صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

احداث نیروگاه‌های صادرات محور برای حفظ بازارهای صادراتی برق



کارشناس انرژی اندیشکده اقتصاد مقاومتی گفت: احداث نیروگاه‌های صادرات محور موجب حفظ و توسعه بازارهای صادراتی برق کشور و همچنین کمک به تأمین برق در ایام محدود اوج بار شبکه می‌شود.

به گزارش جهانی پرس_ محمدحسین احمدی کارشناس انرژی اندیشکده اقتصاد مقاومتی در گفتگو با  صداوسیما، با بیان اینکه یکی از راهکار‌ها برای جذب منابع مالی صنعت برق، افزایش صادرات برق به کشور‌های همسایه است، گفت: هم اکنون کشور ما تبادل انرژی برق با ترکیه و عراق دارد و باید زیرساخت انتقال برق به کشور‌هایی مانند پاکستان و افغانستان که ناترازی زیاد برق دارند، توسعه یابد تا بتوانیم صادرات برق را به کشور‌های همسایه افزایش دهیم.


احمدی با بیان اینکه در کشور‌های همسایه شرقی مانند پاکستان زیرساخت صادرات مهیا نیست، ادامه داد: بخش خصوصی مشتاق تأمین زیرساخت و صادرات برق به این کشور است و در صورت تسهیل اخذ مجوز‌های آن، سرمایه گذار بخش خصوصی از احداث ظرفیت جدید نیروگاه‌های صادراتی استقبال می‌کند.

وی افزود: با توجه به آنکه ناترازی در کشور ما سه ماه است، می‌توان بخشی از برق تولیدی نیروگاه‌های صادرات محور را در ایام اوج بار در بازار برق داخلی به فروش رساند  و در سایر ایام سال، اجازه صادرات وجود داشته باشد. هدف از این کار، حفظ و توسعه بازارهای صادراتی برق کشور و در عین حال کمک به تأمین برق در ایام محدود اوج بار شبکه است.

کارشناس انرژی اندیشکده اقتصاد مقاومتی گفت: نیروگاه‌های صادرات محور برق بر حسب موقعیت جغرافیایی، ملاحظات شبکه، صرفه اقتصادی و تقاضای خریدار می‌تواند از نوع حرارتی،‌  زغال سنگ، تجدیدپذیر و یا انرژی‌های نو باشد. 

کارشناس انرژی اندیشکده اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه هم اکنون در کشور نیروگاه صادرات محور وجود ندارد، گفت: دستورالعملی برای احداث این نوع نیروگاه‌ها در کشور تدوین شده است و امیدواریم در آینده نزدیک اجرایی شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۶۸۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲۲     ساعت: ۱۴ : ۵۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024