صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
شگفتی منتقدان از مجموعه تلویزیون‌های ۲۰۲۳ سامسونگ

کیفیت تصویر فوق‌العاده و صدای فراگیر

سامسونگ الکترونیکس در روزهای ابتدایی سال جاری میلادی از تلویزیون‌های سری ۲۰۲۳ خود برای ورود به بازارهای جهانی رونمایی کرد. این سری جدید با مجموعه‌ای از فناوری‌های نوین و قابلیت‌های پیشرفته طراحی شده تا کاربران این محصولات، فراتر از کیفیت تصویر برتر، تجربه دستگاهی جامع و ممتاز را متناسب با خانه و شرایط محیطی خود داشته باشند.

به گزارش جهانی پرس، از ماه مارس سال جاری، سامسونگ به منتقدان در سراسر جهان دسترسی زودهنگامی به جدیدترین تلویزیون‌های Neo QLED 8K، Neo QLED 4K و OLED خود داد تا به بررسی تخصصی این محصولات بپردازند. مدل‌های مختلفی از این تلویزیون‌ها با استقبال قابل توجه منتقدان روبرو شدند و توانستند نظرات مثبت آنها را به خود جلب کنند.  
تلویزیون‌های سری 2023 سامسونگ با ویژگی‌های ممتاز و نوآوری‌هایی که تجربه تماشای بی‌نظیری را در اختیار کاربران می‌گذارد، در حال حاضر معیار جدیدی را برای نمایشگرهای ممتاز بازار تعیین می‌کنند.
   
سرگرمی‌های آینده با Neo QLED 8K
سریNeo QLED  به عنوان نسخه ارتقایافته تلویزیون‌هایQLED  سامسونگ وارد بازار شدند و طی این مدت، هر ساله استانداردهای جدیدی را در بازار جهانی تلویزیون تعیین کرده‌اند. مدل‌های 8K این تلویزیون‌ها در سال 2023 با قابلیت‌هایی همچون Shape Adaptive Light Control و Real Depth Enhancer Pro تماشای تصاویری نزدیک به واقعیت را ممکن کرده‌اند. به کمک پنلی با رزولوشن بالا و قابلیت Auto HDR Remastering که با استفاده از یک الگوریتم اختصاصی اجرا می‌شود، وضوح تصاویر در تلویزیون‌های Neo QLED 2023 سامسونگ بیشتر از همیشه شده است.    
این تلویزیون‌‌ها به پردازنده Neural Quantum مجهز شده که از هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی بهره می‌برد. این پردازنده همراه با فناوری پیشرفته ماتریس کوانتومی، به شکل دقیق نور پس‌زمینه را کنترل می‌کند تا تصاویر روشن به طور برجسته‌ و درخشانی به نمایش دربیاید و در عین حال سطوح سیاه عمیق را نمایش دهد.           
وبسایت مشهور Techaeris پس از بررسی مدل 75 اینچی QN900C تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ، از این جعبه جادویی به عنوان «یک تلویزیون خارق‌العاده» یاد کرده است و این مدل را در میان «انتخاب برتر 2023» قرار داده است. به نوشته این رسانه محبوب حوزه فناوری جهان، «اگر می‌خواهید فضای سرگرمی خود را به سمت آینده ببرید، QN900C سامسونگ یک انتخاب عالی است».         
تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ به فناوری ارتقای هوش مصنوعی AI upscaling مجهز شده است. این تلویزیون‌ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی بصورت آنی، تصاویر استاندارد یا SDR را به تصاویر با رزولوشن بالا یا HDR تبدیل می‌کند. در این روش صحنه به صحنه محتواهای SDR تجزیه‌ و تحلیل می‌شود تا تصاویری روشن‌تر و زنده‌تر به نمایش دربیاید. 
 
وبسایت TechRadar دیگر رسانه مشهور حوزه فناوری است که تلویزیون QN900C را بررسی کرده است و ضمن تجلیل از قابلیت ارتقای تصویر هوش مصنوعی اشاره کرده است که «تلویزیون‌‌های Neo QLED 8K سامسونگ به لطف پردازنده Neural Quantum تصاویری با جزئیات بسیار عالی به نمایش می‌گذارد». 
نویسنده وبسایت TechRadar در مطلب خود این جمله را آورده که : «لحظه‌های زیادی در حین تماشا وجود داشت که من تعجب می‌کردم و هیجان‌زده می‌شدم، و مطمئناً این حسی نیست که در مورد هر تلویزیونی که بررسی می‌کنم، داشته باشم». 

