عنوان یک سری مزدور دارند کار می‌کنند. اینکه ما در رابطه با رژیم صهیونیستی یک مقدار تحلیل بکنیم. من امروز آمار داشتم می‌گرفتم بالاخره هشتصد تا تانک مرکاوا، تجهیزات نظامی این‌ها در غزه منهدم شده، هفت هزار تا مجروح دادند تعدادی اسیر دادند بیش از هزار نفر کشته شدند در هیچ جنگی بین اعراب و اسرائیل و مقاومت چنین آماری وجود ندارد یعنی آن چنان رژیم صهیونیستی ضربه خورده که به قول عرب‌ها دست به هر خس و خاشاکی مثل داعش می‌زند و این طبیعی است که برود پول بدهد به این‌ها که بیایید عملیات انجام بدهید و اقدامات تروریستی انجام بدهید.
دکتر کنعانی مقدم:  پس این موجی که ایجاد شده البته نتانیاهو خیلی وقت پیش گفته بود که من در رابطه با ایران از تئوری هزار زخم هزار شمشیر استفاده می‌کنم. یعنی یک سلسله عملیات پی در پی که منجر به شهادت بعضی از دانشمندان هسته‌ای ما شده و خرابکاری‌هایی که در مراکز مختلف انجام دادند پس به این خاطر ما در مقابل رژیمی قرار گرفتیم که هیچ محدودیتی برای اقدامات خصمانه ندارد.
 
سوال: آقای سید افقهی به شما سلام می‌کنم وقت شما بخیر باشد موج محکومیت‌های کشور‌های مختلف در سراسر دنیا نسبت به حادثه تروریستی کرمان همچنان ادامه دارد از کشور‌های اسلامی، حتی کشور‌های غربی بفرمایید که این موضوع چه توقعی ایجاد می‌کند که با توجه به اینکه داعش در واقع ساخته و پرداخته آمریکا است، کشور‌های غربی دست از حمایت از گروه تروریستی داعش و حملات تروریستی و کار‌های تروریستی بردارند؟
 
 سید افقهی: من چند نکته را سریع خدمتتان عرض کنم اولین کشور‌هایی که خودشان را خواستند مبرا کنند و کنار بکشند همین رژیم صهیونیستی و آمریکا بودند صریح و رسما گفتند که ما دخیل نبودیم و دستی در این حادثه نداشتیم در حالی که همه می‌دانیم که داعش را همین حزب دموکرات در واقع به وجود آورد و همین‌ها وقتی دوباره بر سر کار آمدند دیدیم که داعش دوباره جان گرفت چه در عراق و چه در سوریه و احتمالاً در افغانستان هم گاهی عملیاتی را انجام می‌دهد. این نکته اول، نکته دوم محکومیت این عملیات مخصوصا توسط کشور‌های اروپایی و بعضی از کشور‌هایی که حالا نمی‌خواهم نام ببرم در منطقه خودمان هنوز این‌ها در واقع از داعش دارند پشت پرده حمایت می‌کنند آن هم به توصیه آمریکاست که مدیریت عالی برهم زدن نظم منطقه توسط آمریکا و توسط رژیم صهیونیستی است.
 سید افقهی:  مسئله دیگر این است که در پیام مقام معظم رهبری اشاره به دو شیوه مبارزه فرمودند: یکی بعد سخت افزاری است که برخورد فیزیکی برخورد امنیتی و حتی برخورد نظامی با لانه‌های این‌ها باید بشود هر جا که باشند چه در داخل سوریه باشند؛ و سابقه دارد که جمهوری اسلامی ایران به خاطر جرم‌های این‌ها لانه هایشان در خاک سوریه را با هماهنگی دولت سوریه بمباران کرده و چه در عراق مسئله دیگر که مهم‌تر به نظر من از سخت افزاری است اشاره به مبارزه با ریشه‌های متعفن این تفکر و این جریان در واقع تکفیری است خوب اینجا دقیقاً مسئله مربوط جهاد تبیین است که ما یادمان نمی‌رود آخرین سخنرانی معظم له چقدر روی مسئله جهاد تبیین در ابعاد مختلف تاکید فرمودند.
 سید افقهی:  مسئله دیگر در داخل کشور است و در خارج از کشور مخصوصا تأکیدم هم در داخل کشور است مراکزی هستند که تحت عنوان فرهنگی تحت عنوان دینی، تحت عنوان هنری هم در فضای مجازی فعالیت می کنند. این‌ها خیلی راحت دارند فکر داعش را، افکار مسموم تکفیری را ترویج می‌کنند حتی به طور تلویحی کار این‌ها را به عنوان جهاد تعریف می‌کنند. اشاره هوشمندانه مقام معظم رهبری این است که این ریشه‌های متعفن تا خشکانده نشود کار ادامه دارد. خوب حالا امروز این‌ها آمدند خودشان را کشتند فردا همان مراکز متعفن فکری و جنگ نرم دوباره ده‌ها مثل این‌ها از افراد جاهل و افراد راه گم کرده را به کار میگغیرند و چنین فجایعی را به بار می‌آورند.بنابراین من به نظرم بعد نرم افزاری قضیه به لحاظ بسترسازی و  خشکاندن ریشه مهم‌تر از بعد سخت افزاری است.
 سید افقهی:  مسئله دیگر مسئله‌ای که فرمودید حتماً باید جلسه فوق العاده در شورای امنیت تشکیل شود یا حداقل در سازمان همکاری اسلامی تعهد کنند که به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بیانیه صادر کنند و خودشان عملاً وارد مبارزه شوند نه اینکه در سیاست اعلامی شان یک چیز را، ولی در سیاست‌های اعمالی شان حرفی دیگر.
 
شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۲۰۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۵     ساعت: ۱۱ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024