صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

احصای ظرفیت‌های حاشیه دریا با کمک شرکت‌های دانش بنیان

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود مسائل و پیچیدگی‌های پروژه ایجاد شهرک‌های ساحلی در جنوب کشور از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در پروژه ایجاد شهرک‌های ساحلی دعوت کرد.

به گزارش جهانی پرس از وزارت راه و شهرسازی خسرو دانشجو معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در امروز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه در رویداد و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل‌ونقل که ‌با حضور مهراد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، درباره ایجاد شهرهای جدید در سواحل جنوبی کشور و طرح‌های جامع سکونتگاه‌های منطقه مکران در چهار استان جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر توضیحاتی ارائه و از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در این طرح دعوت کرد.

دانشجو با اشاره به پراکنش جمعیت در کشور گفت: در مناطقی که سرزمین ما ظرفیت بیشتری دارد جمعیت کمتر و در مناطقی با ظرفیت‌های پایین‌تر، جمعیت بیشتری ساکن هستند، برای مثال شهرهای حاشیه کویر که با مشکلات زیست محیطی و کمبود آب مواجه است، جمعیت زیادی را در خود جای داده است.

وی افزود: در این پروژه می‌خواهیم ظرفیت‌های حاشیه دریا را احصا کنیم و از آن استفاده کنیم.

دانشجو با بیان اینکه در کشورهای حاشیه خلیج فارس، ظرفیت‌های سواحل را برای تولید ثروت به کار گرفتند، تاکید کرد: ایران نیز ظرفیت‌های بسیاری در سواحل جنوبی دارد که بخش اعظم آن بدون استفاده مانده است، به همین دلیل بررسی و مکانیابی سواحل جنوب برای راه اندازی شهرها در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: باید از همه ابتکارات، ظرفیت‌ها و دانش کشور در این حوزه باید برای پیشبرد این طرح استفاده کنیم.

دانشجو گفت: در افق طرح پیش رو ایجاد ۲۷ شهر در سواحل جنوب در نظر گرفته شده که مسایلی مانند تکنولوژی و موضوعات شهرسازانه دارد، به همین منظور از شرکت‌های دانش بینان و نوآور دعوت می‌کنیم در این طرح وارد شوند تا با احصای تهدیدها و فرصت‌های سواحل جنوب و با استفاده از تجربیات موفق جهانی این پروژه را به سرانجام برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از حضور و حتی شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شهرسازی و طراحی شهری استقبال می‌کنیم.

گفتنی است رویداد و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل ونقل همراه با مراسم امضای توافق نامه‌های سه جانبه و ارائه دستاوردهای بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان در حوزه ساختمان و حمل ونقل برگزار شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۵۲۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲۱     ساعت: ۱۳ : ۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024