صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
با پارگی عضله دو قلو

بازدید رئیس جمهور از خودرو‌های برقی هیبریدی خودروسازان داخلی

رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت از تعدادی از خودرو‌های هیبریدی و تمام برقی تولیدی و مونتاژی شرکت‌های خودروساز داخلی بازدید کرد.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در حاشیه جلسه صبح امروز چهارشنبه هیئت دولت، از تعدادی از خودرو‌های هیبریدی و تمام برقی تولیدی و مونتاژی شرکت‌های خودروساز داخلی بازدید کرد و با توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت و دست‌اندرکاران مربوطه، از جزئیات روند تولید و تجاری‌سازی این خودرو‌ها مطلع شد.

اردیبهشت امسال رئیس جمهور در جریان بازدید از شرکت مپنا ضمن بازدید از تعدادی از این خودرو‌ها که در شرکت مپنا برقی شده بودند، دستوراتی در راستای توسعه برقی‌سازی خودرو‌ها صادر کرده بود که در بازدید امروز نتایج اجرای این دستورات ارائه شد.
با توجه به مشکلات زیست‌محیطی و آلایندگی خودرو‌های احتراقی و نیز ظرفیت کشور در عرصه زیرساخت‌های برقی، ایجاد تحول در عرصه تولید خودرو و افزایش تولید خودرو‌های برقی و هیبریدی در دستور کار دولت مردمی و بالاخص وزارت صمت قرار گرفته، تا ضمن کمک به کاهش آلایندگی محیط‌زیست از ناحیه خودرو‌های شخصی و عمومی، در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی صورت گیرد.
بر اساس توافقات صورت گرفته میان وزارت صمت و دستگاه‌های مربوط از جمله شهرداری تهران، نصب جایگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی در تهران آغاز شده و تا هفته دولت حداقل ۷۰ ایستگاه افتتاح خواهد شد و تا پایان سال علاوه بر گسترش زیرساخت‌های استفاده از خودرو‌های برقی در تهران، ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی در مسیر بین‌راهی میان استان تهران و استان‌های همجوار و برخی دیگر از استان‌های پرتردد نظیر خراسان رضوی نیز نصب خواهند شد.
در حال حاضر روند اجرایی تولید خودرو‌های برقی عمومی نظیر تاکسی، خودرو‌های اشتراکی و خودرو‌های شخصی در حال انجام بوده و علاوه بر عرضه خودرو‌های برقی مونتاژی موجود، خط تولید تجاری خودرو‌های هیبریدی و تمام برقی داخلی نیز از سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس جمهور در جریان این بازدید ضمن رانندگی کوتاه با یکی از خودرو‌های برقی تولید داخل گفت: حسن این خودرو‌ها علاوه بر صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی هوا، محیط‌زیست و آلودگی‌های صوتی، این است که به طور کامل بومی‌سازی شده و در داخل کشور تولید می‌شوند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۵۴۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۵     ساعت: ۱۵ : ۵۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024