صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

طرح ساماندهی میدان رازی و تعمیرکاران موتورسیکلت محور قلمستان



نشست بررسی طرح ساماندهی میدان رازی و موتورسازان محور قلمستان با حضور شهردار منطقه ۱۱ باحضور جمعی از مسئولان از جمله مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر و نمایندگان شرکت شهربان و حریم بان و نیروی انتظامی و پلیس راهور برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از صدا وسیما، طباطبایی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۱ تهران با ارائه گزارشی از وضعیت محور قلمستان و لزوم ساماندهی تعمیرکاران موتورسیکلت در این خیابان گفت: سد معبر و ایجاد مزاحمت در تردد یکی از معضلات در این محور است و به همین دلیل با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، ۴۰ غرفه برای موتورسازان در ضلع شمالی میدان رازی در نظر گرفته شده است تا شرایط رفع سد معبر و آزادسازی محور انجام شود. 
سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر نیز در این نشست با قدردانی از شهردار منطقه ۱۱ و معاونان منطقه برای حمایت از طرح ساماندهی میدان رازی و محور قلمستان گفت: واحد‌های مستقر در این محور در کنار ارائه خدمات خرید و فروش یا تعمیر موتور سیکلت، چالش‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرده اند که با نارضایتی آنان همراه شده است، به همین دلیل ساماندهی و اصلاح شرایط محور قلمستان ضروری به نظر می‌رسد.
بیگی با تاکید بر اینکه ساماندهی معابر باید با در نظر گرفتن معیشت مردم و سایر ملاحظات اجتماعی باشد، گفت: خوشبختانه با حمایت شهرداری منطقه، قطعه زمینی در ضلع شمالی میدان رازی در اختیار شرکت ساماندهی قرار گرفته است تا شرایط ایجاد ۴۰ غرفه برای استقرار کسبه در راستای اجرای طرح ساماندهی محور قلمستان فراهم شود.
بیگی افزود: در کنار ساماندهی و نظم بخشیدن به منطقه، نظارت بر نوع فعالیت و کیفیت خدمات این واحد‌ها هدف بعدی اجرای طرح ساماندهی موتورسازان خیابان قلمستان است چرا که نوع فعالیت آن‌ها به امنیت جانی راکبان موتور سیکلت و شهروندان ارتباط دارد. به همین دلیل است که فعالیت این واحد‌ها نیازمند بررسی‌های بیشتر و نظارت دقیق‌تر از سوی متولیان امر مخصوصاً اتحادیه و صنف مربوطه است.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به توجه ویژه دکتر زاکانی و رویکرد مدیریت شهری جدید درباره حفظ معیشت افراد اظهار کرد: تاکید ما نیز حفظ معیشت کسبه در کنار ساماندهی و نظم بخشی به معابر و همچنین حفظ حقوق عامه شهروندان است.
همچنین رئیس اتحادیه اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت و لوازم یدکی تهران نیز ضمن تشکر از اجرای این طرح و نحوه اجرای آن بیان کرد: بعد از ۱۵ سال حضور در اتحادیه، برای اولین بار می‌بینیم که طرح جامع و کاربردی در این حوزه در حال اجراست، به همین دلیل اتحادیه تا حصول نتیجه نهایی، تمام توان و ظرفیت خود را برای اجرای این طرح به کار خواهد بست.
در انتهای این نشست، سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ ضمن ابراز خوشحالی از همکاری صورت گرفته برای اجرای طرح ساماندهی میدان رازی و موتورسازان خیابان قلمستان اعلام کرد: اداره امور شهری قطعاً بدون هم‌افزایی و همکاری بین بخشی میسر نخواهد شد و خوشبختانه در اجرای این طرح، تمامی فعالین حوزه‌های مختلف با توجه به شرح وظایف خود به بهترین شکل ممکن در کنار هم قرار گرفتند. 
وی با بیان اینکه سد معبر در محور قلمستان بیشترین شکایت شهروندان را در این منطقه به خود اختصاص داده است گفت: حضور تعمیرکاران و فروشندگان در حاشیه این خیابان همیشه مزاحمت‌هایی برای شهروندان ایجاد کرده است و قطعاً با بهره برداری از این طرح که در هفته آینده انجام خواهد شد و همکاری همه نهاد‌های متولی امر همچنین استمرار این همکاری، نتیجه نهایی که نظم بخشی به این محور است حاصل خواهد شد. 
شهردار منطقه ۱۱ همچنین تاکید کرد: برخورد قاطع با بر هم زنندگان نظم عمومی در کنار حفظ منافع و معیشت کسبه مستقر در این منطقه، از مهم‌ترین نکاتیست که باید به آن توجه کرد. قطعا اجرای کامل این طرح با حفظ تمام نکات باعث رضایت شهروندان و در نهایت رضایت خداوند خواهد شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۱۲۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۲۵     ساعت: ۱۷ : ۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024