رنگ‌های زنده و کنتراست چشمگیر با Neo QLED 4K
تلویزیون‌های Neo QLED 4K 2023 سامسونگ که از فناوری‌های پیشرفته سری Neo QLED 8K بهره می‌برند، در حال حاضر به خاطر تولید تصاویری خیره‌کننده با وضوح 4K مورد توجه زیادی هستند.     
رسانه قدیمی و مشهور نیوزویک (Newsweek) فناوری‌های صفحه نمایش QN95C را که بدون توجه به محتوا، تجربه تماشای باکیفیتی را برای بینندگان به ارمغان می‌آورد، ستایش کرد و نوشت: «مدل65 اینچی QN95C تلویزیون‌های 4K سامسونگ، فوق‌العاده و با ویژگی‌های چشمگیر است که همه چیزهایی را که گیمرها و تماشاگران می‌خواهند دارد. این دستگاه، یکی از بهترین تلویزیون‌هایی است که می‌توانید بخرید. عمق مشکی‌ پنل این تلویزیون، نزدیک به OLED است و عملکردی عالی در هنگام بازی یا استریم دارد». 
وبسایت T3 به عنوان یکی از رسانه‌های مشهور حوزه لایف‌ استایل در انگلستان، یکی از رسانه‌هایی است که مدل QN95C سامسونگ را تحسین کرده است. T3 ضمن اهدای «جایزه پلاتینیوم» خود به این تلویزیون 4K سامسونگ، در بررسی انجام شده پنج ستاره کامل را به مدل QN95C داده است. به گفته این رسانه تلویزیون QN95C سامسونگ، «کیفیت تصویر فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد که با هر OLED موجود در بازار رقابت می‌کند».
همچنین وبسایت تخصصی Trusted Reviews که به بررسی محصولات دیجیتال می‌پردازد، قابلیت‌های QN95 را با سایر دستگاه‌های موجود در بازار مقایسه کرده و نوشته : «سامسونگ با جدیدترین تلویزیون Mini LED خود، که دارای افزایش چشمگیری در مناطق کم نور است، قدمی فراتر گذاشته است و نتیجه آن نمی‌توانست فوق‌العاده‌تر باشد».     
ترکیب پردازنده Neural Quantum 4K و فناوری Quantum Matrix در تلویزیون‌های Neo QLED 4K سامسونگ باعث شده تا این مدل‌ها، بتوانند تصاویر را با جزئیات درخشان و کنتراستی هیجان‌انگیز به نمایش گذارند. Trusted Reviews در این باره می‌گوید: «پتانسیل این تلویزیون‌ها به شکلی است که می‌توانند کیفیت تصویر را به سطح جدیدی برسانند».

تحول تجربه OLED با پردازنده Neural Quantum 4K
قسمتی از ماموریت سامسونگ پاسخگویی به خواسته‌های متنوع مصرف‌کنندگان با ارائه صفحه‌نمایش‌های متنوع برای خانه‌های‌شان است. جدیدترین مجموعه تلویزیون‌های سامسونگ طیف وسیعی از صفحه‌نمایش‌های ممتاز را ارائه می‌کند و برای هر سناریو و هر مصرف‌کننده‌ چیزی دارد، از جمله تلویزیون‌های OLED 2023 سامسونگ که کیفیت تصویر پویا را با سطوح سیاه عمیق و رنگ‌های زنده ارائه می‌دهد.
تلویزیون‌های سری جدید OLED سامسونگ دارای حداکثر روشنایی فوق‌العاده‌ای است که به لطف پردازش پیشرفته آن، سطوح سیاه عمیق یا کنتراست نفس‌گیر را قربانی نمی‌کند. وبسایت تخصصی HD Guru یکی از رسانه‌هایی است که مدل S95C از سری تلویزیون‌های OLED سامسونگ را بررسی کرده است. به گفته این رسانه، در تلویزیون‌های S95C  سامسونگ، ضمن «افزایش قابل توجه میزان روشنایی تصاویر، صد درصد حجم رنگ حفظ می‌شود». 
Home Cinema Choice به عنوان دیگر رسانه‌ای که به بررسی تخصصی تلویزیون S95C پرداخته است، ضمن ستایش کیفیت رنگ چشمگیر این تلویزیون، به این دستگاه امتیاز «بهترین خرید» را اختصاص داده و نوشته که:  «میزان روشنایی و حجم رنگ‌ها بدون هیچ آسیبی به سطح مشکی عمیقی که از فناوری‌های مبتنی بر OLED انتظار داریم، ارتقا پیدا کرده است».
این سری جدید تلویزیون‌های سامسونگ با استفاده از پردازنده Neural Quantum 4K خود، نقاط قوت اصلی فناوری OLED را حفظ می‌کنند و در عین حال بر محدودیت‌های ذاتی روشنایی OLED غلبه می‌کنند. همانطور که توسط وبسایت Sound & Vision اشاره شده است :« تلویزیون 77 اینچی S95C ترکیبی پیشرفته از دو فناوری Quantum Dot و فناوری OLED همراه با دقت رنگ فوق بالا است». این منتقد همچنین تعهد سامسونگ به نوآوری را تشخیص داده و در مورد S95C اشاره کرده است : «برای دستیابی به تلویزیونی که اهداف خلاقانه را از همه نظر جلوه دهد، مسیری طولانی طی شده، اما این تلویزیون آن چیزی است که باید باشد.» 
تلویزیون‌های سری 2023 سامسونگ از قابلیت بازسازی صدا (AI Sound Remastering) بهره می‌برد. این قابلیت از هوش مصنوعی برای بازسازی مجدد هر جزء صوتی استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که صداها واضح هستند، صداهای محیطی کاملاً فراگیر هستند و هر مولفه دقیقاً حجم مناسبی دارد. همچنین فناوری Q-Symphony در سال 2023 برای هماهنگی بیشتر بین تلویزیون و ساندبار ارتقا یافته است.
مجموعه تلویزیون‌های 2023 سامسونگ به دلیل صدای فراگیر خود تحسین شده‌اند و رسانه‌هایی مانند Trusted Reviews قدرت صوتی تلویزیون QN95C  را با عنوان «بسیار توصیه شده» ارزیابی کرده و به آن پنج ستاره کامل داد.
سامسونگ همچنان به انقلاب در صنعت ادامه می‌دهد و میراث خود را به عنوان رهبر 17 ساله بازار جهانی تلویزیون تقویت می‌کند. 
  

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس
سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۲۹۷۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۸     ساعت: ۱۴ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024