صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران:

تغییر سیاست ها موجب ایفای نقش موثر بانک در حوزه تولید شده است

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: هدف از تغییر سیاستگذاری های اعتباری در این بانک، ارتقای جایگاه بانک توسعه صادرات ایران در توسعه اقتصاد و ایفای نقش موثر این بانک توسعه ای در حوزه رشد تولید در کشور است.

به گزارش جهانی پرس از اداره کل روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر افشین خانی در نشست بررسی عملکرد هشت ماهه این بانک با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برشاخص رشد تولید در کشور، گفت: در سال های متمادی، بانک توسعه صادرات ایران را با شاخص های بانک های تجاری ارزیابی می کردند در حالی که فرایند های یک بانک توسعه ای، نیازمند طراحی مقررات متفاوت با سایر بانک های تجاری است.
وی افزود: خوشبختانه با اتخاذ سیاست های جدید اعتباری در بانک علاوه بر رشد دوبرابری مصوبات در شش ماهه اول سال جاری، در بخش تسهیلات ارزی نیز رشد دو و نیم برابری نسبت به سال گذشته را تجربه کرده ایم.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه بسته اعتباری طراحی شده در این بانک باهدف کاهش نرخ تمام شده ریال، راهکارهایی را ارائه کرده که به صورت مستقیم بر فرایند تجهیز منابع و مدیریت صحیح منابع و مصارف متمرکز است، گفت: خوشبختانه دستاوردهای بانک در بخش رشد تسهیلات، وصول مطالبات، جذب نقدینگی و بهبود NPL در مدت زمان اجرای بسته اعتباری جدید، نشان می دهد، این سیاست ها درست طراحی شده است.
خانی با اعلام اینکه چشم انداز بانک توسعه صادرات ایران، تبدیل شدن به اگزیم بانک واقعی است، تصریح کرد: بسته اعتباری بانک برای اولین بار، مبتنی بر دو شرط، شامل ملاحظات منبعث از تحریم های ظالمانه و اثرگذاری در رشد تولید صادرات محور با هدف ارتقای سهم بانک در اعطای تسهیلات، ایجاد تعهدات، صدور ضمانت نامه ها، انتشار اوراق مالی و … طراحی و ابلاغ شده است.
وی افزود: برنامه منسجم آموزشی در قالب جلسات متعدد با حضور روسا، معاونین و کارشناسان اعتباری تمامی شعب برگزار و تاکنون به صورت ویژه برای همکاران در ده تا دوازده شعبه، دوره های بازآموزی برگزار شد.
مدیر عامل بانک با تاکید بر ضرورت بازآفرینی نقش بانک توسعه صادرات ایران در توسعه صادرات غیرنفتی کشور گفت: در سیاست های اعتباری جدید بانک، پتانسیل و توان تولید مشتری در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود رشد دستاوردهای محقق شده طی شش ماهه اول اجرای این بسته، تا پایان سال به دوبرابر برسد.
دکتر خانی در ادامه به موضوع پیاده سازی حاکمیت شرکتی در بانک پرداخت و یادآور شد: نگارش منشور حاکمیت شرکتی با هدف بهینه سازی مدیریت نقدینگی و اصلاح بنیادی بانک در ساختار شرکت های تابعه در دستور کارقرار گرفت و همگام با برنامه های راهبردی، پس از بررسی ساختار بانک و مقایسه آن با اگزیم بانک های دنیا، مقررات بانک مرکزی، اقتضائات اقتصاد کلان کشور، لزوم ایجاد واحد بانکداری شرکتی در بانک تایید شد.
وی با اعلام پیش بینی ایجاد یک واحد تخصصی در امر تامین مالی شرکت های دانش بنیان در بانک توسعه صادرات ایران، گفت: در این راستا تفاهم نامه هایی با شرکت های ارزش آفرین، دانش بنیان و مولد صورت پذیرفته که هدف از آن ارتقا سهم صادراتی شرکت های دانش بنیان از صادرات کشور است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در ادامه با اشاره به اهمیت پورتفوی ارزی بانک و نوسانات ارزی در کشور تصریح کرد: با توجه به شرایط ذکر شده، ایجاد یک واحد مستقل برای پیگیری و وصول مطالبات بیش از گذشته ضروری است؛ دراین راستا پیش بینی های لازم انجام شده است.
دکتر خانی با بیان اینکه بهبود معیشت و تامین رفاه کارکنان بانک از اولویت های مهم و اهداف اساسی است گفت: در تلاش هستیم با راهبرد مناسب و مطلوب از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود برای رضایتمندی کارکنان بانک بهره مند شویم.
وی از معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی درخواست کرد: موضوع بهبود وضعیت معیشیتی کارکنان بانک ها به ویژه کارکنان بانک توسعه صادرات ایران و بازنشستگان این بانک، در شورای حقوق و دستمزد مطرح شود.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی نیز در این رابطه ضمن تایید ضرورت بهبود وضعیت معیشتی کارکنان نظام بانکی، گفت: این موضوع در شورای حقوق و دستمزد بانک مطرح و پیگیری خواهد شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۸۲۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲     ساعت: ۲۰ : ۴۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024